معاونت توسعه مدیریت و منابع- جلسه توجیهی به منظور تشریح طرح تحول سلامت ،تنظیم بودجه تفصیلی و تفاهم نامه بودجه و لزوم ثبت اطلاعات در نرم افزارهای نظا
:

حذف تصاویر و رنگ‌ها
جلسه توجیهی به منظور تشریح طرح تحول سلامت ،تنظیم بودجه تفصیلی و تفاهم نامه بودجه و لزوم ثبت اطلاعات در نرم افزارهای  نظام نوین مالی ( نرم افزار تعهدی و سامانه سجاد) برگزار شد.

پیرو هماهنگی و دعوت بعمل آمده از معاونین ، روسای شبکه و مراکز بهداشتی درمانی و حوزه آموزش عالی ، رؤسای بیمارستانها ، همچنین روسای مالی و کارشناسان تعهدی و مسئولین خدمات واحدها ، جلسه توجیهی باحضور اعضاء مذکور در روز سه شنبه مورخ 9/2/1393  در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید و موضوعات  زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معرفی و تشریح طرح تحول سلامت در راستای ابلاغ مقام محترم وزارت و تاکید بر اجرایی شدن آن از سوی ریاست محترم دانشگاه پس از ابلاغ، بودجه تفصیلی نوین ، تفاهم نامه بودجه ، لزوم ثبت صحیح و بموقع اطلاعات  در نرم افزار تعهدی و سامانه سجاد و همخوانی اطلاعات  با HIS ، ضرورت پیگیری در خصوص مطالبات و کسورات بیمه ای،ارائه توضیحاتی در خصوص لزوم پاسخگوئی به مکاتبات حوزه معاونت توسعه در راستای دستیابی به اعتبارات کمکی، گزارش مختصری از انبارگردانی سال 92 ، بررسی وضعیت امور رفاهی ، قراردادها و آشپزخانه های مراکز و جلسه  پرسش و پاسخ.
در ابتدای جلسه معاون محترم توسعه توضیحات مبسوطی راجع به تغییرات اساسی در نگرش و عملکرد وزارت متبوع در نحوه تعیین اعتبارات ازمحل هدفمندی یارانه ها و طرح تحول سلامت دانشگاه بیان فرمودند و همکاری و همراهی مسئولین محترم واحدها و روسای مالی را الزامی دانستند . ایشان همچنین به بررسی نکات تخصصی پیرامون بودجه تفصیلی، رعایت تفاهم نامه، اهمیت سامانه سجاد و نرم افزار تعهدی پرداختند . ضرورت مداخله در کسب منابع و نحوه هزینه کرد را از جمله وظایف مهم، مدیران بر شمردند و همچنین  بر حضور مدیران و مسئولین امور مالی جهت تسریع در امور بعد از ساعت کاری و اعمال تشویق و تنبیه با جدیت بیشتر در سال 1393 راتاکید نمودند.
در ادامه نشست جناب آقای دکتر عظیمی مدیریت محترم تشکیلات آموزش وبودجه برنامه ای دانشگاه به بیان مسائلی همچون برگزاری جلسات متعدد جهت دستیابی به شاخص های مهم، اساسی، محیطی و عملکردی با حضور معاونین و مدیران فعلی و قبلی حوزه معاونت توسعه و سایر معاونتهای تخصصی و بهره گیری ازتجربیات ایشان و ارائه مستندات  مدون به وزارت متبوع جهت توجیه کسری اعتبار دانشگاه به مراجع بالادستی، دفاع درمجامع مختلف و دستیابی به اهداف استراتژیک درحوزه های بهداشتی ، درمانی و آموزش پزشکی ، براساس نقشه راه و ارزیابی عملکرد واحدها درحوزه مدیریت منابع تاکید نمودند. جلوگیری از ورود نیروهای مازاد و غیر تخصصی و به کارگیری نیروهای موجود در جایگاههای مناسب با در نظرگرفتن توان علمی و جسمی آنها به جهت کاهش هزینه ها (اضافه کاری و ....... ) ، اخذ مجوز توسط  مراکز بهداشتی و درمانی جهت خرید تجهیزات از معاونت های مربوطه ( بهداشتی / درمان) ،  لزوم  مشارکت و همراهی مدیران و همکاران ایشان در امور محوله تهیه و تنظیم تفاهم نامه بودجه ای و پرداخت تنخواه بر اساس تفاهم نامه مبادله شده پرداختند.
در ادامه سر کار خانم فرجی سرپرست مدیریت مالی دانشگاه به بیان نکات تخصصی پیرامون تسریع در فرآیند بستن حسابها ، هماهنگی روسای مالی واحدها با روسای ادارات مالی ستاد اهمیت پاسخگوئی مکاتبات در اسرع وقت با صحت و دقت  به جهت ارائه آن به وزارت متبوع ثبت صحیح و به موقع اطلاعات در نرم افزارهای سجاد و تعهدی به جهت دسترسی دفتر بودجه وزارت اشاره نمودند .
در ادامه بحث جناب آقای دکتر عموزاد مشاور محترم  عالی ریاست دانشگاه در خصوص کلیات اجرای برنامه طرح تحول سلامت و لزوم پرداختن جدی دراجرای آن تاکید داشتند و خواستارعزم جدی همه مدیران وکارشناسان ، هم چنین دراجرای صحیح و مناسب برنامه مذکور شدند.
جناب آقای دکتر محمدی معاونت محترم درمان، 7 بسته خدماتی طرح تحول سلامت را به تفصیل تشریح نمودندو به سوالات همکاران پاسخ گفتند.
در ادامه این نشست ، کارگاهی آموزشی با حضور سرکارخانم علیمی مسئول محترم اعتبارات و تعهدی و جناب آقای دلاوری مسئول اداره درآمد برگزار گردید که طی آن به بررسی مواردی در داشبورد مدیریتی نرم افزار تعهدی و بودجه تفصیلی نوین و کدینگ  های ارائه شده در آن پرداختند همچنین آقای دلاوری با تشریح سامانه سجاد به بیان مطالب مهمی در خصوص ثبت  به موقع و دقیق اطلاعات بیمه ای  در سامانه ، دستور العمل ارسالی به واحدها در خصوص  بستن حسابهای درآمدی سال 92 و تاکید به مدیران محترم بیمارستانها جهت کنترل و اخذ گزارش از نرم افزار تعهدی و سامانه سجاد پرداختند.
سپس جناب آقای رضائی مدیریت محترم خدمات پشتیبانی دانشگاه توضیحاتی در خصوص امور رفاهی پرسنل دانشگاه، بیمه تکمیلی سال 93 و بررسی قراردادهای طبخ و توزیع غذا در بیمارستانهای تابعه و جدیت در کنترل موارد توسط مسئولین بیمارستانها ارائه نمودند. در پایان  جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاون توسعه ومدیران آن حوزه معاونت ومدیریت محترم اداره فن آوری و اطلاعات دانشگاه برگزار گردید که در این قسمت جناب آقای مقدم ، مطالبی در خصوص راه اندازی سیستم HIS و لزوم رفع اشکالات موجود در آن بیان داشتند. هم چنین معاون محترم توسعه ضمن تاکید بر اجرای دقیق وصحیح طرح تحول سلامت ، به ضرورت اصلاح ساختار و رفع مشکلات زیر ساختی نرم افزار HIS   پرداختند.
جلسه راس ساعت 13 پس از طرح سوالات و پاسخ مسئولین با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد به پایان رسید.


نشانی مطلب در وبگاه معاونت توسعه مدیریت و منابع:
http://goums.ac.ir/find-15.8887.13293.fa.html
برگشت به اصل مطلب