پیام خود را بنویسید

اخبار : دیدار معاون وزیر بهداشت با نمایندگان نهادهای دانشجویی

 | تاریخ ارسال: 1398/7/17 | 

نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حاشیه دیدار یک‌روزه مسؤولان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دیدار کرده و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پس از شنیدن مطالبات و مشکلات دانشجویان عضو نهادهای دانشجویی، خطاب به فعالان نهادهای دانشجویی این دانشگاه، گفت: خوشحالم که روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری در میان شما دانشجویان زنده است و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی نیازهای واقعی دانشجویان را مطرح می‌کنید.

معاون وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از تعامل خوب و سازنده‌ای که در میان دانشجویان عضو نهادهای دانشجویی به منظور رفع مشکلات و مطالبات صنفی و رفاهی وجود دارد، گفت: بسیار خرسندم که شما دانشجویان عزیز در قالب این نشست، منطقی، سنجیده و آزادانه به بیان نظرات و مطالبات خود و دیگر دانشجویان پرداختید.

لاری با اشاره به وجود غرفه‌های متنوع در «نمایشگاه فصل نو، فصل همدلی» که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه برپا شده است، تصریح کرد: امروز شاهد حضور همه نهادهای دانشجویی از جمله «نشریات دانشجویی»، «کانون‌های فرهنگی، هنری»، «بسیج‌دانشجویی»، «انجمن‌های علمی» و «شوراهای صنفی» در قالب «نمایشگاه فصل‌نو، فصل‌همدلی» بودیم که به خوبی دستاوردهای دانشجویان فعال فرهنگی را در معرض دید دیگر دانشجویان خصوصاً دانشجویان نو ورود قرار داد؛ این امر نشان از توانمندی شما عزیزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ، ادبی و ... است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به مشکل «کمبود فضاهای فیزیکی» در دانشگاه علوم پزشکی گلستان که توسط دانشجویان مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: «کمبود فضاهای فیزیکی» در دانشگاه علوم پزشکی گلستان از جمله مشکلات بغرنج پیش‌روی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان است که این موضوع منجر به «عدم اختصاص فضای اختصاصی» به نهادهای دانشجویی شده است که البته تلاش خواهیم کرد تا این موضوع را در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح کرده و بتوانیم راه حلی برای حل آن پیدا کنیم.

لاری با اشاره به اینکه در حال حاضر دچار مشکلات و تنگناهای اقتصادی در کشور هستیم، اظهار کرد: شرایط حال کشور شرایط نرمالی نیست و باید با  برنامه‌ریزی و مدیریت، بر کمبودها و محدودیت منابع غلبه کرد. بدون شک شما فعالان نهادهای دانشجویی که وقت و انرژی خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی و پیگیری احقاق مطالبات دیگر دانشجویان می‌کنید، جزو دانشجویان ممتاز و باهوش دانشگاه هستید که باید قدر شما عزیزان را دانست. مطمئن هستم شما با خلاقیت‌ و درایتی که دارید می‌توانید علی‌رغم این کمبودها، فعالیت نهادهای دانشجویی را تقویت کرده و نخواهید گذاشت فعالیت‌های فرهنگی با کمبود منابع مالی کم‌فروغ شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی در مقابل کل بودجه دانشگاه رقم قابل ملاحظه‌ای نیست، خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی در دانشگاه‌ها زیاد است و همه مسؤولان دانشگاه باید این موضوع را کاملاً درک و لمس کنند و بدانند که شما دانشجویان فرهیخته با وجود مشغله درسی و تحصیلی و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی مبادرت به فعالیت در نهادهای دانشجویی کرده و به دنبال احقاق حقوق و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان هستید؛ بنابراین باید دست شما فعالان نهادهای دانشجویی را بوسید که با وجود کمبود منابع و اعتبارات، در راستای ارتقای سطح فرهنگ دانشگاه و حل مشکل دیگر دانشجویان گام‌های سازنده‌ای بر می‌دارید.

وی یکی از دیگر مشکلات و موانع پیشرفت و توسعه در کشور را بحث بروکراسی اداری دانست و گفت: بروکراسی اداری یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که در بیشتر نهادها و ادارات مانع افزایش بهره‌وری است که دست‌ و پای مجموعه را بسته است. این موضوع را حتماً در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح خواهیم کرد که روندها و فرآیندهای غیرضروری را حذف کرده و دانشجویان را بدون دلیل در بند بروکراسی اداری گرفتار نکنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظرات سیاسی و افزایش آزادی‌بیان در چارچوب‌های قانونی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مسؤولان فرهنگی دانشگاه باید فضای کرسی‌های آزاد اندیشی در محیط‌های دانشجویی را با دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران توسعه دهند و شما دانشجویان نیز باید دغدغه‌مند در این کرسی‌ها و جلسات نظریه‌پردازی مشارکت فعالانه داشته باشید. وجود بستر آزادی بیان و بیان دیدگاه‌ها و عقاید دانشجویان، حق مسلم آنها است و برگزاری مستمر این مناظرات و تریبون‌های آزاد، به بلوغ فکری و تقویت قوای اندیشه دانشجویان کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است پیش از سخنان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تعدادی از فعالان نهادهای دانشجویی به ایراد سخنرانی پرداخته و بی‌پرده مشکلات خود را با معاون وزیر بهداشت در میان گذاشتند.

از جمله موضوعات مطرح شده از سوی فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این نشست دانشجویی می‌توان به کمبود فضاهای فیزیکی اختصاص داده شده به نهادهای دانشجویی، کمبود شدید خوابگاه‌های دانشجویی و مشکل فرسودگی آنها، کمبود فضاهای ورزشی و عدم تأمین نیازهای ورزشی دانشجویان، کمبود شدید بودجه اختصاص داده شده به فعالیت نهادهای دانشجویی، لزوم احداث خوابگاه دانشجویی به دلیل ظرفیت بیش از حد خوابگاه‌های دانشجویی و پرداخت کار دانشجویی اشاره کرد.

وجود بروکراسی زائد اداری در حوزه فرهنگی دانشگاه، عدم توجه برخی از مسؤولان به قوانین موجود و برخورد سلیقه‌ای با موضوعات فرهنگی، لزوم به‌سازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی، عدم نور کافی و تهویه مناسب در خوابگاه‌ها، گرانی شهریه خوابگاه‌ها و عدم تناسب آن با خدمات ارائه شده به دانشجویان، افزایش غیر منطقی اسکان دانشجویان به‌ خصوص دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، لزوم احداث خوابگاه استاندارد دانشجویی، توجه به موضوع ورزش در خوابگاه‌ها، لزوم تقویت و حمایت دانشجویان مدال‌آور المپیادهای ورزشی، ضعف در سیستم اینترنت دانشگاه و ضرورت اختصاص بودجه مستقل به فعالیت‌های نهادهای دانشجویی از دیگر موضوعات مطرح شده در حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بود.

نشست نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان این معاونت، در حاشیه دیدار یک‌روزه مسؤولان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از این دانشگاه، سه شنبه ۱۶ مهر ماه برگزار شد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 646 بار   |   دفعات چاپ: 157 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت فرهنگی و دانشجویی می باشد.