پیام خود را بنویسید

راهنمای نصب مودم : طریقه نصب مودم

  Windows 2000 در MODEM طریقه نصب

  1- جهت نصب MODEM از پنجره Control Panel ‌گزینه Phone and Modem... را کلیک نمائید. پس از ظاهر شدن پنجره مربوطه،‌گزینه Modems را در بالای آن انتخاب نمائید. (شکل مقابل)

  اگر قبلاً اقدام به طی این مراحل نکرده اید، فهرست دستگاههای نصب شده در این پنجره خالی است. قابل ذکر است که ویندوز شناسائی سخت افزارهای جدید متصل شده به سیستم شما را اغلب بطور خودکار انجام می دهد، فقط کافی است ادامه کار را شما انجام دهید.

جهت ادامه کار دکمه Add... واقع در پائین این پنجره را کلیک نمائید

  AWT IMAGE

  2- در صفحه جدیدی که ظاهر شده (شکل مقابل) اگر فکر می‎کنید سیستم بتواند دستگاه MODEM شما را شناسائی کند، دکمه Next را بزنید (معمولاً این کار برای دستگاه‎های جدید پس از صرف وقت زیاد بدرستی انجام نمی‎شود) درغیر این صورت با علامت زدن گزینه Don’t detect بلافاصله وارد صفحه بعدی (جدول فهرست انواع MODEM ) شوید.

  تذکر: اگر گزینه Don’t detect را علامت نزده باشید، صفحه جستجوی MODEM را مشاهده خواهید کرد. بدنبال آن صفحه اعلام نتیجه هم ظاهر می‎شود.

  AWT IMAGE

  3- در صفحه جدید باید نام کارخانه سازنده دستگاه MODEM را از فهرست سمت چپ و مدل محصول تولید شده آن را از فهرست سمت راستی انتخاب کرده، دکمه Next را فشار دهید تا ویندوز، درایور داخلی خود را جهت استفاده از سخت‎افزار جدید نصب نماید.

  توجه داشته باشید که مشخصات دستگاههای جدید در این فهرستها یافت نمی‎شود پس لازم است دیسکت یا CD حاوی درایور MODEM را داخل درایو مربوطه قرار داده، دکمه Have Disk.. را فشار دهید.
(شکل مقابل)

  AWT IMAGE

  4- با انتخاب درایور مناسب، صفحه‎ای ظاهر می‎شود که نام دستگاه MODEM شما درآن مشاهده می‎گردد. اگر این نام را تأئید می‎کنید، دکمه Next را فشار دهید درغیر این صورت با فشردن دکمه Back و بازگشت به مرحله قبلی، یا فشردن دکمه Have Disk درایور مناسب‎تری انتخاب کنید.

  AWT IMAGE

  5- پس از نصب MODEM اگر مجدداً‌ به پنجره‎ای که در مرحله 4 مرور کردید (شکل مقابل ) مراجعه نمائید، خواهید دید که نام دستگاه اخیر در آن به چشم می‎خورد.  

  اگر مایلید این درایور جدید حذف شود دکمه Remove را فشار دهید. جهت تنظیم و پیکربندی دیگر پارامترهای MODEM دکمه Properties را فشار دهید.

  AWT IMAGE

 


  طریقه نصب مودم در ویندوز xp

  1- از پنجره Control Panel آیکون Phone and Modem Options را اجرا کرده و با ظاهر شدن Phone and Modem Options مطابق شکل روبرو روی گزینه Modems در بالای آن کلیک کنید. اگر MODEM روی سیستم شما نصب باشد باید فهرست آنها را در لیست مقابل مشاهده کنید. درغیر این صورت روی دکمه Add... در پائین پنجره کلیک کنید.

 

  نکته: اگر مودم شما از نوع External است جهت ادامه مراحل، آن را به کامپیوتر خود متصل کرده و روشن نمائید. 

  AWT IMAGE

  2- یک Wizard مطابق شکل مقابل ظاهر شده که در صفحه اول آن تقاضای بررسی MODEM نصب شده روی کامپیوتر شما را مطرح می‎کند. تحت Windows XP معمولاً این کار با موفقیت انجام می‎شود. جهت ادامه کار دکمه Next را کلیک نمائید.

  AWT IMAGE

  3- در صورتیکه MODEM بطور کامل و یا ب ه درستی تشخیص داد ه نشد، صفحه جدیدی ظاهر شده که از لیست سمت چپ آن باید نام کارخانه سازنده MODEM و متعاقباً از لیست سمت راستی آن، مدل MODEM خود را از انتخاب کنید . اگر MODEM مورد نظر شما در لیست موجود ن می‎باش د، دیسکت (و یا CD ) درایور آن را در داخل درایو : A (و یا درایو CD ) قرار د ا د ه و روی دکمه Have Disk کلیک نمائ ید. اغلب CD های درایور دارای یک AutoRun بوده که با قرار دادن آنها در داخل درایو برنامه خاصی جهت مدیریت نصب درایورها به صورت خودکار اجرا شده و کاربر را راهنمائی می‎کند.

 

  با فشردن دکمه Have Disk... در پنجره شکل قبلی، پنجره‎ای مشابه شکل روبرو ظاهر می‎گردد. اگر برنامه درایور مورد نظر روی دیسکت قرار دارد، انجام کار بسیار ساده است. دیسکت را داخل درایو A: قرار داده و دکمه OK را فشار دهید. اما اگر برنامه درایور روی CD می‎باشد، (که معمولاً هم چنین است) بعلت اینکه مجموعه‎ای از درایورهای گوناگون روی CD جمع‎آوری می‎شود، باید کمی دقت کنید که درایور مناسب را از بین این مجموعه پیدا کنید. درایور هر سیستم عاملی اغلب در پوشه‎ای هم‎نام با همان سیستم عامل قرار دارد مثلاً درایور MODEM برای نصب آن در سیستم عامل Windows XP معمولاً داخل پوشه‎ای تحت نام WinXP کپی شده است

  AWT IMAGE

  4- با نصب درایور مناسب، صفحه‎ای ظاهر می‎شود که نام دستگاه MODEM شما درآن مشاهده می‎شود. اگر این نام را تأئید می‎کنید، دکمه Next را فشار دهید درغیر این صورت مرحله قبلی را تکرار کنید.

  AWT IMAGE

  5- در این مرحله پورت مورد استفاده توسط مودم را انتخاب کرده و روی دکم ه Next کلیک کنید. با پشت سر گذاشتن این صفحه به پایان Wizard می‎رسید که باید شکل مرحله 6 را مشاهده کنید

  AWT IMAGE

  6- با نصب MODEM پنجره‎ای که در مرحله 1 مشاهده نمودید مجدداً ظاهر شده ولی این بار نام دستگاه در آن به چشم می‎خورد. (شکل مقابل)

 

  اگر مایلید این درایور جدید را حذف کنید دکمه Remove را فشار دهید. جهت تنظیم و پیکربندی دیگر پارامترهای MODEM دکمه Properties را فشار دهید. جهت پیگیری مطلب به قسمت تنظیمات MODEM مراجعه کنید.

 AWT IMAGE


دفعات مشاهده: 12669 بار   |   دفعات چاپ: 1341 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 313 بار   |   0 نظر



CAPTCHA