پیام خود را بنویسید

پیشگیری و مبارزه با بیماری ها : برگزاری کارگاه اموزشی بیماری سل

 | تاریخ ارسال: 1396/7/28 | 
     این کارگاه که برای گروه هدف پزشکان و مراقبین سلامت مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت شهرستان و همچنین کارشناسان مبارزه با بیماریها  در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان ترکمن اجرا گردید یکی از برنامه های اموزشی پیش بینی شده در سال ۹۶ با هدف ارتقا توان علمی و فنی همکاران می باشد .
    محور اصلی این کارگاه دستورالعمل کشوری بیماری سل بود که مباحث مربوط به تشخیص ، درمان و راههای پیشگیری از این بیماری توسط مدرسین ارایه شد.
   خانم دکتر کیانی پزشک هماهنگ کننده سل شهرستان در این کارگاه ، مهمترین علایم  این بیماری را  سرفه بیش از ۲ هفته، کاهش وزن، تب و تعریق شبانه، درد قفسه سینه، تنگی نفس برشمرده و با بیان این موضوع که استان ما جزو استانهایی است که بالاترین میزان بروز بیماری را  در کشور دارند بر اهمیت این بیماری در شهرستان تاکید و راه  رسیدن به هدف کلی سازمان جهانی بهداشت " حذف بیماری سل تا سال ۲۰۵۰ " را  بیماریابی سریع و درمان خوب  بیماران عنوان نمودند .
     همچنین شاخص های مربوط به بیماری سل  در شهرستان ارائه و مشکلات و نقاط قوت و ضعف مورد بحث قرار گرفته وبه راهکارهای مناسب جهت افزایش بیماریابی بخصوص بیماریابی فعال در اطرافیان در تماس بیمار مسلول سالهای گذشته، کمپ های ترک اعتیاد، آسایشگاه سالمندان و.... اشاره شد.



 

دفعات مشاهده: 532 بار   |   دفعات چاپ: 106 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترکمن می باشد.