شرح وظایف واحد نظارت و اعتباربخشی امور تصویربرداری :
شرح وظایف
| تاریخ ارسال: 1399/6/2 |
الف) نظارت بر امور تصویربرداری:
نظارت بر عملکرد پزشکان، پیراپزشکان، مراکز پرتوپزشکی و بیمارستانها ی کل استان اعم از خصوصی و دولتی
تهیه فرمها و چک لیست های مربوط به بازدید از مراکز به تفکیک نوع خدمت حسب نیاز
بروزرسانی آمار کلیه مراکز پرتو پزشکی
بررسی گزارشهای بازدید، رسیدگی به اشکالات و نواقص موجود در مراکز و پیگیریهای لازم تا حصول نتیجه مطلوب
بررسی شکایات مراجعین از مراکز پرتو پزشکی
همکاری و تعامل لازم با سایر واحدهای مجموعه معاونت درمان ، بازدیدهای مشترک با سایر همکاران واحد نظارت طبق هماهنگی با مقام مافوق
همکاری در برگزاری جلسات، کارگاههای آموزشی و پایش های گروهی کارشناسان نظارت حسب دستور مافوق
آموزش به همکاران نظارت بر درمان واحدهای محیطی تحت پوشش
ب) اعتباربخشی واحدهای تصویربرداری:
آموزش سنجه های اعتباربخشی و ارسال نکات آموزشی
شرکت در پایش های اعتباربخشی
ج) امور فنی واحد تصویربرداری: ۱.فضای فیزیکی و مجوزهای قانونی:
تعاملات لازم با واحد صدور پروانه های این معاونت جهت ارائه گزارش و تایید مکان مراکز کار با پرتو در مراحل اولیه جهت اخذ موافقت اصولی
اقدامات لازم جهت اخذ مجوز نصب دستگاههای کار با پرتو و مجوز کار با اشعه کلیه موسسات خصوصی، دولتی و بخشهای موجود در بیمارستان های کل استان طی مراحل قانونی
مکاتبه با معاونت بهداشتی در خصوص تایید نقشه و فضا همچنین دزیمتری بخشهای کار با پرتو و اخذ کد رهگیری جهت صدور یا تمدید مجوز کار با اشعه مراکز کار با پرتو
همکاری در برقراری مزایای فوق العاده کار با اشعه در کمیسیون ماده ۲۰ قانون حفاظت در برابر اشعه
راهنمایی کلیه مراجعین در خصوص آشنایی با فرآیند اخذ یا تمدید مجوزهای قانونی
۲.نیروی انسانی :
اعلام نظر در خصوص جذب و تعیین محل خدمت و رسیدگی به امور پرسنل طرحی
بررسی و تعیین نیاز مراکز مربوطه به پرسنل پرتوکار و تامین نیازهای مذکور از قبیل انتقال، جابجایی و تعیین محل خدمت پرسنل پرتوکار با توجه به نیازهای مراکز تابعه و یا موارد درخواستی
۳.تجهیزات :
اعلام کمبود تجهیزات تصویربرداری مورد نیاز به واحد تجهیزات پزشکی و مسئولین ذیربط
بررسی میزان تجهیزات حفاظتی در بخش های تصویربرداری
شایان ذکر است حسب دستور مقام مافوق همکاری در سایر امور نیز انجام می شود.