پیام خود را بنویسید

پیشگیری و مبارزه با بیماری ها : اجرای طرح مهار سگهای صاحبدار در روستای اسلام تپه

 | تاریخ ارسال: 1396/12/16 | 
 ایشان ضمن اشاره به اهمیت بیماریهای مشترک انسان و دام بخصوص بیماری هاری ، حیوان گزیدگی را بدلیل اینکه مهمترین عامل انتقال بیماری کشنده هاری بوده و همچنین بالا بودن هزینه های درمان پیشگیری از هاری برای موارد حیوان گزیده یکی از  اولویت های شهرستان عنوان که بروز بالای حیوان گزیدگی در استان و شهرستان ترکمن این اهمیت را دوچندان نموده است .
دکتر گلی رستمی افزودند بیش از  ۹۸ درصد حیوان گزیدگی ها در شهرستان توسط سگ های خانگی بوده و تعداد بالای سگ های خانگی بخصوص در مناطق روستایی ، بافت ویژه روستایی و نبود حصار منازل ، شغل دامداری مردم و ضرورت نگهداری سگ نگهبان و عدم مهار سگ های خانگی از علل عمده بروز بالای حیوان گزیدگی می باشد و  اجرای طرح مهار سگ های خانگی و صاحبدار نیز  یکی از استراتژیهای مهم کاهش حیوان گزیدگی و کنترل بیماری هاری در مناطق روستایی می باشد .
ایشان اموزش و اطلاع رسانی عمومی در خصوص بیماریهای مشترک انسان و دام با محوریت بیماری هاری ، شناسایی سگهای خانگی ، واکسیناسیون و صدور کارت و شناسنامه و قلاده گذاری و .. را از مراحل اجرایی این طرح برشمردند .
سرپرست شبکه بهداشت و درمان  در خاتمه با تشکر از همکاری اهالی روستا ، شورای اسلامی ، بخشدار ، شبکه دامپزشکی و همکاران حوزه سلامت تشکر و  موفقیت و اثر بخشی طرح را همکاری صاحبان سگ ها عنوان نمودند .






دفعات مشاهده: 2262 بار   |   دفعات چاپ: 613 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترکمن می باشد.