چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ -
فناوری اطلاعات (IT)
واحد IT
واحد IT بیمارستان
واحد فناوری اطلاعات بیمارستان دکتر بسکی دارای فعالیتهای تخصصی در زمینههای نرمافزار- سختافزار و شبکه و هماکنون به ارائه خدمات مشغول میباشد.
ساختار و فضای فیزیکی :
این واحد دارای دو دپارتمان اداری و مرکز سرور میباشد که:
اتاق اداری- واقع در ساختمان شماره یک، طبقه دوم، واحد فناوری اطلاعات
تلفن داخلی 135، تلفن مستقیم:4- 01733554441
مرکز سرور- واقع در ساختمان شماره 2 طبقه سوم، تلفن داخلی 144
مسئول واحد:
خانم مینا سلمانی
مسئول HIS:
خانم زهرا سارلی
مسئول بروزرسانی سایت بیمارستان:
خانم مینا سلمانی - کارشناس مهندسی تکنولوژی نرم افزار-کامپیوتر
ساعات کاری:
ساعات اداری و در ایام تعطیل برنامه حضور و آنکالی به مدیریت ارائه میشود
ارائه خدمات موردنیاز :
ارائه خدمات در بخشهای بیمارستان در زمینه مهندسی نرمافزار و سختافزار رایانهای و بررسی مستمر برای شناسایی نیازهای بخش و نیز بررسی و ارزشیابی عملکرد نظامهای رایانهای موجود و اجراء روشها و مراقبت و نظارت بر اجرای برنامههای سیستمی.
ارائه نظرهای مشورتی در مورد سیستم طرح شده به مراجع زیربط
بررسی و تأیید تقاضاهای رسیده از نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
اظهارنظر در مورد سیستم بخشها با امکانات سختافزاری و نرمافزاری موجود
نظارت بر کاربرد مناسب فناوری اطلاعات در واحد مربوطه به منظور بهرهوری سیستم
پیشبینی آموزشهای لازم درخصوص فناوری اطلاعات (IT) و برنامهریزی مشخص در این زمینه به منظور ارتقای توان تخصصی کارکنان واحد بخشها
برنامهریزی لازم درخصوص نگهداری و استفاده بهینه از امکانات
انجام سایر امور مربوط
الف: حوزه نرمافزار
نصف، راهاندازی و آموزش نرمافزارهای کاربردی تدوین شده
نصب، راهاندازی و آموزش کارکنان برای استفاده از نرمافزارهای پیادهسازی شده
ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامههای نرمافزاری در دست اجرا
بررسی نیازهای نرمافزاری موردنیاز واحدهای مختلف و ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرمافزارهای خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجرا
فراهمسازی بستر استفاده از منابع نرمافزاری شبکه از قبیل نصب و راهاندازی نرمافزارهای مورد درخواست کاربران با درنظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرمافزاری در هر سیستم
ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترها
ب: حوزه شبکه
ارائه راهکارهای نوین جهت ارتقاء شبکه
پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخه پشتیبان
ارتقاء سرور به منظور بهینهسازی ارائه سرویس به کاربران
اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود
برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
پ: حوزه سختافزار
بررسی نیازهای سختافزاری موردنیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سختافزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یا خدمات فنی خارج از بیمارستان
تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیرفعال
رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستمعامل و درایوها
ت: شرح وظایف مسئول فناوری اطلاعات بیمارستان در ارتباط با نرمافزار HIS
برنامهریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان
آموزش موردی به پرسنل در بخشها
اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبانی و پیگیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت
نیازسنجی سختافزار موردنیاز و پیگیری آن
تهیه پشتیبان از دیتا بانکهای HIS
تغییر و تعریف اطلاعات اصلی بیمارستان