پیام خود را بنویسید

اخبار : هفته سلامت زنان ۲۴لغایت۳۰مهرماه ۱۴۰۰گرامی باد.

 | تاریخ ارسال: 1400/7/21 | 
دکتر خدیجه کردی مدیر سلامت خانواده استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران اشاره نمودند که شواهد حاکی از آن است که از گذشته تا به امروز زنان نقش تاثیرگذاری در مواجهه با بحرانها دارند. زنان در فرهنگ سازی اعضاء خانواده وهمچنین آموزش های خود مراقبتی به آنها بسیار تاثیر گذار بوده و همواره وظایف و مسئولیت هایی از قبیل تامین سلامت جسم و روان خود و دیگر اعضاء خانواده را بر عهده دارند. آنان توانمندی های مختلفی در برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات و نظرات با اعضاء خانواده خود دارند و در مدیریت خانواده نقش بسزایی دارند. در نتیجه آنها در صورت داشتن اطلاعات صحیح و کافی می توانند در شرایط و بحرانهای خاص موثر عمل کنند. به همین دلیل امسال شعار هفته ملی سلامت بانوان ایران " زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا" انتخاب شده و با توجه به جنبه های مختلف اثرگذاری زنان در تامین سلامت خود و خانواده روز شمار زیرتدوین شده است . 
روزشمار هفته ملی سلامت زنان( ۳۰ – ۲۴ مهر ماه)
شنبه ۲۴ مهر ماه : زنان، مدیریت اطلاعات و ارتقاء سواد سلامت در بحران کرونا
یکشنبه ۲۵ مهر ماه: مدیریت سلامت روان خود و خانواده در بحران کرونا ( مدیریت سوگ، مدیریت استرس، خشونت خانگی، روابط خانوادگی سالم، تقویت مهارت های ارتباطی، حمایت همسران از یکدیگر)
دوشنبه ۲۶ مهر ماه: زنان و مدیریت زندگی سالم در بحران کرونا
سه شنبه ۲۷ مهر ماه: زنان و سلامت اجتماعی در بحران کرونا
چهارشنبه ۲۸ مهر ماه: زنان و سلامت باروری در بحران کرونا( روابط زناشویی ایمن و سالم، بارداری، زایمان، شیردهی)
پنجشنبه ۲۹ مهر ماه: زنان و واکسیناسیون کووید ۱۹ ( اهمیت واکسیناسیون و رفع باور های غلط، دریافت اطلاعات صحیح در باره عوارض واکسیناسیون و مدیریت آن)
جمعه ۳۰ مهر ماه: زنان و مدیریت سلامت خانواده( حمایت از همسران و فرزندان، پیشگیری از انتقال کووید در بین اعضاء خانواده )
در راستای شعار مورد اشاره فعالیت های مختلف از قبیل تعامل با سایر ادارات  ، آموزش و اطلاع رسانی موضوعات مختلف سلامت زنان در برنامه های رادیویی / تلویزیونی ، روزنامه های محلی ، شبکه های مجازی و ... ، تهیه و توزیع تراکت های آموزشی ، نصب بنر و... ، برگزاری وبینارهای آموزشی ، برگزاری مسابقات ورزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، مقاله نویسی ، نقاشی و... استمرار انجام واکسیناسیون زنان در استان و شهرستانهای تابعه پیش بینی  شده است . 
امیدواریم با بزرگداشت هفته ملی سبا درکنار جلب حمایت سیاستگزاران و مسئولین نسبت به عواقب اقتصادی اجتماعی کووید بر بانوان و افزایش همکاریهای بین بخشی در این زمینه ، شاهد افزایش آگاهی زنان در جنبه های مختلف سلامت شامل سلامت روان، سلامت باروری و سبک زندگی سالم  ،  توجه به عواقب کووید در خانواده و افزایش توانمندی آنان در مدیریت این عواقب  بوده و بتوانیم در راستای تامین سلامت بانوان و اعضاء خانواده آنهاگام برداریم .


دفعات مشاهده: 127 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 12 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1276 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2765870 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 62471 بازدید