نام و نام خانوادگی : محمد یادگاری
سمت : رئیس اداره پرستاری
مدرک تحصیلی: کارشناس پرستاری- کارشناسی ارشد مراقبت های پرستاری-
دانشجوی دکتری سلامت در بلایا
شماره تماس: ۱۳۹۳۲۹۲۲-۰۱۷
|
|
|
اهم وظایف و فعالیت ها در اداره پرستاری دانشگاه:
|
|
برنامه ریزی: |
- مشارکت در طراحی برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه
- مشارکت در طراحی برنامه ریزی استراتژیک معاونت درمان
طراحی برنامه ریزی عملیاتی دفتر پرستاری در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه و معاونت درمان
- اطلاع رسانی برنامه های استراتژیک دانشگاه و معاونت درمان به مدیران پرستاری مراکز جهت هم راستا شدن
- طراحی برنامه گانت جهت عملیاتی کردن فرایندهای کاری روزانه و ماهبانه
- پایش برنامه ها طبق برنامه ریزی مدون
|
|
مدیریت بر فرایند نیروی انسانی: |
- تعیین استانداردهای نیروی انسانی
- بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی و مقایسه با استانداردها در مراکز
- برنامه ریزی به منظور نزدیک شدن وضعیت موجود به استاندارد
- برنامه ریزی به منظور جمع آوری اطلاعات کمی وکیفی نیروی انسانی از طریق نرم افزار نیروی انسانی
- تجزیه وتحلیل ماهیانه این برنامه و تهیه آمار کیفی و کمی نیروی انسانی
- تعیین نقاط قابل بهبود این برنامه و برنامه ریزی جهت ارتقاء
- ارائه آمار به مسئولین مافوق جهت اطلاع رسانی و کسب حمایتهای ضروری
- بررسی و تصمیم گیری درباره نیروهای درخواست انتقال
- بررسی آمار طرحی ها ،تعیین سهم هر مرکز بر اساس نیازطبق برنامه وضعیت نیروی انسانی
- بررسی درخواستهای قرارداد پرستاری و اعلام نظر جهت عقد قرارداد
- بررسی و اعلام نظر درباره نیروهای مامور
- بررسی و اعلام نظر درباره بازنشستگی ها و ترک خدمت
- بررسی و اعلام نظر درباره تعیین محل نیروهای استخدام،تبدیل وضعیت استخدام،تبدیل ردیف،تغییر عنوان
- بررسی و اعلام نظر درباره مرخصی های بدون حقوق و طولانی مدت
- تعیین شاخص های انتصاب پست و ارزیابی وانتخاب کاندید های مدیر بر اساس آن
- جمع آوری اطلاعات بانک نیروی انسانی
- ایجاد انگیزه وتشویق کارکنان از طریق برگزاری روز پرستار و اهداء هدایا و تقدیر نام
|
|
مدیریت بر فرایند آموزش کارکنان: |
- برنامه ریزی جهت جمع آوری آمار و اطلاعات آموزش تحت نرم افزار وب
- بررسی و نظارت براین برنامه در مراکز ماهیانه
- طراحی برنامه عملیاتی سالیانه آموزش کارکنان براساس برنامه استراتژیک دانشگاه و معاونت درمان
- اخذ مجوز آموزش و برگزاری دوره های آموزشی
- جمع آوری اطلاعات بانک مدرسین
- ارزیابی ونظارت بر تعیین وضعیت آگاهی و عملکرد کارکنان قبل از آموزش در مراکز
- ارزیابی ونظارت برتعیین نیاز های آموزشی واولویتهای آموزش
- ارزیابی ونظارت بر برنامه ریزی جهت اجرای آموزش
- ارزیابی ونظارت بر تعیین وضعیت آگاهی و عملکرد کارکنان بعد از آموزش
- ارزیابی ونظارت بر مقایسه آگاهی و عملکرد قبل وبعد از آموزش وتعیین نقاط قابل بهبود
- ارزیابی ونظارت براثر بخشی آموزشی
- ارزیابی ونظارت بر برنامه ریزی اصلاحی جهت ارتقاء
- ارزیابی ونظارت بربرنامه توانمندسازی کارکنان بر اساس شاخص های اعتبار بخشی
- طراحی برنامه پایگاههای آموزشی فرایند های مراقبتهای پرستاری تخصصی
- ارزیابی ونظارت بر اجرای برنامه پایگاههای آموزشی در مراکز
- برگزاری کمیته های آموزشی با سوپروایزرهای آموزشی بر اساس برنامه زمان بندی مدون
|
|
مدیریت بر فرایند آموزش به مددجویان: |
- طراحی برنامه عملیاتی سالیانه آموزش کارکنان براساس برنامه استراتژیک دانشگاه و معاونت درمان
- آشنا نمودن سوپروایزرهای آموزش به مددجو به مبانی و مهارتهای لازم
- نظارت برتعیین اعضاء کمیته آموزش به مددجویان در مراکز
- نظارت بر تعیین آگاهی و عملکرد کارکنان در رابطه با مهارتهای آموزش به مددجویان
- نظارت بر تعیین نیازهای آموزشی کارکنان در رابطه با مهارتهای آموزش به مددجویان
- نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی در رابطه با مهارتهای آموزش به مددجویان به کارکنان
- نظارت بر ارزشیابی آگاهی و عملکرد کارکنان در رابطه با مهارتهای آموزش به مددجویان
- نظارت بر برنامه ریزی های اصلاحی جهت ارتقاء آگاهی و عملکرد کارکنان در رابطه با مهارتهای آموزش به مددجویان
- نظارت بر بررسی نیازهای آموزشی مددجویان
- نظارت بر تهیه ابزار ارزیابی مناسب جهت پایش آگاهی و عملکرد مددجویان
- نظارت بر ثبت و گزارش نویسی آموزشهای ارائه شده به مددجویان در پرونده
- نظارت بر ارائه گزارش پیشرفت برنامه از سوپروایزر آموزش به مددجویان
- نظارت بر ایجاد انگیزه های تشویقی در کارکنان برای مشارکت فعالانه
- نظارت بر مشارکت مربیان و دانشجویان(علاوه برکلیه کارکنان پرستاری)در امر آموزش به مددجویان
- نظارت بر نگهداری کتب ،مجلات،جزوات و وسایل کمک آموزشی در بخشها جهت ارتقاء آگاهی کارکنان
- نظارت برشرکت فعال کارکنان در سمینارها و کنگره ها جهت ارتقاء مهارتهای آموزش به مددجویان
- ارزشیابی سوپروایزر آموزش به مددجویان
|
|
مدیریت بر فرآیند نظام مراقبت عفونت های بیمارستانی: |
- برنامه ریزی و انجام نظارت فنی ، پایش و ارزشیابی فعالیت ها (مبتنی برچک لیست و بسته پایش و ارزشیابی تدوین شده در سطح کشوری) و به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای فعالیت های روتین،برنامه ها و دستورالعمل های ابلاغ شده و مداخلات اعمال شده در سطوح محیطی
- مشارکت با کمیته کنترل عفونت دانشگاه در کشف مشکلات علمی و اجرایی موجود در محیط و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آنها
- نظارت بر عملکرد کمیته های کنترل عفونت بیمارستان های تابعه(پیگیری تشکیل جلسات ، مصوبات و...) و پیگیری تشکیل جلسات هماهنگی درون و برون بخشی بمنظور تآمین حمایت های لازم از برنامه کنترل عفونت
- تعیین وتنظیم برنامه جامع عملیاتی سالیانه کنترل عفونت براساس برنامه استراتژیک
- نظارت بر توسعه ی برنامه های آموزشی برای کلیه کادر پرستاری و مشارکت در تهیه متون کمک آموزشی (نظیر پوستر، پمفلت ، ...) مربوط به کنترل عفونت برای کلیه گروه های هدف
- مشارکت در تدوین و اجرای تحقیقات کاربردی بمنظور تسریع در دستیابی به اهداف تعیین شده برای نظام مراقبت عفونت های بیمارستانی
- شرکت در کنگره ها،سمینارها و دوره های آموزشی کشوری در زمینه کنترل عفونت
- همکاری و هماهنگی با سازمان ها و مجامع علمی مرتبط با برنامه های پیشگیری و کنترل عفونت
- ساماندهی نظام جمع آوری اطلاعات وتجزیه وتحلیل داده های واصله برای نمایش وضعیت موجود، پیشرفت ها و نارسایی ها،شناخت مسایل و مشکلات و تامین نیازها واولویت ها در زمینه برنامه کنترل عفونت ( ایجاد سطح دسترسی نرم افزار inisبرای اداره پرستاری معاونت درمان)
- ایجاد ردیف سازمانی سوپروایزر کنترل عفونت در چارت تشکیلاتی مراکز تابعه و تشکیل کمیته کنترل عفونت در سطح معاونت درمان دانشگاه
- اعتباربخشی واحد کنترل عفونت مراکز تابعه
|
|
مدیریت بر فرایند ارزیابی مراقبتهای جاری وکلیدی پرستاری: |
- تشکیل تیم ارزیابی
- تعیین فرایندها
- تعیین استانداردها و شاخص های ارزیابی بر اساس اعتبار بخشی
- تدوین برنامه زمانبندی برای ارزیابی فرایندها
- ارزیابی فرایندهای پرستاری طبق برنامه زمانبندی
- تجزیه وتحلیل دادها وتعیین وضعیت موجود
- برنامه ریزی اصلاحی جهت ارتقاءنقاط قابل بهبود و نزدیک شدن به استانداردها
- ارزیابی مجدد و مستمرو ارائه بازخورد
|
|
مدیریت بر فرایند پژوهش در پرستاری: |
- تدوین سیاستها، خط مشی ها، اهداف و برنامه عملیاتی برای واحد پژوهش بیمارستان در راستای برنامه استراتژیک معاونت درمان ومرکز مربوطه
- گاهی از سیاستها، خط مشی ها، روشها و پروتکلهای موجود در بیمارستان
- برقراری ارتباط بین اعضای تیم تحقیق شامل (بیمار، بستگان بیمار، مجری اصلی تحقیق، پزشکان و پرستاران و سایر تخصصهای مرتبط)
- اجرای کار تیمی و برقراری ارتباط بین تیم تحقیق با سایر واحدهای بیمارستان شامل مدیریت، مدارک پزشکی، IT ، آزمایشگاه، پاتولوژی، بهداشت محیط، کنترل عفونت، مدیریت خطر و ...
- برقراری ارتباط با سایر محققین (خارج از بیمارستان)، مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها، پژوهشگاهها و شرکتهای دارویی و تجهیزاتی و سایر نهادهای مرتبط
- جذب افراد علاقمند شامل پرستاران و سایر تخصصهای مرتبط در واحد پژوهش
- تعیین پرستاران رابط پژوهش در بخشهای مختلف
- جمع آوری سوابق پژوهشی پرستاران رابط پژوهش
- مدیریت نیروی انسانی و استانداردها و پروتکلهای مراقبتی به پرستاران درگیر در اجرای طرحهای تحقیقاتی قبل و حین اجرای طرح و نظارت بر حسن اجرای آن
- ارائه نتایج طرحهای تحقیقاتی به کمیته پژوهش بیمارستان و مراکز آموزشی در راستای تغییر پروتکل های درمانی ومراقبتی (عملکرد مبتنی بر شواهد)
|
|
|
|