پیام خود را بنویسید

اخبار : مراسم ویژه گرامیداشت روز پرستار برگزارشد

 | تاریخ ارسال: 1401/9/12 | 

مراسم ویزه گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار با حضور استاندار گلستان،رییس دانشگاه،نمایندگان مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و پرستاران نمونه استان  در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
  دکترعلی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد: زبان از بین ایثارگری‌ها، گذشت‌ها و خدمات پرستاران به مردم قاصر است، پرستاران در دوران اوج کرونا با ایثارگری، بزرگترین دارایی یعنی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
استاندار گلستان  با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد اما آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: گلستان از لحاظ سرانه تولید جزو چهار استان فقیر کشور محسوب می‌شود و سرانه درآمد خانوار در استان نصف میانگین کشوری است، فقر زیر سرسبزی درختان این استان پنهان است.
وی تأکید کرد: برای رشد همه‌جانبه استان گلستان ۳۱ بخش در استان ایفا شده که یک بخش مهم آن سلامت است، با شیوع کرونا همه مردم به اهمیت نعمت سلامت پی بردند و یکی از بخش ها که باید وضعیت آن مشخص و برایش چشم‌انداز ترسیم می‌شد بخش سلامت بود که این مهم عملیاتی شده و باید به مرحله اجرا برسد.
استاندار  از پیگیری مستمر و جدی برای رفع مشکل پرستاران طرحی گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به اتفاق مجمع نمایندگان استان گلستان پیگیری و اهتمام جدی برای حل این مسئله داریم، همچنین سایر مشکلات حوزه سلامت مانند تعرفه پرستاری احصاء شده و حل آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه نیز در ادامه این مراسم تبدیل وضعیت پرستاران را اولویتی مهم خواند و گفت: گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه گذاری نظام پرستاری را انجام داده است..
دکتر  گل فیروزی افزود : ۳ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان گلستان فعالیت دارند، بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم که به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار فعال هستند.
رییس دانشگاه  تعداد پرستاران و تخت های بیمارستانی در استان گلستان را قابل قبول خواند و مهمترین مشکل را عدم تعادل و توازن در این بخش دانست.
رئیس دانشگاه با قدردانی از تلاش های بی وقفه پرستاران به ویژه در ایام شیوع کرونا گفت: از اسفند ۹۸ ویروس نوپدید کرونا شناسایی شد، در تمام دنیا با توجه به حجم وسیع بیماری، عوارض و تعداد قابل توجه بیماران مدیریت شایسته‌ای صورت نگرفت.
دکتر گل فیروزی ادامه داد: در برخی از کشورها مانند جنوب اروپا بیماران در حیاط بیمارستان رها بودند اما در ایران وضعیت سریع مدیریت شد، در اسفند و فرودین ماه تجهیرات کم بود و در بحث نیروی انسانی مشکل داشتیم و طی چند مرحله فراخوان نیروی انسانی در تمام رشته ها پاسخ دادند و در تمامی پیک های کرونا حماسه خلق کردند
رئیس دانشگاه با اشاره به سختی و مشقت حرفه پرستاری اظهار کرد: بی خوابی های پرستاران شیفت بسیار سنگین و طولانی و خسته کننده بود از طرفی تعداد بیماران زیاد از سختی های دوران کرونا بود، دوری پرستاران از خانواده سختی دیگر بود و حتی برخی از آنها پس از ابتلا در بیمارستان بودند قطعا حافظه تاریخی ایران و مسئولان هرگز آن حماسه آفرینی، رشادت و مجاهدت پرستاران و کادر درمان را فراموش نخواهند کرد.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه گلستان جزو ۱۰ دانشگاهی است که تعرفه گذاری نظام پرستاری را انجام داد، بیان کرد: در زمینه پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی با توجه به اینکه مکانیزم و شیوه نامه ای نبوده سعی کردیم به صورت علی‌الحساب مطالبات را پرداخت کنیم.
دکتر گل فیروزی از تمدید طرح پرستار خبر داد و افزود: دوره طرح بر اساس مقطع تحصیلی افراد طراحی شده است، سامانه ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی و اولویت با کسانی است که در صف انتظار هستند.
رییس دانشگاه در خصوص سهمیه های تخصیصی از سوی وزارت بهداشت گفت: با رایرنی و چانه زنی هایی که در حال انجام است تعداد تبدیل وضعیت جامعه پرستاری در استان را به حداکثر خواهیم رساند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه  گفت: نیاز است پرستاران طرحی به ویژه پرستارانی که در دوران اوج کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تلاش کردند تبدیل وضعیت شوند.
مهندس سنگدوینی اظهار کرد: بعد از وزارت آموزش و پرورش که بیشترین جمعیت را در خود جای می‌دهد وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی دومین دستگاهی است که با بیشترین‌ مراجعه مردم مواجه است.
مهدس سنگدوینی در ادامه افزود: باید اقدامات انجام‌شده در شأن پرستاران باشد و نیاز است این مهم بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، وقتی در کاری عشق نباشد ماندگاری و عملکرد آن کاهش می‌یابد، شغل پرستاری سخت است و پرستاران عاشقانه به مردم خدمت ارائه می‌کنند.
سنگدوینی با بیان اینکه شهادت شایسته شهدای سلامت بود، تأکید کرد پرستاران التیام بخش بیماران و خانواده های آنها ه هستند و باید همه شرایط و امکانات برای پرستاران فراهم شده و مسیرهای آرامش برای این قشر زحمت‌کش باز شود.
وی به پرستاران طرحی اشاره کرد و یادآور شد: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و در تمامی جلسات با وزیر بهداشت این مهم را مطرح کردیم، نیاز است پرستاران طرحی به ویژه پرستارانی که در دوران اوج کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تلاش کردند تبدیل وضعیت شوند و مشکل آنها حل شود.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مردم را امیدوار کنند البته این مهم نه به ظاهر که باید با هدف و برنامه باشد، گفت: باید درست مدیریت کنیم و مردم را در تصمیم‌گیری‌های خود راه دهیم، اگر این مسیر را برویم مردم با ما همراه می‌شوند.
سنگدوینی خواستار توجه بیشتر به پرستاران شد و گفت: از آنجایی که تمام وجود پرستاران عشق بود در دوران کرونا خود را در معرض خطر قرار دادند تا به نجات جان بیماران کرونایی بشتابند لذا می طلبد مسئولان ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس پشتیبان این قشر زحمت‌کش باشند.
همچنین دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آقلا هم از ایثار و رشادت های پرستاران در دوران کرونا تقدیر و تشکر کرد
در پایان این مراسم نیز از پرستاران نمونه استان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد..





 


دفعات مشاهده: 748 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 6173 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 473 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 11402931 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 53680 بازدید