دستورالعمل زیر که توسط نویسندگان محتوای سایت تهیه گردیده است کمک می کند تا وب سایت از نقطه نظر SEO و همچنین استفاده کاربران مناسب تر باشد.
عنوان یا همان تگ تایتل را با کلمات کلیدی هدف شروع کنید. مطلع باشید که تگ تایتل یا عنوان در سئو، مهم ترین بخش سئوی داخلی سایت است. در حالت کلی، هرچقدر یک کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، ارزش بیشتری به آن داده می شود البته همیشه لازم نیست که عنوان صفحه را با کلمه کلیدی شروع کنید. اما اگر کلمه ای وجود دارد که هدف اصلی سئو سایت شماست، سعی کنید آن را در اوایل تایتل صفحه خود قرار دهید.
توضیحات متا یا متا دسکریپشن meta description، همان متنی است که در بخش head از HTML صفحه قرار می گیرد.
این متن کوتاه که در صفحه قرار می گیرد، در جستجوی گوگل در زیر آدرس صفحه قرار می گیرد.
طبق استاندارد گوگل، این بخش نمی تواند بیشتر از ۱۵۵ تا ۱۶۵ کارکتر باشد.
با استفاده از توضیحات متای مناسب و مرتبط با متن، کیفیت محتوای صفحه را افزایش دهید و از کلمات کلیدی در ان استفاده کنید.
در تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۸، دنی سالیوان dannysullivan در یک توییت اعلام کرد که تعداد کارکتر های توضیحات متا، به صورت متوسط از گذشته کمتر شده است و وابسته به این است که الگوریتم های چه تشخیصی (درباره مفید بودن صفحه مورد نظر) داشته باشند.
کلمه کلیدی هدف خود را حداقل یک بار در ابتدای متن بیاورید.
برای سئوی داخلی صفحه سایت، حتما باید اولین کلمه همان مورد هدف ما باشد؟ خیر
منظور از به کار بردن کلمه در ابتدا، استفاده از آن در حدود ۱۰۰ کلمه اول است. این کاری است که معمولا انجام می شود. اما گاهی اتفاق می افتد که برای متنی، مقدمه ای طولانی می نویسیم تا پیش از رسیدن به موضوع اصلی، ذهن مخاطب را آماده کنیم. باید سعی کنیم تا مقدمه ای که می نویسیم، خیلی طولانی نباشد تا از به تعویق افتادن استفاده از کلمه کلیدی و هدف اصلی، جلوگیری کنیم.
لینک سازی داخلی عبارتست از لینک سازی بین صفحات مختلف یک سایت. یعنی به عنوان مثال لینک دادن از صفحه «درباره ما» به صفحه «تماس با ما» یا لینک دادن از محتوای a به محتوای b موجود در یک سایت.
لینک سازی داخلی بخش مهمی از سئو داخلی یا سئو On-Page را تشکیل می دهد.
اجرای فرآیندهای لینک سازی داخلی به صورت صحیح، پیش نیاز داشتن سئو داخلی قدرتمند است و سئو داخلی یا سئو On-Page قدرتمند، راه شما را برای رسیدن به رتبه های بالا در نتایج گوگل هموار می کند.
لینک بیلدینگ داخلی مهمترین بخش سئو On-Page را تشکیل می دهد. اما چرا این موضوع این چنین با اهمیت است؟ می دانید که گوگل به کمک ربات های خزنده خود، وارد یک صفحه از سایت شما می شود و آن را ایندکس می کند. سپس هر لینکی که در صفحه وجود داشته باشد را نیز باز می کند و آن صفحه و لینک هایش را نیز ایندکس می کند و الی آخر … اگر شما لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید و در هر صفحه تعداد مناسبی لینک داخلی به صفحات دیگر وبسایتتان داده باشید، ربات های خزنده گوگل بیشتر در سایت شما کندوکاو می کنند و بهتر می توانند به نقاط مختلف سایت شما دسترسی یابند. برعکس فرض کنید که ربات های گوگل وارد صفحه ای از سایت شما بشوند که هیچ لینکی به صفحات دیگر ندارد. در این صورت ربات ها پس از ایندکس کردن آن یک صفحه به سرعت از سایت شما خارج می شوند و تمام! بنابراین توصیه می شود که حتما به وسیله لینک های درونی ، یک ارتباط شبکه ای مناسب بین صفحات مختلف وبسایت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، بین صفحات اصلی وبسایت خود، مثل صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه بلاگ، صفحه محصولات و … حتما ارتباطی ویژه برقرار کنید که به راحتی بتوانید میان آنها گشت و گذار کنید! برای این مورد می توانید از منوهای هدر استفاده کنید.
یکی از را ههای افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای جستجو، غنی کردن فایل های محتوا می باشد. محتواهای PDF که از فرمت های دیگر(مثل word ، power point و ...) استخراج می گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:
تگ H۱ در واقع تیتر اصلی صفحه شماست. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس و جوملا، این کار را انجام می دهند. اما ممکن است با توجه با قالب سایتی که از آن استفاده می کنید، در این مساله تغییراتی به وجود بیاید.
گاهی وقت ها، قالب سایت اگر سئو نشده باشد و خصوصا اگر تگ ها در آن بهینه سازی نشده باشند، قالب تنها به بزرگ کردن سایز نوشته عنوان بسنده کرده و آن را داخل هیچ تگ هدر قرار نمی دهند. حتما سری به کد صفحات سایت خود بزنید تا از این مساله اطمینان پیدا کنید.
تگ h۲ در واقع نشان دهنده زیر تیتر های عنوان صفحه شماست. مثلا در این صفحه راجع به حوزه IT صحبت شده و یکی از تگ های h۲ آن با عنوان "وظایف حوزه IT" در نظر گرفته شده است.نکته طلایی: همیشه سعی کنید در زیر هر تگ هدینگ اعم از H۱, h۲ و یا h۳ لااقل یک نیم خط متن وجود داشته باشد و تا حد ممکن آن متن با خود هدینگ مرتبط باشد.
برخی موتورهای جستجو، مخصوصا Yahoo ، اگر آدرس پستی شما در سایت نباشد، سایت شما را لیست نمی کنند. حتما آدرس پستی را در سایت قرار دهید، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستی کافی نیست. تلفنهای تماس و آدرس حوزه خود را درج نمایید. همچنین برای قراردادن اطلاعات افراد هر واحد از الگوی زیر استفاده شود.
زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در پرتال هایی که بصورت چند زبانه می باشند باید امکان تغییر زبان برای کاربران فراهم شود.
برای تمامی صفحات سایت باید تاریخ آخرین بروزرسانی با فرمت زیر درج گردد:
برای این کار میتوانید از ماژول DateLastUpdate استفاده کنید