پیام خود را بنویسید

معرفی دفتر معرفی دفتر

 | تاریخ ارسال: 1400/7/25 | 
مقدمه:
دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان یکی از دانشگاه های کشور در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رسالت برنامه‌ریزی برای شناسایی جذب و پرورش استعدادهای درخشان با اعمال برنامه های اثربخش در حفظ، حمایت، هدایت و شکوفایی استعدادهای درخشان عهده‌دار است. دفتر استعدادهای درخشان بر اساس ساختار تعریف شده و با بهره گیری از توان اساتید، صاحب نظران و کارشناسان، شروع به فعالیت نموده است و برای شکوفایی استعدادهای درخشان با توجه به امکانات، نیازهای مورد درخواست دانشجویان را در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مد نظر قرار داده است . براساس مستندات دریافتی از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در قالب آئین نامه ها و دستورالعمل ها، وظیفه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه بر عهده دفتر استعدادهای درخشان و زیر نظر مرکز مطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه می باشد.
 
هدف:
پرورش و شکوفایی استعدادها، تشویق خلاقیت و نوآوری علمی و تقویت امر پژوهش در دانشجویان ممتاز و برتر به منظور تامین منافع جامعه
 
چشم انداز:
  • افزایش سهم مشارکت نخبگان و استعدادهای برتر در تصمیم سازیها و مدیریت دانشگاه و کشور
  • تحول نظام آموزش سلامت توسط نخبگان و نوآوران
  • افزایش سهم مشارکت نخبگان و استعدادهای درخشان در ارایه خدمات سلامت که منجر به ارتقاء سلامت خواهد شد
 
 ارزش های حاکم بر عملکرد واحد:
  • پرورش استعدادهای درخشان کشور به سمت و سوی انسان هایی عالم، توانمند و کارآمد، پاسخگو به نیازهای سلامت
  • جامعه، متخلق به اخلاق حرفه ای و اجتماعی متناسب با فرهنگ اسلامی -ایرانی و نوآور
 
  اهم فعالیت ها ( اهداف و برنامه ها) واحد استعدادهای درخشان:
  1. شناسایی اعضای واحد استعداد های درخشان دانشگاه بر اساس آیین نامه های وزارت متبوع
  2. ثبت نام دانشجویان در سامانه بانک اطلاعاتی نخبگان، ثبت فعالیت ها ارسالی از دانشجویان و به روز رسانی آمار
  3. تلاش در جهت ارائه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه دانشجویان عضو دفتر استعدادهای درخشان
  4. توانمندسازی دانشجویان استعداد درخشان از طریق برگزاریکارگاه ها و کلاس های آموزشی با توجه به نیاز سنجی
  5. معرفی دانشجویان استعداد درخشان و ممتاز واجد شرایط استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر تحصیلی ؛ به وزارت متبوعارائه خدمات مشاوره به دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان در خصوص آیین نامه های مربوطه (به منظور استفاده از تسهیلات آموزشی-پژوهشی-رفاهی-ادامه تحصیل و...)
  شرح وظایف واحد استعدادهای درخشان: 
ایجاد فرصت برای حداکثر رشد شناختی و خودباوری جوانان و همچنین افزایش منابع انسانی توانمند در جهت تولید دانش یقیناً از اهداف مهم دستیابی به توسعه پایدار جوامع می باشد که این امر با مهاجرت و فرار مغزها و نخبگان به سوی کشورهای توسعه یافته دچار چالش های اساسی شده است، که برای کشورهای مبدأ دارای بار ارزش منفی است. زمانی این پدیده معضل اجتماعی محسوب می گردد که جامعه ما از کمبود چنین افرادی در رنج و تنگنا باشد که این امر خسارات عمیق معنوی و مادی را به کشور وارد می کند و به نوبه خود "توسعه نیافتگی سیستم" را به دنبال دارد. با در نظر گرفتن اینکه نخبگان هر کشور مهمترین منابع آن کشور برای توسعه پایدار محسوب می شوند، اتخاذ رویکردی جامع، هدف دار و رسالت مدار جهت حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان ضروری است. برنامه ها و خدمات ویژه دانشجویان در صورتی می توانند موجب برآورد کردن نیازهای دانشجویان و ارتقاء پیشرفت علمی آنان گردد که بتوانیم توانایی های بالقوه و ویژه دانشجویان را شناسایی و خدمات آموزشی را بر توانایی های آنان متمرکز نمائیم.
به منظورحفظ و ارتقای استعدادهای برتر و بالا بردن میزان انگیزه و پویایی دانشجویان، واحد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان یکی از زیر مجموعه های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی معاونت آموزشی دانشگاه از سال۱۳۸۲ با تدوین برنامه استراتژیک آغاز به کار نمود. رسالت برنامه استعدادها در جهت پژوهش و تولید علم با توجه به اصول اخلاق در پژوهش و حساس نمودن دانشجویان استعداد درخشان به مشکلات جامعه تعیین شد
 
 
 
 

دفعات مشاهده: 416 بار   |   دفعات چاپ: 75 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دفتر استعدادهای درخشان می باشد.
© 2024 All Rights Reserved | Brilliant talents' office