|
|
|
|
مشاهده پایاننامه |
|
|
|
شناسه پایاننامه |
uni61ths475 |
كد سه حرفی دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
61 |
نام دانشگاه یا سازمان مجری اصلی |
دانشگاه علوم پزشكي گلستان |
عنوان انگلیسی |
|
عنوان فارسی |
بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و معدل تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان |
سال تحصیلی |
1388-89 |
تاریخ آغاز |
1388 |
تاریخ پایان |
1389 |
شماره بازیابی دانشگاه یا مركز |
uni61ths475 |
شماره بازیابی irandoc |
|
زبان |
|
رشته تحصیلی |
دكتراي حرفه اي |
مقطع تحصیلی |
|
تعداد صفحات |
38 |
مشخصات ظاهری |
|
مندرجات |
|
نشانی وب |
|
بودجه تخصیصی (ریال) |
|
موضوع اصلی |
|
رعایت سرعنوانهای موضوعی پزشکی |
|
چکیده پایاننامه به انگلیسی |
مقدمه : هوش هيجاني به شاخصهايي گفته مي شود كه بر اساس روابط اجتماعي و بين فردي از فرد به دست مي آيد. هوش هيجاني نوعي استعداد عاطفي است كه تعيين مي كند از مهارتهاي خود چگونه به بهترين نحو استفاده كنيم . مطالعات متعددي در ايران و ساير نقاط دنيا براي بررسي ارتباط بين هوش هيجاني افراد به خصوص دانشجويان و ميزان پيشرفت تحصيلي آنان انجام گرفته است و نتايج بسيار متفاوتي به دست آمده است. هدف از انجام اين مطالعه ، بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و موفقيت تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان مي باشد. مواد و روشها : اين مطالعه بر روي 180 نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان كه شامل 116 دختر (64/4%) و پسر (36/6%) بودند و به روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب گرديده اند انجام شده است. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه كه پرسشنامه اول ، شامل اطلاعات دموگرافيك و پرسشنامه دوم ، پرسشنامه هوش هيجاني بار - آن بود از جامعغه نمونه ، جمع آوري شدند. شاخص موفقيت تحصيلي معدل كل دانشجو در نظر گرفته شد. يافته ها : در اين مطالعه ارتباط معناداري ميان هوش هيجاني دانشجويان و معدل كل كه شاخصي از موفقيت تحصيلي دانشجو محسوب مي شود وجود نداشت. ميانگين هوش هيجاني دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي گلستان 111/45-10/56 بود كه بيشترين شركت كنندگان از نظر هوش هيجاني در سطح متوسط(41/7درصد)و كمترين آنها در سطح ضعيف (2/8درصد) قرار گرفته اند. در سنجش ميزان ارتباط ميانگين نمره هوش هيجاني با سن و ترم تحصيلي ارتباط معنادار خفيفي مشاهده شد، به طوريكه با افزايش سن و بالا رفتن ترم تحصيلي هوش هيجاني دانشجويان نيز تقويت مي شود. ارتباطي بين جنس ورشته تحصيلي با ميزان هوش هيجاني از لحاظ آماري به دست نيامد. نتيجه گيري : اگر چه ارتباط محسوس و قابل توجه اي در مطالعه ما ديده نشد ولي هيچ گاه نبايد نقش و جايگاه هوش هيجاني را در پيشبرد اهداف و موفقيتهاي آتي در زندگي بي اهميت تلقي كرد. در جهت آشكار شدن دقيق ارتباط ميان هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي انجام مطالعه اي گسترده در سطح چند دانشگاه در ايران و خصوصا مطالعات كيفي پيشنهاد مي شود و همچنين بهتر است كه شاخص موفقيتتحصيلي معدل مقايسه اي چند ترم دانشجويان باشد تا عوامل مخدوش كننده تاثير چنداني بر نتايج نداشته باشند. |
چکیده پایاننامه به فارسی |
|
واژههای کلیدی به انگلیسی |
|
واژههای کلیدی به فارسی |
واژگان كليدي : هوش هيجاني ، معدل تحصيلي ، موفقيت تحصيلي ، دانشجويان |
پدیدآورنده |
صديقه هوشيار فرد |
استاد راهنما |
دكتر هادي سالاري |
استاد مشاور |
مهندس محمد رضا قنبري |
استاد(ان) داور |
|
چکیده بازنگری شده به انگلیسی |
|
چکیده بازنگری شده به فارسی |
|
واژههای کلیدی بازنگری شده به انگلیسی |
|
واژههای کلیدی بازنگری شده به فارسی |
|
سایر توضیحات به فارسی |
|
سایر توضیحات به انگلیسی |
|
دفعات مشاهده |
505 بار |
برگشت به فهرست
|
|
|
|
|
|
|