پیام خود را بنویسید

مصرف شربت ذرت : مضرات مصرف زیاد شریت ذرت

مصرف زیاد شربت ذرت برای سلامتی مضر است/آمریکا یکی ازبیشترین مصرف کنندگان شربت ذرت است

AWT IMAGE


استاد یار دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استفاده زیاد از شربت ذرت برای سلامتی مضر است و اگر مقدار مصرف این شربت در قنادی ها رعایت شود هیچ خطر قابل ملاحظه ای ندارد ولی متاسفانه رسانه ها این موضوع را بسیار بزرگ نشان داده اند.

دکترلیلا میر مقتدایی، استاد یار دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو باخبرنگارر پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " در مورد شربت ذرت اظهارداشت:شربت ذرت به عنوان شیرین کننده معمولا در صنایع نوشابه سازی و قنادی ها و بعضا در محصولات غلات نیز استفاده می شود.

وی گفت:شربت ذرت با شربت ذرت حاوی فروکتوز بالا متفاوت است و در صورتی که شربت ذرت تحت تاثیر آنزیم اینورتاز قرار بگیرد قسمتی از گلوکز آن تبدیل به قند فروکتوز شده و شربت ذرت حاوی فروکتوز تولید می شود.

دکتر میرمقتدایی خاطر نشان کرد:استفاده از شربت ذرت مجاز است ولی مقدار مصرف آن در قنادی ها باید رعایت شود.

استادیار دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی درادامه گفت: فروکتوز قندی است که در عسل و میوه نیز وجود دارد ولی  مصرف زیاد آن می تواند برای سلامتی مضر باشد که متاسفانه  رسانه ها این موضوع را خیلی بزرگ نشان داده اند.

دکتر میر مقتدایی گفت:مصرف شربت ذرت در آمریکا که کشت ذرت در این کشور زیاد است بالاتر بوده که می تواند یکی از علل آمار بالای دیابت در این کشور باشد.

وی گفت:شربت ذرت با درصد های مختلف 42، 55 و 90 وجود دارد و هر چقدر فروکتوز موجود در شربت ذرت بیشتر باشد برای سلامتی مضرتر است.

این استادیار دانشگاه در پایان افزود:در صنایع ما از شربت ذرت به مقدار زیاد استفاده نمی شود و ازآنجائیکه فروکتوز شیرین تر از شکر می باشد استفاده از شربت ذرت با مقدار فروکتوز بالا نسبت به میزان شکر کاهش بیشتری می یابد.





CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1360 بار   |   دفعات چاپ: 338 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت غذا و دارو دانشگاه می باشد.