پیام خود را بنویسید

بایگانی بخش برنامه راهبردی معاونت پژوهشی

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 1 | تعداد کل بازدید های مطالب: 204 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ -

برنامه راهبردی معاونت پژوهشی

برنامه راهبردی معاونت پژوهشی : (سال 1392 لغایت1397 )  برنامه ریزی جریان مستمر از تصمیم های سیستماتیک می باشد که با دردست داشتن بهترین اطلاعات نسبت به آینده به مرحله اجراء در می آید. برنامه ریزی راهبردی اصولاً یک نگرش و راه زندگی است که متضمن تعهد به عمل برمبنای اندیشه و تفکر آینده نگر، تصمیم قاطع در اجرای امور منظم و مداوم، و بخشی انفکاک ناپذیر حرکت انسان در طول سال محسوب می گردد. برنامه ریزی راهبردی می تواند در ارائه اولویت بندی ودر نتیجه تصمیم گیری برای هر حرکتی وقابلیت اجرایی بودن ویا نبودن آن پاسخ مشخصی را اعلام نموده و امتیاز بندی کند و یا تغییرات سازمان را به ازای اجرای هر تصمیمی بیان داشته ویا عملیات لازم برای تغییرات در سایر موارد وبهبود برایند را بیان نماید.   امروزه بسیاری از فعالیت های پژوهشی در هر کشور توسط دانشگاه ها و مراکز علمی- پژوهشی صورت می گیرد و دانشگاه ها جهت نیل به این اهداف مجبور به تربیت پژوهشگران توانمند در عرصه های پژوهشی می باشند.   اهداف استراتژیک حوزه معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی بویه   1- توسعه کمی و کیفی تحقیقات در دانشکده   - تعیین فرآیند تصویب عناوین پژوهشی   - به چاپ رساندن حداقل 25 مقاله پژوهشی در مجلات علمی – پژوهشی داخلی در هر سال ( 1 مقاله به ازاء هر هیأت علمی در سال )   - به چاپ رساندن حداقل 6مقاله ISI در سال   - تعیین فرآیند تصویب و دفاع پایان نامه های دانشجویی   · طراحی چهارچوب نگارش پایان نامه های دانشجویی   · طراحی روی جلد پایان نامه ها ( رنگ ، فونت ، محتوا )   · طراحی فرم ارزیابی دفاع از پایان نامه   2- برگزاری کنفرانس و همایش ها و کارگاه ها   - برگزاری سمینار پرستار،ماما و پژوهش در هر سال   - برگزاری کنفرانس بر اساس اولویت های گروه های آموزشی در هر سال   - برگزاری ژورنال کلاب در هر سال توسط گروه های آموزشی   - برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه حاکمیت بالینی در مراکز آموزشی درمانی با کسب امتیاز بازآموزی حداقل 10 مورد   - برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه حاکمیت بالینی در دانشکده برای دانشجویان   3- توسعه همکاری های بین بخشی در امور پژوهشی   الف) درون دانشگاهی :   - تشکیل جلسات مشترک با معاونت های مرتبط دانشگاه و تعیین زمینه های همکاری پژوهشی در هر نیمسال تحصیلی   - اجرای برنامه های بازآموزی برای کارکنان بخش درمان بر اساس نیازهای اعلام شده   - تشکیل جلسه مشترک بین معاونین پژوهشی، اعضاء شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده های دیگر دانشگاه به منظور بررسی زمینه های مورد علاقه دو طرف   ب) سایر ارگان ها :   - شناسایی سازمان هایی که امکان اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی در آنها وجود دارد از قبیل آموزش و پرورش ...   ج) سایر ارگان ها : توسعه همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی کشور از طریق برگزاری دوره ای سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش و زمینه سازی برای انجام پروژه های مشترک   4- ایجاد بستر مناسب برای توانمند سازی دانشجویان و اعضای هیأت علمی در امور پژوهشی   - غنی سازی کتابخانه ( کتب و مجلات )   - توسعه مرکز کامپیوتر از نظر سخت افزاری و نرم افزاری   - برگزاری کارگاه های پژوهشی پایه و اختصاصی در زمینه EndNote ، SPSS ، مقاله نویسی ، تحقیق کیفی ، تجزیه و تحلیل آماری برای اعضاء هیأت علمی از هر کدام یک مورد در هر سال   - برگزاری کارگاه های پژوهشی پایه و اختصاصی از جمله روش تحقیق و SPSS برای دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی و دانشجویان استعداد درخشان   - حمایت از شرکت اعضاء هیأت علمی در کارگاه های آموزشی درون دانشگاهی و همایش های کشوری در چهارچوب قوانین مصوب شورای پژوهشی دانشگاه و یا بر اساس احساس نیاز دانشکده   5- تعیین اولویت های پژوهشی گروه های آموزشی   - تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات آموزشی   - تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات پژوهشی   - تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل و مشکلات بالینی ( با توجه بار بیماری ها و الگوی توزیع بیماری ها )   - تعیین اولویت های پژوهشی در زمینه مسائل مرتبط با پرستاری جامعه نگر ( سالمندان ، جوانان ، زنان ، نوزادان ، کودکان و ... )   - تعیین فیلد پژوهشی برای دانشکده و هدایت اعضاء هیأت علمی و دانشجویان در راستای انجام پژوهش های مرتبط ( ایمنی بیمار ، سرطان ، مدیریت درد ، افق های آموزش پرستاری و مامایی ، آموزش بالینی و مراقبت در منزل ، آموزش به بیمار )   6- ایجاد مراکز تحقیقاتی پرستاری و مامایی و اخذ مجوز اصولی در طول برنامه   7- ساماندهی امورات مجله پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی   - تعریف چارت سازمانی مناسب برای مجله   - پیگیری اخذ نمایه Pubmed جهت مجله توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی   - درگیر نمودن اعضاء هیأت علمی با امورات مجله   - تخصیص بودجه مناسب جهت انجام امور اداری و داوری مقالات   - اصلاح و بازنگری فرم های ارزیابی مقالات   8- ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشی برای اعضاء هیأت علمی دانشکده   - ایجاد کارنامه پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده   - ثبت عناوین مصوب اعضاء هیأت علمی و پایان نامه ها - تکمیل CV اعضاء هیأت علمی


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده پرستاری و مامائی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | School of Nursing & Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb