سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -
سوپروایزر
شرح وظایف سوپروایزر بالینی براساس اصول مدیریت بشرح زیر می باشد :
۱- کسب دستور و برنامه کار از مدیر خدمات پرستاری
۲- مشارکت و همکاری در جمع آوری اطلاعات پیرامون مرکز بهداشتی درمانی توانبخشی
۳- همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف و خط مشیهای واحدهای ذیربط با همکاری سایر مسئولین
۴-ارائه پیشنهادات لازم در جهت ایجاد تغییرات مناسب در سیستم خدمات پرستاری
۵-مشارکت و همکاری در برنامه ریزیهای آموزشی کارکنان، دانشجویان ، مددجویان / بیماران
۶-برنامه ریزی و هماهنگی در پذیرش و برنامه ریزی ترخیص مددجویان / بیماران
۷-تهیه و تنظیم گزارشات کمی و کیفی از وضعیت موجود سرویس دهندگان، سرویس گیرندگان، عملکرد ....واحدهای ذیربط
۸-ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف مرکز جهت ارائه خدمات مطلوب درواحدهای ذیربط
۹-تشخیص نیازها و مشکلات موجود در واحدهای مرتبط پرستاری (مربوط به کارکنان مددجویان / بیماران، محیط و ....) و اقدام جهت حل آنها
۱۰-مشارکت در توزیع کارکنان پرستاری بر اساس توانائیها و نیازها در واحدها و شیفتهای مختلف
۱۱- ایجاد شرایط کاری مناسب و حسن تفاهم مابین افراد
۱۲- شرکت در برنامههای آموزشی به منظور ارتقای سطح آگاهی و مهارت خود در جهت ارائه روشهای موثرتر
۱۳-شرکت در کمیتههای مختلف بیمارستانی و پرستاری (آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، نظارت و ارزشیابی ، رفاهی، توانبخشی و ...)
۱۴- تامین و ایجاد شرایط مناسب و اقدام در زمان بروز فوریتها(تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات و ...)
۱۵- هماهنگی درارجاع مددجو به خانواده، مرکز بهداشتی، درمانی، توانبخشی و ...
۱۶-نظارت و کنترل مستمر بر رفتار شغلی کارکنان پرستاری(رعایت مقررات اداری / رعایت ضوابط کاری، اخلاقی و ...)
۱۷-نظارت و کنترل مستمر بر نحوه ارائه خدمات پرستاری مبتنی بر استانداردها با استفاده از ابزرا مناسب(چک لیست و ...)
۱۸- بازدید مستمر از واحدهای مرتبط بمنظور حصول اطمینان ازحسن ارائه خدمات ، ثبت و ارائه گزارش به مافوق
۱۹-هدایت کارکنان در جهت ارتقاء سطح کیفی مراقتبها
۲۰-ارائه راهنماییهای لازم به کارکنان، کمک و حمایت از آنها
۲۱-مشارکت و همکاری درجهت تأمین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشناسازی کارکنان جدید الورود با مقررات، خط مشیها، شرح وظایف و ...
۲۲-ثبت حوادث، وقایع غیرمترقبه، آمار(بیماران بد حال، پذیرفته شد، ترخیصی، فوت شده و....) وگزارش به مافوق
۲۳-ارزشیابی مستمر کارکنان بر طبق عوامل عملکردی، رفتارهای شغلی و اخلاقی
۲۴- همکاری و مشارکت در ارزشیابی اثر بخشی خدمات از طریق: حسابرسی کیفی / بررسی رضایتمندی مددجویان/ بررسی رضایت مندی کارکنان
۲۵- همکاری و مشارکت در ارزشیابی تأثیر برنامههای آموزشی بر کیفیت ارائه خدمات پرستاری
۲۶- همکاری و مشارکت درارزشیابی برنامهها و خط مشیهای مدون، جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده
۲۷-کنترل و نظارت مستمر بر چگونگی مصرف و نگهداری تجهیزات، داروها و ....
۲۸-انجام سایر امور محوله طبق دستور مافوق