پیام خود را بنویسید

اخبار : معاون بهداشتی دانشگاه گلستان : یادگیری فناوری دیجیتال نقش موثری در رفع نیازهای روزانه سالمندان دارد.

 | تاریخ ارسال: 1400/7/7 | 
با فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی سالمندان(۶-۱۲ مهر ماه)، با شعار "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" دکترناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه، ضمن تبریک فرارسیدن این روز بریادگیری فناوری دیجیتال که نقش موثری در رفع نیازهای روزانه  سالمندان دارد تاکید نمود.
تشویق سالمندان به فراگیری فناوری دیجیتال با هدف رفع نیازهای روزانه، سرگرمی و گذران اوقات فراغت و تحکیم پیوندهای خانوادگی و دوستانه ضروری می باشد .
متقاعد کردن والدین درباره ضرورت استفاده از مهارت های رایانه ای اولین گام در راه آموزش تکنولوژی به سالمندان است که در این بین انتخاب نوع مهارت رایانه ای یا ابزاری که برای آموزش انتخاب می شود از اهمیت زیادی برخوردار است.
کسب دانش مقدماتی در مورد رایانه، ترس و نگرانی افراد سالمند را از فناوری برطرف کرده و راه را برای استفاده ساده روزانه از رایانه ها باز می کند.
در صورت آموزش اصول و اطلاعات اولیه به سالمندان، آنها با اطمینان و امنیت بیشتری وارد دنیای دیجیتال می شوند.
انجام برخی از کارها با وجود سادگی ممکن است برای سالمندان دشوار باشد بنابراین باید با پرهیز از بیان اصطلاحات پیچیده و غیرکاربردی، به زبان ساده و بدون پیچیدگی دانش خود را به سالمندان منتقل کرد.
باید علاقه سالمند به یادگیری را از طریق آموزش ساده  بیشترکرده و تلاش شود تا توجه آنها  را به کاربرد نرم افزارها و تکنولوژی در برطرف کردن نیازیشان جلب نمود.
برای غلبه بر استرس سالمندان در استفاده از ابزار آلات دیجیتال مانند گوشی تلفن همراه  لازم است به آنها اجازه داد که بدون هیچ استرسی صفحه گوشی را لمس و «یو. اس.بی» را به رایانه متصل کنند تا از طریق تجربه واقعی با این ابزارها ارتباط برقرار کنند.
فرد آموزش دهنده که می تواند یکی از اعضای خانواده یا پرستار سالمند باشد باید با صبر و حوصله و  آرامش فرآیند آموزش را ادامه دهد.
باید به صورت مداوم از طریق این ابزارها با افراد سالمند در ارتباط بود تا آنها به استفاده از این ابزار تشویق و ترغیب شوند.
با توجه به موارد پیشگفت عناوین روزشمار هفته به شرح ذیل در نظر گرفته شده است .
روز سه شنبه ۶/۷/۱۴۰۰: رسانه، آگاهی بخشی، مطالبه گری، فرهنگ و گفتمان سازی
روز چهارشنبه۷/۷/۱۴۰۰: آموزش و توانمندسازی
روز پنج شنبه۸/۷/۱۴۰۰: حمایت های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی
روز جمعه۹/۷/۱۴۰۰: سرمایه و مشارکت اجتماعی، خانواده و جامعه
روز شنبه۱۰/۷/۱۴۰۰: مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی
روز یک شنبه۱۱/۷/۱۴۰۰: قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان
روز دوشنبه۱۲/۷/۱۴۰۰: محیط دوستدار سالمند
لازم به ذکر است دبیر خانه شورای ملی سالمندان از شروع روز جهانی سالمند ۱۴۰۰ پویش یک‌ساله‌ای  با عنوان «من می‌توانم؛ هیچوقت برای یادگیری دیر نیست» بادعوت همگانی برای آموزش یک مهارت دیجیتال به سالمندان را  در نظر گرفته است  . امید است با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های دخیل در حفظ و ارتقاء سلامت سالمندان و آموزش بهره گیری از فناوری های دیجیتال به این گروه ، شاهد استفاده از مزایای فناوری های نوین ، دیجیتال و شبکه‌های ارتباطی به ویژه در شرایط کرونا باشیم


دفعات مشاهده: 167 بار   |   دفعات چاپ: 23 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1782 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2735093 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 56266 بازدید