ارزشیابی : ارزشیابی اساتید
| تاریخ ارسال: 1404/9/19 |
[ ادامه مطلب ]
دفعات مشاهده: 92 بار | دفعات چاپ: 43 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
ارزشیابی : ارزیابی آزمون
| تاریخ ارسال: 1404/9/19 |
ارزیابی سوالات چهار گزینه ای پایان ترم دانشجویان پرستاری :
ارزشیابی مجموعه ای از روش هایی است که از طریق آنها اثر بخشی و کارآیی هریک از سوالات امتحان و کل امتحان اندازه گرفته می شود .شناسایی عوامل موثر در افزایش اثر بخشی و کار آمدی هر یک از سوالات امتحان ، مارا قادر می سازد تا آزمونها یا امتحانات استاندارد تر و مناسب تری طراحی کنیم.
تحلیل سوالات این امکان را فراهم می سازد تا ویژ گی های هر یک از سوالات امتحان بررسی شود .از این حیث اطمینان پیدا کرد که سوالات از استاندارد کافی و مناسب برای سنجش ویزگی یا توانایی مورد انتظار برخوردارند.
تحلیل سوال رویکردهای متفاوتی دارد که از آن جمله می توان به دو گروه نظریه های کلاسیک و نظریه های جدید (نظریه سوال-پاسخ و نظریه تعمیم پذیری ) اشاره کرد.
انواع تجزیه و تحلیل
الف)تجزیه تحلیل کیفی
ب) تجزیه و تحلیل کمی (IRT، CTT )
در تجزیه و تحلیل کمی سوال بر اساس سه پارامتر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
۱- Difficulty Item
۲- Item Discrimination
۳- Distracter
آنالیز کمی با نرم افزار ارزیابی آزمون توسط کارشناس EDO دانشکده انجام می گیرد و نتایج در اختیار اساتید و مربیان دانشکده جهت بهبود وضیعت طراحی سوالات قرار می گیرد.
ارزشیابی مجموعه ای از روش هایی است که از طریق آنها اثر بخشی و کارآیی هریک از سوالات امتحان و کل امتحان اندازه گرفته می شود .شناسایی عوامل موثر در افزایش اثر بخشی و کار آمدی هر یک از سوالات امتحان ، مارا قادر می سازد تا آزمونها یا امتحانات استاندارد تر و مناسب تری طراحی کنیم.
تحلیل سوالات این امکان را فراهم می سازد تا ویژ گی های هر یک از سوالات امتحان بررسی شود .از این حیث اطمینان پیدا کرد که سوالات از استاندارد کافی و مناسب برای سنجش ویزگی یا توانایی مورد انتظار برخوردارند.
تحلیل سوال رویکردهای متفاوتی دارد که از آن جمله می توان به دو گروه نظریه های کلاسیک و نظریه های جدید (نظریه سوال-پاسخ و نظریه تعمیم پذیری ) اشاره کرد.
انواع تجزیه و تحلیل
الف)تجزیه تحلیل کیفی
ب) تجزیه و تحلیل کمی (IRT، CTT )
در تجزیه و تحلیل کمی سوال بر اساس سه پارامتر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
۱- Difficulty Item
۲- Item Discrimination
۳- Distracter
آنالیز کمی با نرم افزار ارزیابی آزمون توسط کارشناس EDO دانشکده انجام می گیرد و نتایج در اختیار اساتید و مربیان دانشکده جهت بهبود وضیعت طراحی سوالات قرار می گیرد.
[ ادامه مطلب ]
دفعات مشاهده: 95 بار | دفعات چاپ: 46 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
ارزشیابی : ارزیابی درونی
| تاریخ ارسال: 1404/9/19 |
...............
[ ادامه مطلب ]
دفعات مشاهده: 87 بار | دفعات چاپ: 45 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
ارزشیابی : ارزشیابی دروس تئوری
| تاریخ ارسال: 1404/9/19 |
...............
[ ادامه مطلب ]
دفعات مشاهده: 94 بار | دفعات چاپ: 42 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
ارزشیابی : ارزشیابی دروس بالینی
| تاریخ ارسال: 1404/9/19 |
...............
[ ادامه مطلب ]
دفعات مشاهده: 85 بار | دفعات چاپ: 42 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر

