برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت
AWT IMAGE
صفحه اصلی::
معرفی مدیریت روابط عمومی::
شرح وظایف و کارکنان::
تراکتها و پوستر ها::
مقالات روابط عمومی::
فناوری اطلاعات::
ارتباط با ما::
::
وبدای گلستان
AWT IMAGE
جشنواره سراسری سلامت
AWT IMAGE
هفته سلامت 1394
AWT IMAGE
طرح هم کد گلستان
AWT IMAGE
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
تقویم سازمانی
AWT IMAGE
پایگاه تحول نظام سلامت
AWT IMAGE
ویروس کورونا
AWT IMAGE
:: مقالات روابط عمومی : نقش متقابل روابط عمومی و افکار عمومی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ | 


مقدمه
با عنایت به اهمیت موضوع و نیاز جامعه بشری به امر خطیر «روابط عمومی » در پیشبرد  اهداف کلان و نفوذ در افکار عمومی، صاحبان علوم ارتباطات را بر آن داشته است تا از تمامی ابعاد و زوایا این علم و هنر را بررسی و تحلیل نموده و در قالب کتاب های متعدد و متنوعی به جوامع علمی بشری تحویل نمایند.

با مطالعه و تأمل در این امر تعاریف متنوع و متفاوتی را از «روابط عمومی» بیان کرده اند، که هریک از این تعاریف یک زاویه و یک وظیفه از وظایف خطیر روابط عمومی را در برگرفته است که در ذیل به چند نمونه از آن اشاره می کنیم. با استناد به تعاریف متعدد می توان گفت: روابط عمومی چشم، گوش، زبان، آئینه تمام نما، وکیل مدافع و تصویر ساز و .... سازمان می باشد.

افکار عمومی محور فعالیت های روابط عمومی است. یک پدیده روانی - اجتماعی است. افکار عمومی تعامل میان نظرات فرد و گروهی است که به صورت یک فکر عمومی شاید در چند مرحله جابجا شود و سرانجام وحدت به وجود می آید و این وحدت فکری در بالای هرم جامعه قرار می گیرد و خود را بر حکومت تحمیل می کنند. از این جهت می توان گفت افکار عمومی یک تولید اجتماعی است و جامعه افکار عمومی را تولید می کند. با این تعریف می بینیم که دیگر پدیده های جمعی با آداب و رسوم و احساسات عمومی متفاوت است ولی موضوعات مشترکی دارد.

تعاریف روابط عمومی
1- روابط عمومی کوشش مدبرانه ای است برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان به وسیله به کار بردن وسایل ارتباطی برای آنکه مردم نظر خوب نسبت به یک موسسه داشته باشند و آن را محترم بشمارند حمایت و پشتیبانی کنند و در فراز و نشیب ها در کنار او باقی بمانند.
2- روابط عمومی ارتباطی دو جانبه بین افکار عمومی و مدیران است.
3- پروفسور حمید مولانا: استاد علوم ارتباطات دانشکده امریکن 
واشنگتن: روابط عمومی یک نوع تبلیغات است. تبلیغات به صورت خیلی بزرگتر نه به صورت آگهی، آگهی یک رشته فرعی از تبلیغات است.
4- خلاصه ترین و موجزترین تعریف عبارت از آن است که روابط عمومی یعنی نفوذ در افکار عمومی.
با توجه به تعاریف مذکور از روابط عمومی لازم می آید به عناصر مهم ارتباطی نیز اشاره شود. در ابتدایی ترین نوع مدل ارتباطی که از ارسطو به یادگار مانده است فرستنده، پیام و گیرنده به عنوان عناصر اساسی برقراری ارتباط ذکر شده است. این شیوه برای ارتباطات ساده و بخصوص رو در رو و شفاهی مطرح بوده است. 

در صورتی که یکی از این عناصر (فرستنده، گیرنده یا پیام) موجود نباشد ، هیچ گونه ارتباطی برقرار نمی گردد.

دفعات مشاهده: 1193 بار   |   دفعات چاپ: 328 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 8 بار   |   0 نظر
>
:: مقالات روابط عمومی : فهرستی از اصول و مبانی روابط عمومی کارآمد پویا ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ | 
بدون شک روابط عمومی یکی از مشاغل چند بعدی دنیای امروز است. بسیاری از ویژگی ها، تخصص و علایق، هنر و خلاقیت، مدیریت و مطالعه، جوشش و ذوق درونی و عوامل بی شمار دیگری باید گردهم آیند تا دستاوردهای اثربخش این فن و هنر متجلی گردد. به منظور پرهیز از اطاله قلم و نگارش مقالی بلند، فهرستی از پیش نیاز ها، الزامات و نکات اساسی در حرفه روابط عمومی را به شرح ذیل یادآور می شوم. اما "نه به قصد خواندن و گذشتن" بلکه به قصد خواندن و ایستادن و به تأمل نشستن. * عشق و تمایلات درونی نزد فعالان روابط عمومی یک ضرورت است وگرنه در میانه راه، طریق و حرفه دیگری را جستجو خواهند کرد! * اگر نان از آرد تولید و ساخته می شود، فن روابط عمومی از "خلاقیت و نوآوری" مایه می گیرد و این یک حقیقت بزرگ و نهفته در دل این حرفه است. * روابط عمومی مجموعه ای است از دانش و عشق، علم و هنر، ذوق و درایت و هریک از این ویژگی ها به تنهایی قادر به عملکردی واقعی و اثر بخش نیست. * فعالان عرصه روابط عمومی، آراستگی ظاهری را باید در فهرست باورهای اجتماعی و حرفه ای خود با خط درشت بنویسند و آن را یک تشریفات سازمانی تلقی نکنند. * دستیابی به حداکثر محبوبیت اجتماعی و سازمانی باید در صدر اهداف فعالان روابط عمومی باشد و در این راه عالمانه و صمیمانه بکوشند. * کارشناسان و مدیران روابط عمومی نزد افکار عمومی باید از بالاترین درجه مقبولیت، اهلیت و مشروعیت علمی بهره مند باشند. * اطلاع و اشراف به مبانی و اصول فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه و سازمان از شروط موفقیت در حرفه روابط عمومی است. * تسلط نسبی و مطلوب به ادبیات و شهره به قدرت قلم و گزارش نویسی از نشانه های اهلیت کارشناسان روابط عمومی است. * بهره مندی از فن بیان، گویش توأم با ادب و متانت و پرهیز از ادبیات مبتذل از آرایه ها و الزامات دیگر این حرفه است. * آشنایی نسبی به اصول و فنون تهیه و تولید فرآورده های اطلاع رسانی و تبلیغی اعم از تولید فیلم، کتاب، روزنامه و مسایل پیرامونی مثل تدوین، صفحه آرایی، تنظیم متن و سناریو و...
دفعات مشاهده: 988 بار   |   دفعات چاپ: 205 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 8 بار   |   0 نظر
>
:: مقالات روابط عمومی : روابط عمومی الکترونیک ، شاهراه سند چشم انداز 1404 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱۲/۲ | 
با ورود کشور به عرصه فناوری های نوین بخصوص ماهواره ، اینترنت ، اینترانت و گسترده شدن فضای ارتباطی ، آنچه که در مدت اخیر بیش از هر زمانی به آن توجه شده است پرداختن به الکترونیکی کردن ادارات و مراکز در جهت جلوگیری از اتلاف زمان ، هزینه و افزایش عملکردهاست طی 8 ساله اخیر با ریاست جمهوری وقت پرداختن به دولت الکترونیک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته تا کشورمان نیز همسوی سایر کشورها بتواند با سرعت عمل بالاتر و اطلاعات به روزتر در عرصه های مختلف گام بردارد . با توجه به اینکه روابط عمومی ها به عنوان هسته اصلی و تریبون ارتباطی یک سازمان وزارتخانه یا اداره و راهی برای تعامل دو سویه بین مردم جامعه و مدیران هستند به منظور تعامل بیشتر ورود و رشد روابط عمومی الکترونیکی امری انکار ناپذیر است آنچه که بیش از هر چیز لزوم ورود به این عرصه را در روابط عمومی ها پررنگ می کند همان پوشش دهی خلاء های روابط عمومی توسط فناوری های مدرن و نو است .
دفعات مشاهده: 728 بار   |   دفعات چاپ: 197 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 6 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش مقالات روابط عمومی اینجا را کلیک کنید.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 1235 queries by yektaweb 3443