پیام خود را بنویسید

اخبار و اطلاعات : نشست خبری با موضوع دستاوردهای مبارزه با قاچاق کالا دراستان با حضور معاون غذا و دارو ، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون خبر صدا وسیما

 | تاریخ ارسال: 1397/5/14 | 
نشست خبری با موضوع دستاوردهای مبارزه با قاچاق کالا دراستان با حضور معاون غذا و دارو ، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون خبر صدا وسیمای گلستان با رسانه های گروهی برگزار شد.

دراین نشست معاون غذا وداروی دانشگاه گفت؛ نیاز است دربحث فرهنگ سازی استفاده از داروهای قاچاق اقدامات اساسی صورت بگیرد واین فرهنگ سازی می بایست توسط صدا وسیما و رسانه های گروهی بدرستی صورت پذیرد تا مردم ابزار شناسایی محصولات سلامت محور را بشناسند.

دکتر صلبی گفت؛ هر شخصی می تواند بعنوان سفیر سلامت هر کالایی را که خریداری کرد با تماس با سامانه 190 نسبت به اصالت کالا اطمینان حاصل نماید.

وی تعداد واحدهای مورد بازرسی قرار گرفته کالاهای سلامت محور درسال 96 را 2209 مورد عنوان کرد که نسبت به سال 95 پنج درصد رشد داشته است.

وی همچنین از 208 مورد بازدید از دارو خانه های استان 28 مورد بازدید از عطاریها و کشف 457 عدد انواع دارو های شیمیایی و گیاهی، 10644 عدد انواع مواد غذایی و آشامیدنی، 6870 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی درچهار ماهه اول سال 97 خبر داد.


مهندس اصغری معاون حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت؛ سازمان معدن و تجارت بعنوان یکی از دستگاه های کاشف قاچاق کالا وظیفه دارد از عرضه کالاهای قاچاق جلو گیری کند.

وی گفت؛ 226  مورد بازدید درقالب بازدید های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که 53 مورد پرونده کشف داشته ایم البته این درکنار اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی ادامه داد؛ با تقویت نظارتهای مشترک سعی داریم اثر گذاری بیشتری هم درحوزه برخورد و هم پیشگیری داشته باشیم.
 
وی افزود؛ اکثر کشفیات ما در حوزه سازمان صنعت،معدن و تجارت مربوط به لوازم ارایشی و بهداشتی بوده است که می بایست دراین مورد فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد.

یوسفی معاون خبر صدا وسیمای گلستان نیز گزارشی از برنامه های پخش شده درحوزه کالاهای سلامت محور ارائه کردو گفت؛ درسه ماهه  امسال درحوزه سیما 504 مورد خبر و گزارش درحوزه کالاهای سلامت محور پخش شده است.

وی افزود؛ بیشترین وظیفه ما فرهنگ سازی و اعتماد سازی نسبت به مسائل است و ما به عنوان رسانه وظیفه داریم به کمک مسئولان بیاییم و با امید بخشی و شفاف سازی مردم را دلگرم کنیم.

وی افزود؛ ما باید به عنوان رسانه فرهنگ مذموم احتکار را برای مردم نهادینه کنیم.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 272 بار   |   دفعات چاپ: 83 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.