پیام خود را بنویسید

اخبار : محفل انس با قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزارشد

 | تاریخ ارسال: 1401/1/30 | 

همزمان با شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، محفل انس با قرآن کریم روز، دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور قاریان، حافظان برجسته استانی و کشوری، دکترصادقعلی عظیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دکترمعصومه محمدرحیمی مدیر امور فرهنگی، حجت الاسلام حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولین و کارکنان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر مجموعه فلسفی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزارشد.  

در ابتدای مراسم دکتر صادقعلی عظیمی ضمن خیرمقدم به حاضرین و قبولی طاعات و عبادات، یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند و به اهمیت روزه داری در این ماه مبارک پرداخت و گفت: مهم‌ترین اثر روزه بعد تربیتی آن است. روزه روح آدمی را لطیف و اراده انسان را «قوی» و غرائز او را «تعدیل» می‌کند.

 وی در راستای فضیلت قرآن کریم گفت:تمسک به قرآن بدون تمسک به عترت عملی نیست و کتابی که با عنوان قرآن در اختیار ما قرار دارد مورد شک واقع نشده است و خداوند بلند مرتبه وعده داده که حافظ آن باشیم و وعده خداوند تخلف ناپذیر است و زندگی خواستار کسانی است که با علوم وحی در ارتباط باشند.

دکتر عظیمی افزود: لازمه رستگاری این است که به قرآن و عترت تمسک جوییم زیرا این قرآن بود که جوانان میهن مارا پرورش داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: ما شاهد تحرکات صاحبان زور واستکبار هستیم که به صورت جنگ ترکیبی وارد میدان شده اند و لازم است که ما حتما اقداماتی را درجهت مقابله با آن ها انجام دهیم، اگرچه هجوم وآرایش جنگی دشمن در سیاست است و یا در فرهنگ، اقتصاد، حمایت از گروه های تکفیری، آرایش جنگی ماهم باید در راستای همان آرایش دشمن قرار گیرد و باید نقشه های آن هارا شناخت و در تناسب با نقشه های آنان عملیات را طراحی کرده و لازم است  برای شناخت توطئه های دشمن که اندیشه کرده آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در آخر خاطر نشان کرد:دشمنان ما با طرح هایی که برنامه ریزی می کنند صرفا جهت نابودی جوامع و زیر بنای ملت ماست.

در ادامه حجت السلام حسینی کوهستانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به بیان فضیلت و برکات ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن پرداخت.  وی گفت:در این مسیری که قرار داریم باید تمامی نگاه ما به آینده ای باشد که به اندازه علوی بودن ماست و دقت نظر کافی را داشته باشیم که در این مسیر با چه مواردی روبه رو هستیم.

وی ادامه داد :یکی از کسانی که در قیامت از ما شاکی خواهد بود نبی مکرم اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهدبود و شکایت پیامبر اسلام هم در ارتباط با قرآن است و نبی اکرم در قیامت این چنین می فرماید که :خداوندا قوم من قرآن را غریب و محجور قرار دادند و قرآن در بطن زندگی آنان جایگاهی نداشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به نقش و اهمیت قرآن در زندگی بشرپرداخت و گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و اخرت می باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است این قرآن به راهی هدایت میکند که مستقیم ترین راههاست … کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند. قران کریم، انسان را به زندگی کردن با معیارهای و ارزشهای انسانی واسلام دعوت می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده اند.

اجرای گروه تواشیح ثامن الائمه علیه السلام راه یافته به مرحله نهایی جشنواره قرآنی و تلاوت ترتیل توسط استاد جواد شاهینی حافظ کل قرآن کریم و تلاوت مجلسی استاد امیرحسین رحمتی رتبه اول چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی کشور و تلاوت استاد عرفان نجفی قاری ممتاز استانی و پخش نماهنگ سکانس عاشقی و ستاره های خونین و تقدیر از دانشجویان نمونه، قرآنی و فرهنگی دانشگاه از اهم برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است این محفل نورانی و قرآنی با هدف ایجادفرصتی جهت بهره گیری هرچه بیشتر از گنجینه های الهی و نشر فرهنگ قرآنی برگزارشد.


 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 403 بار   |   دفعات چاپ: 100 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.