اعتباربخشی[1]: اعتباربخشی فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان، از طریق ارزیابی بوسیله چک لیست هایی مشخص، بر اساس استاندارد و سنجه هایی مشخص و از قبل تعیین شده، به یک بیمارستان، شهرت، اعتبار و رسمیت به منظور توانایی انجام خدمات خاصی به صورت استاندارد را اعطا می نماید. انواع اعتبار بخشی:
ارزیابی درونی (خودارزیابی)
ارزیابی بیرونی
فواید اعتباربخشی: 1- افزایش اعتماد جامعه نسبت به کیفیت و ایمنی مراقبت، درمان و خدمات مراکز ارائه دهنده مراقبت سلامت
2- فراهم سازی مزیت رقابتی در بازار
3- بهبود مدیریت خطرات احتمالی و کاهش خطر
4- برقراری فرایندهای مناسب برای اصلاح فعالیت ها
5- شناسایی مراکز معتبر توسط بیمه گران و سایر گروه ها
6- اجرای الزامات قانونی در مراکز