پیام خود را بنویسید

واحد پیشگیر و مبارزه با بیماریها : جلسه مشترک کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان گمیشان با سرپرست شبکه دامپزشکی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1397/5/8 | 
جلسه مشترک کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان گمیشان با سرپرست شبکه دامپزشکی برگزار شد.
 
به مناسبت هفته زئونوز جلسه مشترک شبکه دامپزشکی با مرکز بهداشت، در تیر ماه سال 97در محل اداره دامپزشکی شهرستان در راستای هماهنگی جهت پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، برگزار شد.
در این نشست برهمکاری ها و مواضع مشترک در رسیدن به اهداف بهداشتی از جمله کنترل و مبارزه با بیماری مشترک انسان و دام و همگرایی هرچه بیشتر دو ارگان تاکید شد.
 
در ادامه جلسه آقای دکتر پژوهنده ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان ،ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی علاوه بر همدلی، سبب ایجاد فضای تعامل و همکاری دو طرفه می شود،
وی افزود: اجماع شرط اساسی در پیشبرد اهداف بوده واین دو ارگان مهم با همکاری و اتخاذ موضع مشترک منطبق با اصول علمی می توانند در رسیدن به اهداف مشترک که همانا سلامت و بهداشت عمومی است موفق شوند.
 
درپایان مقرر شد کلاسهای آموزشی- ترویجی با حضور کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت برگزار و همچنین بازدید و بازرسی از مراکز عرضه کننده مواد خام دامی با گشت های مشترک صورت گیرد.
لازم به ذکر است که بیماری تب خونریزی دهنده کریکه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تبدار حادبوده و بیشتر به وسیله کنه منتقل می شود.
شروع ناگهانی،تب بیش از 38 درجه،سر درد شدید،درد عضلانی ، حالت تهوع با یا بدون استفراغ وتمایل به خونریزی بویژه خونریزی در ناحیه زیر پوست، بینی و استفراغ خونی از مهمترین علائم این بیماری می باشد.
 
عدم تماس مستقیم با خون و ترشحات دام مشکوک، نگهداری 24 ساعته گوشت دام در دمای یخچال قبل از مصرف،تهیه گوشت از قصابی های مجاز و دارای مجوز دامپزشکی ،عدم تماس مستقیم با کنه و خودداری از له کردن کنه وحرارت و پخت مناسب گوشت مصرفی از مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری می باشد.

دفعات مشاهده: 434 بار   |   دفعات چاپ: 112 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb