پیام خود را بنویسید

مبانی حاکمیت بالینی : آموزش و مهارت آموزی

 

AWT IMAGE

 آموزش و  مهارت آموزی

 « حاکمیت بالینی نیازمند آن است که توسط فرهنگی که برای یادگیری مداوم ارزش قایل شده و آن را کلید موفقیت در مسیر ارتقای کیفیت می داند، پایه ریزی شود»

  سازمانی می تواند ادعا کند که توانایی اجرای حاکمیت بالینی را دارد که یکی از اجزای مهم (مدیریت خطر) این چهارچوب را تحت کنترل داشته باشد ولی برای مدیریت خطر نیازمند کارکنانی مجرب و دارای دانش و مهارت کافی است.

  آموزش، مهارت آموزی و توسعه دانش پرسنلی یک فرایند ادغام یافته در حاکمیت بالینی است. این امر نه فقط به پرسنل برای ارتقای مهارت هایشان کمک می کند بلکه باعث کمک و حمایت از آن ها برای انجام کار به شیوه های مختلف می شود.

  هدف کلیه برنامه های آموزشی کارکنان شامل موارد زیر است:

  1- ایجاد فرصت رشد و توسعه عادلانه مهارت و دانش کلیه کارکنان سازمان در زمینه شغلی و کاری خود

  2- فراهم کردن برنامه های مختلف آموزشی داخل و یا خارج سازمانی

  3- برگزاری برنامه های آموزشی مورد نیاز با توجه به نیازسنجی های انجام شده.

  توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی یا CPD ( continuing professional development ) لازمه هر سازمانی است که می خواهد حاکمیت بالینی را به اجرا در آورد. توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی ) CPD ( عبارت است از فرایند یادگیری مداوم برای تمام افراد و تیم های حرفه ای، که بتوانند توانایی های خود در مواجهه با نیاز های بیماران، گسترش داده و به ارائه خدمات سلامت بپردازند .

  اساس «توسعه دانش و مهارت شغلی» یا CPD آن است که مختص کارکنان بالینی مانند پزشکان نیست




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6066 بار   |   دفعات چاپ: 529 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 78 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت درمان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Treatment deputy

Designed & Developed by : Yektaweb