پیام خود را بنویسید

امنیت غذایی : امنیت غذایی

کد خبر : 2257 تاریخ انتشار : 1393/09/12- 08:53

AWT IMAGE

مسئول و دبیر کمیته علمی غنی سازی مواد خوراکی اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

تغذیه صحیح، تنوع و تعادل به همراه امنیت غذایی است

مسئول و دبیر کمیته علمی غنی سازی مواد خوراکی اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره روشهای تغذیه صحیح راهکارهایی ارائه نمود

مسئول و دبیر کمیته علمی غنی سازی مواد خوراکی اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، آشامیدنی خانم مهندس  فولادی مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو" ایفدنا تغذیه صحیح را تنوع و تعادل به همراه امنیت غذایی تعریف نمود وی گفت: تنوع یعنی خوردن غذاهایی متنوع از کلیه گروه های غذایی است که شامل: سبزیجات با رنگهای متفاوت زرد و نارنجی مثل هویج ، سبز مثل سبزیجات برگی و قرمز مثل گوجه فرنگی. مهندس  فولادی مقدم  مصرف غلات و حبوبات، شیر و لبنیات کم چرب، گوشت و مرغ و ماهی و تخم مرغ ومیوه ها را از دیگر مصداق های تنوع غذایی برشمرد.

 وی همچنین درباره  تعادل غذایی اظهار داشت: تعادل یعنی مواد غذایی به اندازه مصرف شوندچراکه هرگونه زیاده روی در مصرف مواد غذایی موجب به مخاطره افتادن سلامت بدن می شود. برای مثال مصرف شیر و لبنیاتی که برای کودکان فراوان توصیه می شوداگر توسط کودکی بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است جای گروه های دیگر غذایی مثل گوشت و غلات و سبزیجات  را در سبد غذایی او بگیرد.

 مسئول و دبیر کمیته علمی غنی سازی مواد خوراکی اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  ادامه داد: سالم بودن یعنی دقت هنگام خرید کالا وآن این است که درحد امکان مواد غذایی را بصورت بسته بندی، دارای آرم سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی با تاریخ تولید و انقضاء مشخص خریداری نماییم.

 وی تاکید کرد: به برچسب  و همینطور لیست مواد تشکیل دهنده مواد غذایی باید دقت کنیم تا اگر مبتلا به بیماری یا حساسیت خاصی هستیم داریم در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط کنیم مثالا افراد دیابتی به میزان قند و چربی و نمک فرآورده غذایی توجه کنند و بیماران قلبی و عروقی به دیگر مواد مضر.

 فولادی مقدم درپایان خاطر نشان کرد:حتی المقدور از فرآورده های کم چرب، دارای قند و نمک کمتر استفاده کنیم همچنین به روش نگهداری ماده غذایی توجه نماییم که از همان ابتدا باید در یخچال نگهداری شود یا پس از باز شدن.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1065 بار   |   دفعات چاپ: 386 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.