معرفی
نام و نام خانوادگی : محمود مهری
سمت:مسئول واحد فن آوری اطلاعات معاونت
مدرک تحصیلی: مهندسی تکنولوژی نرم افزار
دانشگاه محل تحصیلی: میردادماد گرگان
شماره تماس: داخلی ۳۱۹۳۲۵۰۰
پست الکترونیک: fdo.golestangoums.ac.ir
وظایف کارشناس فن آوری اطلاعات :
وظایف در حوزه سخت افزار
ماده ۱ - نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :
ماده ۱-۱ - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای
ماده ۲-۱ - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز
ماده ۳-۱- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
ماده ۴-۱- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )
ماده ۲ - کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :
ماده ۱-۲ - بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
ماده ۲-۲ - الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر
روی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )
ماده ۳-۲ - تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم همراه با توضیحات مربوطه
ماده ۴-۲ - الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس
ماده ۳ - فرآیند تعمیرات :
ماده ۳-۱ - نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
ماده ۲-۳ - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات
ماده ۳-۳ - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی
وظایف در حوزه شبکه
ماده ۱ - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
ماده ۲ - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
ماده ۳ - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
ماده ۴ - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
ماده ۵ - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
ماده ۶ - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
ماده ۷ - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
ماده ۸ - عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )
ماده ۹ - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + ( اختصاصی کارشناسان )
ماده ۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
وظایف در حوزه نرم افزار
ماده ۱ - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
ماده ۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
ماده ۳ - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
ماده ۴ - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
ماده ۵ - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه
ماده ۶ - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
ماده ۷ - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
ماده ۸ - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
ماده ۹ - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
وظایف در حوزه وب سایت
ماده ۱ - آشنایی با نرم افزار ICARUS و آدرس های وب سایت واحد
ماده ۲ - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
ماده ۳ - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
ماده ۴ - به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )
ماده ۵ - نظارت کارشناس IT برروی وب سایت
ماده ۶ - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها
وظایف در حوزه اتوماسیون اداری
ماده ۱ - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
ماده ۲ - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
ماده ۳ - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....) در آن مرکز
وظایف در حوزه اینترنت
ماده ۱ - آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP۲ ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
ماده ۲ - شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
ماده ۳ - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL
ماده ۴ - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود