پیام خود را بنویسید

اخبار : بیمارستان مراوه‌تپه در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان افتتاح شد

 | تاریخ ارسال: 1400/4/2 | 

 
بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی مراوه‌تپه در سی و دومین آیین پویش ره سلامت با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان افتتاح شد
برای عملیات اجرایی ساخت بیمارستان علوی مراوه‌تپه با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع ۸۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هزینه شد.
ساخت این بیمارستان از سال  ۹۶ آغاز شده بود و برای تجهیز بخش‌های مختلف آن نیز تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه گردید.
بیمارستان علوی مراوه‌تپه دارای بخش‌های مختلف از جمله درمانگاه تخصصی داخلی و اطفال، زنان و زایمان، زایشگاه، ۲ اتاق عمل تخصصی، یک اتاق عمل سرپایی، دیالیز، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو است که تعدادی از این بخش‌ها چهارم خرداد امسال با حضور ۱۰ پزشک عمومی و چند پزشک متخصص راه‌اندازی و پذیرش بیمار درآن آغاز شده بود.
بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی مراوه‌تپه به دستگاه اکسیژن‌ساز نیز مجهز است، و با بهره‌بردای این بیمارستان، علاوه بر جمعیت تقریبی ۷۰ هزار نفری این شهرستان مرزی، برخی اهالی بخش داشلی برون گنبدکاووس و روستاهای شهرستان کلاله هم می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
نمایی از بیمارستان علوی شهرستان مراوه‌تپه
 مردم مرزنشین و عشایر شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرقی ترین قسمت استان گلستان با گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی از داشتن بیمارستان و یا مراکز درمانی مجهز محروم بودند و به ناچار رنج سفر به شهرهای اطراف را به جان خریده و در این راه شاهد تلفات جانی زیادی نیز بودند.
مراوه‌تپه تا قبل از سال ۱۳۸۶ یکی از بخش‌های کلاله و در فاصله ۹۱ کیلومتری این شهرستان قرار داشت و مردم آن مجبور بودند برای مداوای بیماری خود با تحمل درد بیماری و رنج سفر و نیز صرف وقت و هزینه‌ زیاد به کلاله و یا گنبدکاووس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری خود بروند.
محرومیت این شهرستان به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان تا سفر تیر ماه ۹۵ رییس وقت بنیاد مستضعفان به مراوه‌تپه برای اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ فقره اسناد مالکیت اراضی املاک علوی به مردم ادامه داشت و در جریان این سفر تعدادی از بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان، ساخت یک بیمارستان را از رییس این نهاد مطالبه کردند که مورد موافقت قرار گرفت.
 
پیرو وعده رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جلسات مشترکی بین این نهاد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که نتیجه آن تصویب و موافقت با ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه بود و مقرر شد ساخت این بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.
 با مشارکت دو سویه دولت و بنیاد مستضعفان، یک‌سال بعد (سال ۹۶) احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و هزینه پیش‌بینی شده ۲۸۰ میلیارد ریال آغاز شد.
مراوه‌تپه که با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت پس از گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان و با فاصله تقریبی ۲۴۰ کیلومتر دورترین شهرستان به مرکز استان به شمار می‌رود، از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.




دفعات مشاهده: 1074 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5959 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 1 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1056 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 2745136 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 42213 بازدید