پیام خود را بنویسید

روابط عمومی : اولین مجمع سلامت شهرستان گمیشان برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1397/5/8 | 
اولین مجمع سلامت شهرستان گمیشان برگزار شد
در راستای برگزاری مجمع ملی و استانی سلامت و ابلاغ دستور برگزاری مجمع شهرستانی سلامت اولین مجمع سلامت شهرستان گمیشان با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه ، در همه جا به ریاست فرمانداری و دبیری مرکز بهداشت و با حضور مسئولین دانشگاه ، روسای ادارات ، روحانیون ، تشکل های مردم نهاد و خیرین سلامت و کارشناسان بهداشتی برگزار شد.
دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در مجمع سلامت به بیان ابعاد و جنبه های مختلف سلامتی و عوامل و مولفه های موثر بر سلامتی پرداخت .
همچنین ایشان جهت بیان اهمیت موضوع با اشاره به آمارهای مختلف اجتماعی موثر بر سلامتی و مرگهای ناشی از علل اصلی مرگ و میر و عوامل خطر آن ، آمارهای مربوطه را مورد بررسی قرارداد و اقدامات انجام شده در راستای طرح تحول سلامت که ساخت خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت که مصداق این موضوع میباشد را تشریح نمود. وی در ادامه موضوع کلنگ زنی بیمارستان در شهرستان گمیشان را از موضوعات در دست پیگیری خواند که پس از وصول مجوزهای لازم اقدام خواهد شد.
امیرشیر توماج فرماندار گمیشان نیز در بیانات خود فرمود: این مجمع در راستای سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری ، برنامه ششم توسعه و سند حقوق ابلاغی از سوی ریاست جمهوری با رویکرد اجتماعی شدن خدمات تشکیل گردید.
فرماندار گمیشان افزود : بهداشت همیشه اصل ومقدم بر درمان بوده و همه دستگاه های اجرایی باید در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند. همچنین با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت ، آن را یکی از طرحهای موفق دولت برشمرد که منجر به کاهش هزینه های جانبی بیماران گردید.وی در سخنان خود پیگیری و ساخت بیمارستان  را از معضلات شهرستان عنوان نمود.
در ادامه برنامه های مجمع دکتر دوجی عضو هیئت علمی دانشگاه و مجری برنامه  جامع سلامت استان نیز با بیان سیاست های کلی نظام سلامت گفت : مشارکت همه نهادهای جامعه و آحاد مردم ، در حفظ و توسعه سلامت امری ضروری است.
وی درادامه با تاکید براینکه امروزه یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت ، اجتماعی شدن سلامت است بیان کرد : نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی در ارتقاء سلامت جامعه و محیط زندگی به‌عنوان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دارند. بنابراین رسیدن به اهداف جامع و کامل سلامت مردم نیازمند مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی همه بخش‌های توسعه سلامت است.
همچنین در خصوص برگزاری مجمع سلامت گفت : صدای مردم در حوزه سلامت باید شنیده شود و در این راستا مجمع های محلی در محلات شکل گیرد.
دکتر بهمن ایری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان با قرائت بیانیه مجمع سلامت شهرستان گمیشان  هدف از برگزاری این مجمع را نهادینه سازی سلامت در سطح جامعه و سازمان ها و در راستای بهبود شاخص های سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی شهروندان اعلام کرد و تشکیل این مجمع در شهرستان  را فرصت مناسبی برای ارایه خدمات متناسب و استفاده حداکثری از خیرین در جهت پیشبرد اهداف حوزه بهداشت و درمان خواند .
نمایش کلیپ سخنان ریاست جمهوری در خصوص اهمیت و صدور دستور برگزاری مجمع سلامت و بیانات معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت و تشریح برنامه های خیرین سلامت توسط آقای شاه نظری رییس شورای خیرین سلامت شهرستان و بازدید از نمایشگاه کانون حمایت از بیماران صعب العلاج را از برنامه های اجرا شده این مجمع بود.





 







 

دفعات مشاهده: 374 بار   |   دفعات چاپ: 126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه بهداشت و درمان گمیشان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | gomishan

Designed & Developed by : Yektaweb