پیام خود را بنویسید

دبیرخانه مشارکت های اجتماعی : آموزش و پیشگیری از بیماریها بر ساخت مراکز درمانی جدید ارجحیت دارد برگزاری چهارمین کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان

 | تاریخ ارسال: 1397/9/27 | 
 نماینده دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با اشاره به اهمیت حفظ سلامت عمومی جامعه گفت : آموزش و پیشگیری از بیماریها بر ساخت مراکز درمانی جدید  ارجحیت دارد.

دکتر اخوان در چهارمین کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان گلستان که در محل سالن اجتماعات شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد افزود : علاوه بر اینکه برای ساخت بیمارستانها  و مراکز درمانی فعالیت می کنیم و موفقیت های خوبی نیز بدست آوردیم  باید بتوانیم در زمینه پیشگیری از بیماری های مردم نیز جدیت کافی داشته باشیم.

وی با اشاره به  اینکه  در بحث پیشگیری از بیماریها ، آموزش و اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت می باشد ، صداو سیما و آموزش و پرورش را از عوامل مهم موفقیت در این زمینه دانست.

نماینده دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت : باید بتوانیم عوامل تهدید کننده سلامت مردم را شناسائی کنیم و با ارائه آموزش های لازم و به موقع با آن مقابله کنیم . معاونت های اجتماعی دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از توان علمی مراکزتحقیقاتی و  SDH خود این مهم به عهده گرفتند.

وی افزود :در بحث عدالت در سلامت همه شهر ها و روستاها باید به یک اندازه دید شوند و البته با مقتضایات و شرایط متفاوت ، به همین دلیل کانون های سلامت به همت معاونت اجتماعی در روستاها و شهرهای کوچک شکل گرفتند ، و براساس نیاز هر یک از آن مناطق برنامه ریزی مناسب صورت می گیرد  .

همچنین دکتر عبدالرضا فاضل ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان  با اشاره به تدوین سند شهرستانی مداخلات ارتقاء سلامت که با رویکرد مبارزه با بیماری های غیر واگیر توسط معاونت بهداشتی دانشگاه تهیه شده ، تشکیل کارگروه های سلامت در شهرستانها با حضور و مشارکت فرمانداران را بسیار حائز اهمیت دانست  و ابراز امید واری کرد با همکاری اعضای کارگروه سلامت  و امنیت غذائی استان و شهرستان ها بتوانیم برنامه ریزی درستی در حوزه سلامت  برای سال آینده داشته باشیم  و  برای جلوگیری از بیماریهای غیر واگیر که دغدغه مردم و مسولین بهداشت و درمان استان نیز می باشد گام های  موثری برداشته شود.

وی با تشکر از زحمات چند ساله مهندس طهماسبی ریاست سابق کارگروه سلامت  و امنیت غذائی استان برای  دکتر چراغعلی در این بخش آرزوی توفیق نمود .

مهندس طهماسبی ریاست سابق کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان با بیان اینکه  مصوبات این کارگروه باید با حساسیت و جدیت مناسب پیگیری و اجرا گردد گفت : اولین جلسه استاندار جدید در سال 92  کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان بود.

وی ساماندهی کشتارگاههای استان ، رفع معضل رهاسازی نخاله های ساختمانی  و فاضلاب در منطقه هزار پیچ گرگان ، ساماندهی عطاریها، ساماندهی عرضه شیر های خام و محلی را از جمله مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان در چند سال اخیر عنوان کرد که اجرای برخی از این مصوبات بعضا با مقاومت هائی نیز روبرو بوده است.

طهماسبی همچنین پیشگیری از بیماریهای حاد پرندگان ، کنترل حیوان گزیدگی ، کنترل بیماری سالک در شرق استان  و تاسیس خانه های بهداشت در اکثر روستاهای استان را از جمله دست آوردهای دیگر کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان عنوان کرد.

در پایان این نشست از زحمات مهندس طهماسبی ریاست سابق کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان تقدیر بعمل آمد.

دفعات مشاهده: 258 بار   |   دفعات چاپ: 87 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 3947 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1458879 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 83818 بازدید