برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت بخش انگلیسی
معرفی واحد::
اهداف و برنامه ها::
رئیس واحد::
اعضای واحد::
نیروی انسانی مرکز::
جلسات شورای پژوهشی واحد توسعه تحقیقات بالینی::
جلسات شورای پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری::
آیین نامه ها::
چارت سازمانی::
پروسه تصویب طرح در مرکز::
قوانین و مقررات::
دستاوردهای واحد::
خدمات قابل ارائه در واحد::
مشاوره پژوهشی::
پایگاه عرضه اطلاعات علمی::
کارگاه های پژوهشی::
مکاتبات و جلسات معارفه::
انتساب سازمانی نویسندگان::
آلبوم تصاویر::
تماس با ما::
::
سایت های معتبر پزشکی
..
احادیث

پیامبر خدا می فرمایند

 السُّؤالُ نِصفُ العِلم 
پرسش نیمی از دانش است

*** 

 مَن تَعَلَّمَ العِلمَ‏لِغَیرِ اللّه تَعالی فَلْیَتَبَوَّأْ مَقعَدَهُ مِن نارٍ ؛
هـر که دانـش را برای غـیر خدا بیاموزد ، جایگاهش دوزخ باشد 

***

بهترین علم،علمی است که نفع برساند 

***

 مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ ‏الجَنَّهُ فی طَلَبهِ 
هر که در جستجوی دانش باشد ، بهشت در جستجوی او برآید
 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: تاریخچه : معرفی واحد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۶/۲۳ | 

AWT IMAGE

 

 

تاریخچه واحد حمایت از توسعه تحقیقات بالینی :

 

به دنبال سیاست گزاریهای کشور واحد حمایت از توسعه تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در قالب پروپوزال بررسی  تاثیر واحد توسعه بر بازده پژوهشی اعضای هیئت علمی بالینی دربیمارستان آموزشی- درمانی پنجم آذر گرگان در سال 1384 ارائه گردید مجریان این طرح دکتر عباسعلی کشتکار - دکتر حمیرا خدام - دکتر آزاده شفیعی بودند.مراحل اجرای طرح شامل تدوین پروپوزال،ایجاد واحد ،جمع آوری داده ها ،تجزیه و تحلیل آماری، گزارش نهایی بود. این طرح مصوب شورای پژوهشی به تاریخ 10/3/84 شماره 913/35/پ گ و قرارداد اجرای طرح تحقیقاتی به تاریخ 27/10/84 شماره 4689/35/پ گ صورت پذیرفت.  تا ثمره این تلاش، تحقیقاتی ارزشمند و راهگشا در بهبود وضعیت پژوهش در سطح جامعه علمی باشد.. در آن زمان 34عضو هیئت علمی بالینی و 15 عضو غیر هیئت علمی در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان پنجم  آذر حضور داشتند .

تحقیق و پژوهش از مهمترین محور های توسعه هر کشور است. پژوهش مقوله ارزشمندی برای تمام حوزه ها خصوصا بخش سلامت است. مطالعات بالینی بخش عمده ای از مطالعات بخش سلامت را به خود اختصاص می دهد. در اواخر سال 81 واحد هایی تحت عنوان واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان های آموزشی راه اندازی گردید. در این راستا در سال 1387 آیین نامه ای تحت عنوان «آیین نامه واحدهای توسعه تحقیقات بالینی و شوراهای پژوهشی بیمارستان های آموزشی» جهت ترسیم خط مشی کلی و انسجام فعالیت واحد ها در 8 ماده و 7 تبصره تدوین شده و به دانشگاه ها ابلاغ گردید.

تحقیقات بالینی از اهمیت فوق العاده ای به جهت تاثیر آن بردرمان ،پیشگیر ی بیماری ها و توصیف موارد جدید و نادر ، کنترل بیماری های شایع منطقه و همچنین امکان انجام مداخلات اثربخش برخوردار است لیکن موانع متعددی در راستای به کارگیری ابزار پژوهش و برخورداری جامعه از نتایج آن وجود دارد. در بررسی های صورت گرفته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مشخص شده است که میزان تحقیقات انجام شده در زمینه علوم بالینی علی رغم گستردگی و تنوع موضوعات موجود در آن و وجود سیاست های تشویقی ،در سطح مطلوبی قرار ندارد. با توجه به این موضوع که از جمله راهکارهای اساسی ارتقاء کمی و کیفی تحقیقات بالینی در دانشگاه توانمندی اعضای هیات علمی بالینی و ارتقاء دانش و مهارت این عزیزان در طراحی ، اجرا و بهره بردای از نتایج این گونه پژوهش ها و تسهیل در اجرای پژوهش های ایشان می باشد لذا معاونت تحقیقات و فناوری وزرات برآن شد تا زمینه گسترش و توسعه تحقیقات بالینی را در برخی دانشگاه های کشور فراهم نماید. در این راستا حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه نیز پیشنهاد راه اندازی و استقرار این واحد را به وزارت متبوعه ارسال نمود که بحمدالله مورد موافقت قرار گرفت .

 

  هدف نهایی از راه اندازی این مرکز :

 

گسترش کمی و کیفی تحقیقات در حیطه پژوهشهای بالینی از طریق توانمند سازی اعضاء محترم هیأت علمی بالینی در کلیه زمینه ها از طریق ارائه مشاوره های لازم در مراحل مختلف انجام یک پژوهش واجرای کارگاههای منظم می باشد. در این راستا ارائه خدما ت جانبی به منظور تسهیل دسترسی به امکانات لازم با توجه به محدودیت وقت اعضاء هیأت علمی بالینی و مزیت نسبی ارائه این خدمات در محل کار این عزیزان مد نظر قرار گرفته است .

دفعات مشاهده: 533 بار   |   دفعات چاپ: 190 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
balini
Persian site map - English site map - Created in 0.057 seconds with 953 queries by yektaweb 3571