پیام خود را بنویسید

اخبار : فتح خرمشهر به مدد الهی یک حماسه ملی و مردمی بود

 | تاریخ ارسال: 1402/3/5 | 
 مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول با حضور سردار جعفری رئیس موسسه شهید حسن باقری و مدرس دانشگاه امام حسین علیه السلام و جمعی از مسئولین دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی مجموعه فلسفی برگزار گردید.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید دکتر صادقعلی عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خیر مقدم به حضور شرکت کنندگان در این مراسم و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: ایران اسلامی دارای دو نعمت ارزشمند است یکی حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام و دیگری حضرت معصومه سلام الله علیها که دو گوهر از دریای وجود نازنین حضرت امام موسی ابن جعفر علیه السلام هستند . وی در ادامه با تاکید به مقام والای شهدا ادامه داد : اگر دشمن جرات دست درازی به ایران اسلامی را ندارد به خاطر قدرت و ابهتی است که ملت ایران بخاطر ایستادگی و رشادت های خود دارند که آن هم برگرفته از آرمان های هشت سال دفاع مقدس است وی همینطور با اشاره به ایثارگری های شهدا، ایثارگران و جانبازان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: حضور سرافرازانه مدافعین حرم و امنیت به سردمداری سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در حقیقت ادامه همان مسیر رشادت ها و فداکاری های گذشته است. ایثارگری ها و  از جان گذشتگی های شهدایی نظیر شهدای فتح و آزاد سازی خرمشهر، دشمن قطعاً و باید از ما عصبانی باشد و نباید روی آرامش را ببیند. امروز ما با حضور آگاهانه و عالمانه نقشه های دشمن را برملا و آنان را در راه رسیدن به اهداف شومشان با تأسی از آرمان های شهدا و امامین انقلاب ناکام خواهیم گذاشت.

در این مراسم سردار فتح الله جعفری رئیس موسسه شهید حسن باقری و استاد دانشگاه امام حسین علیه اسلام نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی مطالبی را پیرامون مقابله ملت ایران با ارتش عراق و دنیای استکبار بیان کرد و گفت: خرمشهر یک حماسه ملی و مردمی بود. قدرت ایران در برابر ارتش عراق از ابتدا تا پایان جنگ از لحاظ تجهیزات نظامی، امکانات و پشتیبانی های جهانی کم بود. رزمندگان و ملت ایران همگی مظلومانه و بدون حمایت ولی در عین حال با سلاح ایمان و مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردند. وی پیرامون اجرای عملیات ها گفت: در طراحی و برنامه ریزی عملیاتها سه مقوله مهم را باید در نظر می داشتند. شناخت دشمن، شناخت مکان و زمین و شناخت نیروهای خودی و توان نظامی آنان از مهمترین مسائل برای طرح یک عملیات بود. وی با اشاره به طراحی عملیات های محدود ۱۶ گانه گفت: با تغییر ادبیات جنگ و گفتار که بر پایه ایمان محوری بود، عملیات ها یکی پشت سر دیگری به انجام می رسید. در این عملیات ها ابتکار و طرح نو نیاز بود که توسط شهید حسن باقری برنامه ریزی شده بود همین روند تا ۶ ماه ادامه داشت. وی افزود: پس از فتح خرمشهر شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی از فرماندهان جنگ نزد حضرت امام (ره) رفته و گزارش فتح شهر را به امام دادند. پس از آن امام به آنان فرمود: البته خرمشهر را خدا آزاد کرد. آری دشمن مغروری جون عراق را چیزی جز کمک الهی و اراده ملی نمیتوانست شکست دهد.

پخش کلیپ، شعرخوانی و اجرای تئاتر و پذیرایی از مدعوین از دیگر برنامه های این مراسم بود. در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و از نمایشگاه برپاشده به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر بازدید کردند.












دفعات مشاهده: 247 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1115 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2731342 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 28419 بازدید