پیام خود را بنویسید

بایگانی بخش مطالب آموزشی

دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 1 | تعداد کل بازدید های مطالب: 503 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ


img_yw_news
سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ -

وظایف

شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری مدیر خدمات پرستاری در مراکز بهداشتی ، درمانی و توانبخشی، پرستاری است که اداره واحد پرستاری مرکز مربوطه را به عهده دارد. شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری باتکیه بر رعایت منشور حقوق مددجوو مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد: ۱- برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان. ۲- گرد آوری اطلاعات از: - مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت ، گزارشات ماهیانه و سالیانه ، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه باکارکنان. - مددجویان: بر حسب نوع بستری ، نیاز مراقبتی ، خدمات ارائه شده. - منابع شامل نیروی انسانی(پرستاران ، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین هاو کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی ، امکانات و تجهیزات. ۳- شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی. ۴- تعیین اهداف( کوتاه مدت، میان مدت، دراز مدت)مبتی بر نیازها جهت تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط. ۵- تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر. ۶- برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص باشرح وظایف مدون( آموزشی ، پژوهشی ، کنترل و نظارت کنترل عفونت و ...). ۷-ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستبابی به اهداف مورد نظر. ۸- تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری. ۹- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز. ۱۰- جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف. ۱۱- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری. ۱۲- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت مرکز. ۱۳- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری. ۱۴- مشارکت در طرحهای پژوهشی. ۱۵- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری ار عفونت( کنترل عفونت). ۱۶- انجام برنامه ریزی و همکاری باسایر واحدهای ذیریط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری. ۱۷- ارائه راهکارهای اساسی دربرنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای ذیربط. ۱۸- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی. ۱۹- تعیین حدود و انتظارت و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی باتوجه به امکانات و شرح وظایف مصوب. ۲۰-بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری. ۲۱- پیشنهاد ومصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری ۲۲- پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذیربط  دانش مدیریت،آگاهی سازمان یافته ای است که زیر ساز عمل مدیران می باشد و هنر بکارگیری این دانش مکمل مدیریت می باشدکه از طریق تجربه میسر است . دفتر پرستاری بیمارستان تخصصی زنان ام البنین(س) زیر نظر ریاست بیمارستان با بکارگیری توام دانش و هنر مدیریت ،کیفیت مراقبت و ایمنی بیمار را سرلوحه کار خود قرار داده وتلاش می نماید با همفکری و همیاری مجموعه کادر پرستاری بیمارستان با رعایت استانداردهای مراقبتی و به روز رسانی آنها پیگیر ارائه خدمات ایمن و با کیفیت به بیماران باشد. دفتر پرستاری بیمارستان تخصصی زنان ام البنین(س) با همکاری سوپروایزران بالینی ، سوپروایزر آموزشی ، سوپروایزر کنترل عفونت، کارشناس اعتبار بخشی ،کارشناس حاکمیت بالینی،کارشناس بهبود کیفیت، کارشناس رسیدگی به شکایات بیمارستانی و منشی وظایف خود را دنبال میکند .


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان امیر المومنین (ع) کردکوی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی