[صفحه اصلی ]   [ English ]  
جستجو در داده ها

AWT IMAGE

جستجو

..
:: مشاهده پایان‌نامه ::
شناسه پایان‌نامه uni61ths475
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی 61
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی دانشگاه علوم پزشكي گلستان
عنوان انگلیسی
عنوان فارسی بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و معدل تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان
سال تحصیلی 1388-89
تاریخ آغاز 1388
تاریخ پایان 1389
شماره بازیابی دانشگاه یا مركز uni61ths475
شماره بازیابی irandoc
زبان
رشته تحصیلی دكتراي حرفه اي
مقطع تحصیلی
تعداد صفحات 38
مشخصات ظاهری
مندرجات
نشانی وب
بودجه تخصیصی (ریال)
موضوع اصلی
رعایت سرعنوان‌های موضوعی پزشکی
چکیده پایان‌نامه به انگلیسی مقدمه : هوش هيجاني به شاخصهايي گفته مي شود كه بر اساس روابط اجتماعي و بين فردي از فرد به دست مي آيد. هوش هيجاني نوعي استعداد عاطفي است كه تعيين مي كند از مهارتهاي خود چگونه به بهترين نحو استفاده كنيم . مطالعات متعددي در ايران و ساير نقاط دنيا براي بررسي ارتباط بين هوش هيجاني افراد به خصوص دانشجويان و ميزان پيشرفت تحصيلي آنان انجام گرفته است و نتايج بسيار متفاوتي به دست آمده است. هدف از انجام اين مطالعه ، بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و موفقيت تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان مي باشد. مواد و روشها : اين مطالعه بر روي 180 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان كه شامل 116 دختر (64/4%) و پسر (36/6%) بودند و به روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب گرديده اند انجام شده است. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه كه پرسشنامه اول ، شامل اطلاعات دموگرافيك و پرسشنامه دوم ، پرسشنامه هوش هيجاني بار - آن بود از جامعغه نمونه ، جمع آوري شدند. شاخص موفقيت تحصيلي معدل كل دانشجو در نظر گرفته شد. يافته ها : در اين مطالعه ارتباط معناداري ميان هوش هيجاني دانشجويان و معدل كل كه شاخصي از موفقيت تحصيلي دانشجو محسوب مي شود وجود نداشت. ميانگين هوش هيجاني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان 111/45-10/56 بود كه بيشترين شركت كنندگان از نظر هوش هيجاني در سطح متوسط(41/7درصد)و كمترين آنها در سطح ضعيف (2/8درصد) قرار گرفته اند. در سنجش ميزان ارتباط ميانگين نمره هوش هيجاني با سن و ترم تحصيلي ارتباط معنادار خفيفي مشاهده شد، به طوريكه با افزايش سن و بالا رفتن ترم تحصيلي هوش هيجاني دانشجويان نيز تقويت مي شود. ارتباطي بين جنس ورشته تحصيلي با ميزان هوش هيجاني از لحاظ آماري به دست نيامد. نتيجه گيري : اگر چه ارتباط محسوس و قابل توجه اي در مطالعه ما ديده نشد ولي هيچ گاه نبايد نقش و جايگاه هوش هيجاني را در پيشبرد اهداف و موفقيتهاي آتي در زندگي بي اهميت تلقي كرد. در جهت آشكار شدن دقيق ارتباط ميان هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي انجام مطالعه اي گسترده در سطح چند دانشگاه در ايران و خصوصا مطالعات كيفي پيشنهاد مي شود و همچنين بهتر است كه شاخص موفقيتتحصيلي معدل مقايسه اي چند ترم دانشجويان باشد تا عوامل مخدوش كننده تاثير چنداني بر نتايج نداشته باشند.
چکیده پایان‌نامه به فارسی
واژه‌های کلیدی به انگلیسی
واژه‌های کلیدی به فارسی واژگان كليدي : هوش هيجاني ، معدل تحصيلي ، موفقيت تحصيلي ، دانشجويان
پدیدآورنده صديقه هوشيار فرد
استاد راهنما دكتر هادي سالاري
استاد مشاور مهندس محمد رضا قنبري
استاد(ان) داور
چکیده بازنگری شده به انگلیسی
چکیده بازنگری شده به فارسی
واژه‌های کلیدی بازنگری شده به انگلیسی
واژه‌های کلیدی بازنگری شده به فارسی
سایر توضیحات به فارسی
سایر توضیحات به انگلیسی
دفعات مشاهده 505 بار
برگشت به فهرست
Health and Biomedical Information System
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 25 queries by YEKTAWEB 4645