پیام خود را بنویسید

اخبار : مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز دوم محرم برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/5/9 | 

به گزارش مفدا گلستان، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مراسم عزاداری دومین روز دهه اول محرم، صبح روز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولین و کارکنان و اساتید دانشگاه در محل محوطه باز نمازخانه مجموعه فلسفی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، دعای پرفیض زیارت عاشورا و روضه خوانی توسط مداح اهل بیت حسن تبرایی قرائت شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آیتی فر نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان پیرامون مبحث حسن عاقبت و عاقبت بخیری به بیان سخن پرداخت و گفت:مبحث عاقبت به خیری حائز اهمیت است، زیرا گاهی انسان یک عمر در مسیر حق است امّا با یک حادثه منحرف می‌شود و یا بر عکس ابتدا بر باطل بوده است ولی پایانش به سعادت ختم می‌شود.

حجت الاسلام آیتی فر در ادامه با بیان مثالی به افراد بد عاقبت اشاره داشت و افزود:بلعم باعورا که از دانشمندان بنی‌اسرائیل بود، مقامش آنقدر بالا رفت که مستجاب الدعوه شد و حضرت موسی علیه السلام از او به عنوان مبلّغ استفاده می‌کرد، ولی بر اثر تمایل به فرعون و وعده های او از راه حق منحرف شد و همه کرامات خود را از دست داد، تا آنجا که در صف مخالفان موسی علیه السلام قرار گرفت و دانش و نفوذ اجتماعی خود را در برابر درهم یا مقام و یا به خاطر انگیزه حسد در اختیار گروه‌های منافق و دشمنان حق قرار داد. او جزء هواپرستانی بود که خدای خود را فراموش کرده و همّت هایی پست داشت و تحت وسوسه‌های شدید شیطان قرار گرفت.

عزاداران پس از مراسم با غبار روبی و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای گرانقدر گمنام دانشگاه ادای احترام کردند. در پایان از شرکت کنندگان این مراسم پذیرایی بعمل آمد.

لازم به ذکر است مراسم عزاداری سید وسالار شهیدان تا پایان دهه اول محرم ادامه خواهد داشت.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 214 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.