حراست به عنوان یک واحد نظارتی و کنترلی در دستگاه در مجموعه حوزه ریاست دانشگاه
فعالیت می کند. براساس قانون وظایف حراست در 4 محور حفاظت پرسنلی ،حفاظت اسناد و
مدارک ، حفاظت فیزیکی و حفاظت رایانه تعریف شده است.
اهم وظایف حراست در دانشگاه
عبارت است از تعیین مشاغل حساس ، بررسی صلاحیت افراد جهت اشتغال در مشاغل حساس ،
شناسایی عناصر متعهد و کارآمد در جهت رشد و ابقاء آنان در محیط ، جلوگیری از رشد
عناصر ناسالم ، شناسایی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی و مسئله دار ، پیشگیری
از نفوذ و عوامل ضدانقلاب داخلی و خارجی در محیط های اداری ، شناسایی تخلفات عمده
مانند : فساد مالی (اختلاس و ارتشاء) زمینه ها و مکانیزم انجام آن ها و ... حفاظت
از تأسیسات بمنظور جلوگیری از بروز خطرات و تهدیدات امنیتی ، تهیه طرح های حفاظتی و
امنیتی و صدور دستورالعمل های لازم و ... می باشد. ارائه مشاوره و خدمات امنیتی
لازم در چارچوب های تعریف شده به پرسنل و مدیران واحدها و دانشجویان دانشگاه از
جمله وظایف حراست بوده ، در این راستا حراست با همه معاونتها و واحدهای دانشگاهی از
جمله حوزه آموزشی ، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی در تعامل بوده که خواسته ها و مطالب
منطقی و قانونی دانشجویان اعم از سیاسی ، فرهنگی ، صنفی را به مسئولین مربوطه
انتقال و پیگیری می نماید.
اقدامات صیانتی و پیشگیرانه (تقدم پیشگیری بر درمان)
از سیاستهای اصولی و راهبردی حراست ، خاصه در حوزه های آموزشی فرهنگی بوده که در
این راستا از نظرات و پیشنهادات سازنده دانشجویان عزیز استقبال می شود.
دفعات مشاهده: 6157 بار |
دفعات چاپ: 633 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 68 بار |
0 نظر