برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت بخش انگلیسی
صفحه اصلی::
معرفی واحد::
واحد آموزش اساتید::
واحد آموزش پاسخگو::
واحد برنامه ریزی آموزشی::
واحد ارزشیابی::
مرکز مهارت های بالینی::
دفتر توسعه بیمارستان ها::
گروه های علوم پایه::
گروه های علوم بالینی::
شورای مشاورین علمی::
فایل های آموزشی::
اعتباربخشی::
سامانه سما::
سامانه ارزشیابی ماتریکس::
::
ارزشیابی اساتید علوم پایه

برای نمایش سایز بزرگ روی تصویر کلیک کنید.
..
ارزشیابی اساتید بالینی

برای نمایش سایز بزرگ روی تصویر کلیک کنید.
..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: برنامه عملیاتی : ّبرنامه عملیاتی ::


AWT IMAGE

افزایش روزافزون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی درچند دهه اخیر و نیز توجه بیشتر به آموزش عالی در میان کشورهای در حال توسعه، موضوعرقابت میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بیش از پیش برجسته ساخته است. بهعبارت دیگر، دانشگاه‌ها در عرصه جذب دانشجو، گرانت‌ها و نیز تبادل استاد و دانشجو در حال رقابت بایکدیگر هستند

 از این رو، وجود معیاری برای ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مهمبه نظر می‌رسد و بر همین اساس در دهه اخیر نظام‌های متعدد و متنوع رتبه‌بندیدانشگاهی طراحی، اجرا و پیاده‌سازی شده‌اند. با توجه به اهمیت جذب دانشجو و بودجه،‌روسای اغلب دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال بهبود رتبه خود در این نظام‌های رتبه‌بندیدانشگاهی بوده و مرتبا جایگاه دانشگاه خود را در این نظام‌ها پایش و رصد می‌کنند. در این میان نظام‌های مختلفی به موضوع رتبه‌بندیدانشگاه‌های جهان پرداخته‌اند و از روش‌ها و شیوه‌های مختلف و متفاوتی برایارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاهی استفاده نموده‌اند. از میان شاخص‌های مورد استفاده،تقریبا همه نظام‌های رتبه‌بندی از شاخص‌های کمی و کیفی ارزیابی وضعیت آموزشی،پژوهشی، رفاهی و نیز وضعیت دانش‌آموختگان دانشگاه مربوطه استفاده می‌کنند. مجموعهاین شاخص‌ها نمادی از کیفیت موسسات و دانشگاه‌ها بر اساس مواردی از جمله ترکیبی ازداده‌های مبتنی بر تجربه، برونداد پژوهشی و استنادات صورت گرفته به آن‌ها و نظراتگروه‌های متفاوت متخصص شامل دانشجویان، دانش آموختگان، فن‌آوران و کارفرمایان میباشد. نظام رتبه‌بندی ویژه‌ای نیز در کشور، برای دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داردکه براساس آن این دانشگاه‌ها سالیانه ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.



                                                         


 


دفعات مشاهده: 679 بار   |   دفعات چاپ: 202 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 7 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش برنامه عملیاتی اینجا را کلیک کنید.
دفتر توسعه آموزش EDO
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4044