معرفی واحد بهداشت محیط

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۸/۱۰ | 
 مسئول واحد: اکرم گل بینی مفرد
تحصیلات: کارشناسی ارشد بهداشت محیط

شماره تماس داخلی واحد: 328

شرح وظایف:
1- هماهنگی و اقدام در جهت تشکیل موثر کمیته بهداشت و کنترل عفونت بیمارستان و شرکت فعال در آن و پیگیری مصوبه های مربوطه
2- تهیه و تدوین مطالب آموزشی و تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت عمومی برای کارکنان رده های مختلف
3- نظارت و مداخله در عقد قراردادهای خدماتی بیمارستان
4- بررسی وضعیت آب مورد مصرف بیمارستان (شبکه عمومی، شبکه خصوصی) و تشکیل پرونده مربوط به آن
5- کنترل بهداشتی آب مصرفی از نظر کمی و کیفی و انجام آزمایشات دوره ای میکروبی و شیمیایی با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان و انجام مستمر کلرسنجی و گزارش به مراجع ذیصلاح در صورت نقص
6- نظارت، بررسی و کنترل بهداشتی بر کلیه مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک، انتقال، نگهداری موقت و دفع زباله های بیمارستانی و نیز جلوگیری از فروش و بازیافت زباله بیمارستانی
7- نظارت و کنترل بهداشتی بر نحوه دفع فاضلاب بیمارستان و درصورت وجود معضل، ارائه پیشنهادهای اجرائی مناسب
8- هماهنگی با مراجع ذیربط در خصوص نمونه برداری از پساب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب برابر دستورالعمل های اعلام شده (درصورت وجود تصفیه خانه) بمنظور بررسی کیفیت پالایش فاضلاب
9- کنترل حشرات و جوندگان با اولویت بهسازی محیط، دفع بهداشتی زباله و درصورت نیاز، استفاده اصولی از روش های شیمیایی
10- نظارت و مداخله در تهیه و کاربرد مواد گندزدا و پاک کننده در بیمارستان
11- اقدام لازم در زمینه تهیه لوازم حفاظت فردی برای کلیه رده های بیمارستان و آموزش لازم در خصوص استفاده از این لوازم
12- بررسی وضعیت فنی و بهداشتی سیستم تهویه مطبوع در بیمارستان (گرمایش، سرمایش) و پیگیری در جهت رفع مشکلات احتمالی موجود
13- پیگیری و اقدام در زمینه مسائل بهداشتی و حفاظتی بخش پرتوهای یونساز با کمک مسئول فیزیک بهداشت ذیربط
14- نظارت فنی و بهداشتی مستمر بر نحوه کار آشپزخانه شامل: (شرایط بهداشت محیطی آشپزخانه، وضعیت سردخانه، انبار نگهداری موادغذایی، سرویسهای بهداشتی، بهداشت فردی کارکنان، اطاق استراحت کارکنان، شستشو و ضدعفونی ظروف، شستشو و ضدعفونی سبزیجات خام مورد استفاده، وضعیت بهداشتی موادغذایی آماده طبخ وسایل و ظروف مورد استفاده و . . . . )
15- نظارت و هماهنگی لازم در زنجیره تهیه، طبخ و توزیع موادغذایی با همکاری کارشناس تغذیه بمنظور اطمینان از سلامت توزیع و مصرف غذا
16- نظارت و کنترل دائم بر امور مربوط به رختشویخانه و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی در کلیه مراحل جمع آوری در بخش، انتقال به رختشویخانه و مراحل شستشو و گندزدایی البسه
17- ارتباط مستمر با معاونت های بهداشت و درمان در هماهنگ کردن فعالیتهای اجرایی و دستورالعملها و اقدامات نظارتی در بیمارستان
18- ثبت و ضبط اقدامات و مکاتبات اداری و تشکیل بایگانی درست و منظم به نحوی که روند فعالیتها و پیگیری امور بدین طریق کاملا” قابل دسترسی و مشهود باشد. ( مستند سازی )
19- نظارت بر ایمنی و مشارکت فعال در کاهش سوانح و صدمات داخل بیمارستان از جمله پوشش پنجره ها، وسایل اطفاء حریق و سیستم های هشداردهنده، مهار کپسولهای طبی و . . .
 20- ارائه راهکارهای بهسازی بعنوان اصولی ترین روش کنترل ناقلین
 21-انجام امور محوله در شرایط خاص مانند کنترل همه گیری و نیز مقابله با بحران و بلایا
 22- فرهنگ سازی و جلوگیری از استعمال دخانیات در فضاهای بسته و عمومی بیمارستان
 23- بطور کلی نظارت و کنترل لازم بهداشتی بر کلیه بخش ها – همکاری و هماهنگی با مدیران و مسئولین قسمتهای مختلف در حیطه شغلی و وظایف سازمانی تعیین شده
 24- نظارت بر عملکرد بهداشتی اتاق عمل و بررسی چگونگی رعایت مقررات بهداشتی در این واحد
 25- پیگیری وضعیت بهداشتی ساختمان از قبیل بهسازی بیمارستان (کف، دیوار و...)- توری پنجره ها و... و پیگیری نواقص مربوطه

دفعات مشاهده: 785 بار   |   دفعات چاپ: 231 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان آل جلیل آق قلا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | alejalil-hosp

Designed & Developed by : Yektaweb