پیام خود را بنویسید

اخبار : برگزاری اولین جلسه آموزشی جاوا

 | تاریخ ارسال: 1400/9/10 | 
دوره آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی با تدریس آقای مهندس نقوی برگزار گردد.
در دوره مذکور که قرار شد هر سه شنبه برگزار گردد از صفر تا صد مطالب برنامه نویسی با این زبان قدرتمند بیان خواهد شد و با توجه به علاقه همکاران پروژه های مختلف جهت تمرین بیشتر ارائه می گردد. در واقع زبان جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که مبتنی بر کلاس و شیء گرا است و طوری طراحی شده است تا کمترین وابستگی اجرایی ممکن را داشته باشد. شعار این زبان، “یک بار بنویس، همه جا اجرا کن” است، یعنی کد جاوای کامپایل شده می تواند روی تمام پلتفرم هایی که از جاوا پشتیبانی می کنند، اجرا شود و نیازی به کامپایل کردن مجدد نیست. 
از جمله مواردی که به آنها پرداخته شد تاریخچه و معرفی اولیه آن.نیاز و امکانات خوب این زبان .نرم افزارهای مورد نیاز اجرای این زبان و ساختار استاندارد نوشتن یک برنامه به زبان جاوا اشاره شد. همچنین یک برنامه ساده از این زبان هم اجرا گردید.
لازم به ذکر است که جاوا در ابتدا توسط جیمز گاسلینگ در شرکت Sun Microsystems توسعه یافت (که اکنون توسط شرکت Oracle خریداری شده است) و در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک مولفه اصلی از پلتفرم جاوای شرکت Sun Microsystems عرضه شد.بیشتر قواعد این زبان از زبان های C و C++ گرفته شده است، اما امکانات سطح پایین کمتری نسبت به آنها دارد.
در انتهای جلسه فایلها و کتابهای آموزشی در دسترس پرسنل قرار گرفت.

دفعات مشاهده: 206 بار   |   دفعات چاپ: 69 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه

© 2024 All Rights Reserved | Statistics and Information Technology Management

Designed & Developed by : Yektaweb