پیام خود را بنویسید

فعالیت ها و مطالب آموزشی بهداشت حرفه ای : روز جهانی بهداشت حرفه ای

 | تاریخ ارسال: 1397/2/9 | 

سازمان بین المللی کار (ILO) از سال ۲۰۰۳ با هدف پیشگیری از حوادث وبیماریهای شغلی مراسمی را در این روز که در ایران مصادف با ۸ اردیبهشت ماه است برگزار می کند .روز جهانی ایمنی وسلامت شغلی در واقع یک فعالیت سالیانه بین المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است که در ۲۸اوریل هر سال این  مراسم برگزار می شود .برگزاری این مراسم یک بخش مهم از استراتژیهای جهانی سازمان بین المللی کار برای ارتقای ایمنی وسلامت شغلی در همه محیط های کاری است .که باعث ارتقای آگاهیهای مردم وهمچنین افزایش امنیت وسلامت در محیط کار می شود .
سازمان بین المللی کار
ILO    از برگزاری این مراسم توسط کلیه دولتها ،سازمانها وبخش های خصوصی وکارفرمایان وکارخانجات حمایت وپشتیبانی می کند .

موضوع روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی۱۳۹۷( ۲۰۱۸) "بهبود ایمنی و سلامت کارگران جوان  و خاتمه دادن به کار کودکان

شعار روز جهانی ایمنی و  بهداشت حرفه ای ۲۰۱۸

«بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان»

امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای و روز جهانی مبارزه با کودکان کار هر دو در کمپینی برای بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت کارگران جوان و خاتمه دادن به کار کودکان، به یک دیگر محلق شدند.
اهداف کمپین دستیابی به هدف توسعه پایدار با ایجاد محیط کاری ایمن و مطمئن برای تمامی کارگران تا سال
۲۰۳۰ و پایان دادن به تمام انواع کار کودکان تا سال ۲۰۲۵ است. دسترسی بر این اهداف به نفع نسل بعدی نیروی کار جهانی، نیاز به رویکردی هماهنگ و یکپارچه برای حذف کار کودکان و ارتقای فرهنگ پیشگیری از ایمنی و بهداشت حرفه ای دارد.
۵۴۱ میلیون جوان کارگر (۱۵تا ۲۴ ساله) بیش از ۱۵ درصد از نیروی کار جهان را تشکیل می دهند و نسبت به کارگران بزرگسال بالای ۲۵ سال، به میزان ۴۰ درصد بیشتر از آسیب های شغلی غیر مرگبار رنج می برند.
عوامل زیادی می تواند آسیب پذیری ریسک های ایمنی بهداشتی جوانان را افزایش دهد، مانند مرحله رشد جسمی و روانی، کمبود تجربه کاری و کمبود آموزش، آگاهی محدود از خطرات مربوط به کار و ضعف قدرت مذاکره و چانه زنی که می تواند کارگران جوان را به پذیرش وظایف خطرناک یا مشاغلی با شرایط کاری نامناسب هدایت کند.
کمپین روز ایمنی ۲۰۱۸، اهمیت حیاتی برای رسیدگی به این چالش ها و بهبود ایمنی و سلامت کارگران جوان را برجسته می کند.



 

دفعات مشاهده: 527 بار   |   دفعات چاپ: 152 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترکمن می باشد.