پیام خود را بنویسید

اخبار جدید : بازدید رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از گنبد

 | تاریخ ارسال: 1398/8/8 | 
دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به اتفاق دکتر رمضانی رییس اداره  هپاتیت از مرکز مشاوره بیماری هپاتیت مرکز بهداشت گنبد بازدید کردند. دکتر پالیده سرپرست مرکز بهداشت گنبد ضمن خیر مقدم به دکتر گویا و هیئت همراه و همچنین اعضای شورای خیرین سلامت گنبد گزارشی از وضعیت حوزه سلامت گنبد و بیماری هپاتیت به حاضرین اعلام نمودند. دکتر پالیده گفت: مرکز مشاوره بیماری هپاتیت در شهرستان گنبد در مهر ماه سال 1397  در مرکز خدمات جامع سلامت گنبد 5 به بهره برداری رسید و خدمات مشاوره ای به بیماران شرق استان را انجام می دهد. وی از مشارکت فعال خیرین سلامت در برنامه های حوزه سلامت گنبد قدردانی نمودند. سپس دکتر رمضانی رییس اداره  هپاتیت معاونت بهداشت وزارت بهداشت با قدردانی از تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، مرکز بهداشت گنبد و خیرین سلامت گنبد به تشریح وضعیت بیماری هپاتیت در کشور پرداخت و از برنامه های وزارت بهداشت برای حذف این بیماری  در طی 10 سال آینده در کشور  خبر داد. وی گفت با تولید داروی بیماری هپاتیت سی در کشور تحول عظیمی در درمان این بیماری رخ داد و اکنون با مصرف صحیح دارو ، بالای 95 درصد بیماران بهبود پیدا می کنند. ایشان گفت افراد مبتلا به این بیماری از بضاعت مالی ضعیفی برخوردار بوده و نیاز به کمک دارند . دکتر رمضانی با اعلام این مطلب که  با درمان یک بیمار مبتلا به هپاتیت سی  در کشور،  از ابتلای 12 نفر در سال به این بیماری جلوگیری می شود گفت اگر یک بیمار درمان شود در طول عمر وی 360 بیمار مبتلا کم می شود .
وی گفت با عزمی که در نظام شبکه بهداشتی کشور وجود دارد امید به حذف این بیماری در طی 10 سال آینده وجود دارد. دکتر رمضای گفت در سال آغازین برنامه، 28 کشور برای حذف اعلام آمادگی کرده بودند که اکنون طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد 152 کشور برای مشارکت در حذف این بیماری داوطلب شدند.ایشان درمان بیماری هپاتیت سی را پیشگیری از هپاتیت سی ذکر کردند.
رییس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت با مشارکت خیرین محترم در شهرستان گنبد ما زودتر از سایر شهرستان ها به هدف حذف خواهیم رسید  که در آن روز، دیگر همه با هم احساس رضایت و شادمانی خواهیم کرد.
در ادامه دکتر صداقت به نحوه مشارکت خیرین سلامت شهرستان گرگان در روند اجرای درمان بیماری هپاتیت سی اشاره نمودند.
سپس خانم بهناز بسکی عضو هیئت مدیره شورای خیرین سلامت گنبد ضمن خیر مقدم به دکتر گویا و همکاران وی و قدردانی از دعوت هیئت مدیره گفتند اگر فرایند کار برای ما روشن گردد که نحوه شناسایی و درمان  بیماران به چه شکلی انجام خواهد شد قطعا" خیرین نیز در این برنامه مشارکت خواهند کرد.
در ادامه حاج محمد شهرکی رییس شورای خیرین سلامت گنبد نیز  ضمن خیر مقدم به دکتر گویا و همراهان وی به اهم فعالیت های خیرین در برنامه های حوزه سلامت پرداختند و گفتند که ما تاکنون به اشکال مختلف در اجرای پروژه ها و تجهیزات و برنامه های حوزه سلامت گنبد مشارکت داشتیم و خواهیم داشت
پس از آن دگتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن عرض تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول به همکاران و خیر مقدم به حضور خیرین از تلاش های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تیم معاونت بهداشتی دانشگاه ، شبکه و مرکز بهداشت گنبد و علی الخصوص خیرین سلامت گنبد قدردانی ویژه نمودند. وی با اشاره به عمل نیک خیرین سلامت گفت: اگر نیت خیر باشد و کسی در این راه سنگ اندازی هم بکند کسی از بالا نظاره گر این عمل شما هست و قطعا" نمی گذارد کار خیر بر زمین بماند. وی گفت مادیات در برابر نیت خیرین ارزشی ندارد و کار شما خیرین محترم ارزشمندترین کارها در دنیا و آخرت هست.دکتر گویا گفت: مطمئن هستم که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان همه آن کارهایی که نیت کردید برای حوزه سلامت گنبد انجام بدهید را با مشارکت شما به پایان خواهند رساند.
وی گفت بیماری هپاتیت یک بیماری بدعاقبتی است که از چند جهت بد عاقبت می باشد.اول اینکه کسی که به این بیماری مبتلا می شود خودش در جریان ابتلای بیماری نیست . شاید کسی بندرت به خاطر این بیماری به دکتر مراجعه بکند مگر در مراحل پایانی که کبد فرد از کار بیافتد که دیگر دارو اثری ندارد یا مبتلا به سرطان کبد بشود که قابل درمان نیست و جانش را می گیرد.
وی گفت هپاتیت سی که قابل درمان است، قابلیت پیشگیری با واکسن را ندارد .هنر این است که زود شناسایی بکنیم و سریع درمان را شروع بکنیم . وی گفت تا 3-2 سال پیش، این بیماری قابل درمان نبود ، اخیرا" دارویی شناسایی و به مرحله تولید رسیده که بیماری را درمان می کند و اگر این دارو مصرف شود بیماری به دیگران منتقل نمی شود. مصرف دارو، هم اقدام درمانی هست و هم اقدام پیشگیرانه  که فوق العاده عالی می باشد.
دکتر گویا گفت طول درمان بیماری  بطور متوسط 3 ماه می باشد که در بالای 95درصد موارد کاملا بهبود پیدا می کنند. درمان بیماری هپاتیت سی کاملا قطعی است و هیچ عارضه ای از آن بر جای نمی ماند.
رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت گفت ایران در بین کشورهای با شیوع بالای دنیا در بیماری هپاتیت سی قرار دارد، خیلی از افرادی که مبتلا می شوند اعتیاد دارند که این افراد به دنبال بهبود سلامت خود نمی روند .
وی گفت درمان هر یک بیمار هپاتیت سی میلیون ها تومان برای کشور صرفه جویی اقتصادی دارد . دکتر گویا گفت درمان یک بیماری مبتلا به هپاتیت سی با دلار 4 هزار تومان حدود 90 میلیون تومان هزینه داشت ،ولی خوشبختانه اتفاقی که افتاد این است که داروی این بیماری در داخل کشور توسط چند کمپانی که یکی از دیگری بهتر هستند تولید می شود و الان یک بیمار با حدود 2 الی 3 میلیون تومان بهبود پیدا می کند.
دکتر گویا گفت علت حضور اینجانب در شهرستان گنبد صرفا بخاطر تقدیر از خیرین محترم سلامت شهرستان گنبد است. در بحث هپاتیت شاید کسی نداند که خیرین پول درمان یک بیمار مبتلا به هپاتیت سی را داده اند که این کار خیلی خیلی ارزشش ببیشتر است .
دکتر گویا از مدیر شبکه بهداشت گنبد نیز قدردانی کردند و گفتند که ایشان فرد بسیار پیگیری هستند و به حرفی که می زنند جامه عمل می پوشانند که پیگیری پروژه مرکز سلامت کمیساریای عالی پناهندگان از نمونه بارز این پیگیری ها می باشد. وی گفت مطمئن هستم که با کمک شما خیرین در این برنامه در شهرستان گنبد الگوی بسیار خوبی  برای کشور خواهید شد. در انتهای برنامه مقرر شد جلسه هماهنگی در طی هفته آینده با خیرین سلامت شهرستان با حضور مدیر شبکه و سرپرست مرکز بهداشت برگزار گردد و نحوه اجرای برنامه و مشارکت خیرین برنامه ریزی گردد.
دکتر گویا و همراهان در پایان،بازدیدی از مرکز مشاوره بیماری هپاتیت گنبد 5 شهری داشته و با حضور بر سر  پروژه در حال ساخت مرکز سلامت شهری کمیساریای عالی از نزدیک در جریان پیشرفت برنامه قرار گرفتند.




دفعات مشاهده: 1212 بار   |   دفعات چاپ: 438 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گنبد کاووس می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Gonbad Kavoos

Designed & Developed by : Yektaweb