پیام خود را بنویسید

امور ایثارگران : تجلیل از پنج دانشجوی دانشگاه در مراسم تقدیر از برگزیدگان علمی – پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور

 | تاریخ ارسال: 1393/3/20 | 
AWT IMAGE
مراسم تقدیر از برگزیدگان علمی – پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور روز سوم خرداد با حضور نماینده محترم ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ، وریر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی،معاون آموزشی و جمعی از مدیران ستادی وزارت بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران ، معاونین آموزشی و دانشجوئی فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی، معاون فرهنگی و مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و انقلاب و ایثارگران،ریاست صندوق رفاه دانشجویان، دبیران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و تعدادی از اساتید دانشگاه ها در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید. 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران طی سخنانی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشتند : بنیاد شهید با ارتباط بسیار خوبی که با وزارتین بهداشت و علوم ایجاد نموده است در راستای ارتقائ سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر و حمایت از نخبگان علمی پژوهشی برنامه های متعددی در دست اقدام دارد.  
آقای دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی طی سخنانی اشاره داشتند: شهدا برای فداکاری در راه دین و کشور بی ادعا از همه چیز خود گذشتند تا اسلام و انقلاب زنده بماند، بنابراین ما برای ارتقاء علم و دانش حرفه‌ای فرزندان شاهد و ایثارگر نهایت تلاش خود را می کنیم. دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه فرزندان شاهد باید زوایای وجودی پدران خود را شناخته و با افتخار به فرزندان خود منتقل نمایند خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: آنچه نجات دهنده کشور است چیزی جز دانش و مهارت و ایمان نیست. در محیط ‌های علمی کسانی جایگاه دارند که از نظر علمی برتر باشند بنابراین باید عمیق درس بخوانید چرا که کشور به شما نیاز دارد. وزیر بهداشت با اشاره به این مطلب که برای برتری در منطقه جز از طریق پیشرفت علمی راهی نداریم، اظهار داشت: دانشجویان ما از نظر علمی چیزی کم ندارند. دانشجویان توانسته‌اند در بسیاری از بخش‌ها افتخارآفرین باشند. دولت و حتی مجلس هم تا حدود زیاد زمینه‌های این پیشرفت را فراهم آورده است. بنابراین دانشجویان، باید سعی کنند از طریق علم و تکنولوژی در منطقه حرف اول را بزنند. دکتر هاشمی در ادامه یادآور شد: بخش فرهنگی هم باید در هدف‌گذاری و معرفی الگوها تلاش کرده و الگوهای مناسب‌تری را به قشر جوان ما ارائه دهد تا از نظر فرهنگی هم شرایط مناسب‌تری ایجاد شود. دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: وزارت بهداشت نیز مانند دولت خودش را موظف می‌داند تا با تمام وجود زمینه ارتقاء دانشجویان را فراهم نماید. در ادامه دکتر سید محسن رحیمی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ضمن تشکر از تلاش دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه علمی و پژوهشی اظهار داشتند برای پایداری و ثبات یک نظام، به افراد پاک و مخلص به خدا نیازمند است. بنابراین باید برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه ریزی اصولی و منطقی داشته باشیم چرا که دانشجویان شاهد در عرصه علمی نخبه هستند و می‌توانند در حوزه فرهنگی با پیگیری مسائل علمی به تهذیب نفس هم بپردازند و پاسدار حرمت خون شهیدان باشند. تلاش می‌کنیم در حوزه آموزشی، دانشجویان شاهد به جایگاه ویژه و واقعی خودشان برسند و وظیفه نظام این است برای این تلاشگران در عرصه علم بدون هیچ منتی برنامه‌ریزی کند. دکتر رحیمی از تلاش دبیران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز تقدیر و تشکر نمودند.
در این مراسم 5 نفر از دانشجویان شاهدوایثارگر برتر علمی و پژوهشی دانشگاه که دارای معدل برتر دربین ورودی های خود بوده و همچنین رتبه برتر آمونهای جامع پزشکی و فعالیتهای پژوهشی و اختراع داشتند شرکت نمودند. در پایان مراسم به تعداد 610 نفر از دانشجویان برتر در مقاطع و رشته های مختلف که در زمینه های علمی و پژوهشی فعالیت داشتند هدایایی تعلق گرفت.

دفعات مشاهده: 4389 بار   |   دفعات چاپ: 374 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 6 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به حوزه ریاست می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | chancellor