برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت UniRSS
بخش های بیمارستان
حوزه مدیریت::
بخش های بستری::
اعتبار بخشی::
اعتباربخشی::
بخش های اداری مالی::
کلینیک تخصصی::
بخش های پشتیبانی::
بخش های پاراکلینیکی::
آشنایی کلی با بیمارستان::
صفحه اصلی::
آموزش به بیماران::
ارتباط با ما::
::
کارگاه غیر حضوری تشخیص ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت

جزوه آموزشی کارگاه غیر حضوری تشخیص ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت

آزمون کارگاه غیر حضوری ایمنی و سلامت شغلی

..
جزوه آموزشی ایمنی و سلامت شغلی

جزوه آموزشی ایمنی و سلامت شغلی

..
جستجو

جستجوی پیشرفته
..
آموزش به بیماران
..
فرم شکایات بیماران و مراجعین
فرم شکایات بیماران و مراجعین
..
برنامه ماهیانه کلینیک تخصصی بیمارستان

برنامه ماهیانه پزشکان متخصص بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)کلاله- مرداد 96

..
فایل کارگاه مهارتهای ارتباطی
فایل کارگاه مهارتهای ارتباطی
..
فایل های زندگی سالم با رژیم غذایی صحیح
فایل های زندگی سالم با رژیم غذایی صحیح
..
جزوه اطفاء حریق
..
راهنمای مراجعین بستری

                  باسمه تعالی

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله

         راهنمای مراجعین بستری

                 تهیه و تنظیم:

       واحد اعتباربخشی و بهبود کیفیت

                  سال 1395

خدمات قابل ارائه در بیمارستان:

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله در حال حاضر  با تعداد 191 تخت فعال در بخش های ذیل آمادگی ارائه خدمات مراقبتی و درمانی به شهروندان عزیز را دارد:

* طبقه همکف در فاز جدید شامل:

  • بخش مراقبتهای ویژه قلبی CCU
  • بخش مراقبتهای ویژه ICU

* طبقه اول در فاز جدید شامل:

اطفال                               نوزادان

 * طبقه دوم در فاز جدید شامل:

بخش داخلی زنان           بخش داخلی مردان

* طبقه همکف فاز قدیم بیمارستان:

اتاق عمل / اورژانس/کلینیک تخصصی/دیالیز

* طبقه اول فاز قدیم بیمارستان:

      بخش جراحی زنان و زایمان          بخش ارتوپدی

• واحد های پاراکلینیکی شامل:

* طبقه همکف شامل:

آزمایشگاه / رادیولوزی  / داروخانه

  تزریقات وپانسمان( در بخش اورژانس)

* طبقه اول شامل:

اکو و تست ورزش / سونوگرافی/  آندوسکپی

نحوه پذیرش بیمار در بیمارستان:

واحد پذیرش بیمارستان در طبقه همکف و در مجاورت بخش اورژانس می باشد و بصورت 24 ساعته آماده پذیرش بیماران می باشد.

E کلیه بیماران جهت بستری می بایست با دستور پزشک معالج و دفترچه بیمار و کارت شناسائی معتبر به واحد پذیرش مراجعه نموده و پس از تکمیل پرونده و دریافت کیف بهداشتی(حاوی وسایل مورد نیاز بیمار) به بخش مربوطه راهنمائی میشوند.

مدارک مورد نیاز جهت بستری شدن:

1-داشتن برگ دستور بستری توسط پزشک بیمارستان

2-اصل شناسنامه و کپی صفحه اول

3- اصل دفترچه بیمه بیمار و کپی صفحه اول

نحوه ترخیص از بیمارستان:

واحد ترخیص در مجاورت بلوک اداری بیمارستان قرار داشته و در ایام غیر تعطیل و ساعات اداری، اقدام به ترخیص بیماران می نماید.

توجه!

جهت ترخیص بیمارتان در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری به همان واحد پذیرش در بخش اورژانس مراجعه نمائید.

مراحل ترخیص بیمار:

1- صدور دستور ترخیص توسط پزشک معالج.

2- بررسی پرونده توسط منشی بخش از نقطه نظر کامل بودن مدارک جهت ترخیص،کنترل اقلام، تجهیزات و داروهای مصرفی.

3- ارجاع فایل الکترونیکی بیمار از طریق سیستم HIS به واحد ترخیص.

4- ارسال پرونده بیمار به واحد ترخیص.

5- مطابقت اطلاعات پرونده بیمار با فایل الکترونیکی در کلیه ی قسمتهائی که بیمار خدمت دریافت نموده است از جمله: رادیولوژی،آزمایشگاه، داروخانه،اتاق عمل و سایر بخش ها.

6- در صورت وجود مغایرت در تعداد و یا نوع خدمات ارائه شده،اصلاحات لازم بعمل می آید.

7- محاسبه هزینه ها و قیمت تمام شده خدمات توسط سیستم HIS انجام شده و برگه صورتحساب بیمار در سه برگ(یک برگ جهت پرونده،یک برگ ارسال به واحد درآمد،و برگ سوم جهت واحد اسناد پزشکی) چاپ می گردد.

8- بیمار پس از پرداخت هزینه ها و ارائه رسید صندوق،جهت مرخص نمودن بیمار به بخش مربوطه مراجعه می نماید.

نحوه محاسبه هزینه ها

با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور که با هدف حمایت از عموم اقشار جامعه و کاهش هزینه ها کمرشکن درمان،اجرا گردید، سهم پرداختی بیماران از مبلغ کل هزینه ها در خصوص بیمه های تأمین اجتماعی و شهری 6% و در رابطه با بیمه های روستائی 3% می باشد.

توجه!

هزینه های درمانی در این بیمارستان صرفاً از طریق صندوق بیمارستان اخذ می شود و بیماران تحت هیچ عنوان و یا شرایطی نباید وجهی را به طور مستقیم به هیچ یک از پزشکان و یا کارکنان (خارج از صندوق) بپردازند.

بیمه های طرف قرارداد:

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستانی دولتی بوده و هزینه های درمانی بیماران را مطابق تعرفه های دولتی مصوب هیئت وزیران اخذ می نماید. این بیمارستان با بیمه های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، کمیته امداد امام، خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه های تکمیلی قرارداد دارد و هزینه های درمانی را طبق تعهداتی که هر یک از  بیمه ها بر عهده می گیرند از بیماران بستری تحت پوشش آنها اخذ می نماید.

مقررات بیمارستان جهت مراجعین محترم:

P حضور تنها یک نفر بعنوان همراه در زمان بستری فرد بیمار در بیمارستان بلا مانع بوده و بیمارستان موظف به ارائه خدمات محدود به بیماران میباشد.

  1. در صورتیکه تعداد همراهان بیش از یک نفر باشد،هزینه همراه اضافی بصورت آزاد در صورتحساب بیمار محاسبه می گردد.
  2. از آوردن وسایل شخصی نظیر دمپائی،بالش،پتو،ملحفه و غیره خودداری نمائید.در کیف بهداشتی که در زمان پذیرش به بیمار داده می شود،وسائل مذکور وجود دارد.
  3. با انتظامات و کادر پرستاری جهت تسریع در امر درمان همکاری لازم را داشته باشید.
  4. از همراه داشتن پول،زیور آلات،ساعت و غیره در مدت بستری بیمار،خودداری گردد.بیمارستان در خصوص نگهداری از وسائل فوق توسط بیمار ،مسئولتی نخواهد داشت.
  5. ساعات ملاقات همه روزه از ساعت 30/14 تا 30/15 می باشد.خواهشمند است پس از پایان مدت مذکور،جهت رفاه حال بیماران،بیمارستان را ترک کنید.
  6. جهت ملاقات از بیمارتان،از آوردن کودکان و نوزدان به دورن بخش های بیمارستان،خودداری نمائید.

..
دریافت فایل راهنمای مراجعین بستری

دریافت فایل راهنمای

   مراجعین بستری

..
فرم ثبت نیاز بخش های بالینی

AWT IMAGE

..
:: محور مدیریت و آموزش کارکنان : مدیریت و آموزش کارکنان ::

آموزش و مهارت آموزی (Education and Training)

«حاکمیت بالینی نیازمند آن است که توسط فرهنگی که برای یادگیری مداوم ارزش قایل شده و آن را کلید موفقیت در مسیر ارتقای کیفیت می داند، پایه ریزی شود»

 سازمانی می تواند ادعا کند که توانایی اجرای حاکمیت بالینی را دارد که یکی از اجزای مهم (مدیریت خطر) این چهارچوب را تحت کنترل داشته باشد ولی برای مدیریت خطر نیازمند کارکنانی مجرب و دارای دانش و مهارت کافی است. آموزش، مهارت آموزی و توسعه دانش پرسنلی یک فرایند ادغام یافته در حاکمیت بالینی است. این امر نه فقط به پرسنل برای ارتقای مهارت هایشان کمک می کند بلکه باعث کمک و حمایت از آن ها برای انجام کار به شیوه های مختلف می شود.

 

هدف کلیه برنامه های آموزشی کارکنان شامل موارد زیر است:

 1- ایجاد فرصت رشد و توسعه عادلانه مهارت و دانش کلیه کارکنان سازمان در زمینه شغلی و کاری خود.

2- فراهم کردن برنامه های مختلف آموزشی داخل و یا خارج سازمانی.

 3- برگزاری برنامه های آموزشی مورد نیاز با توجه به نیازسنجی های انجام شده.

 

توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی

توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلییا continuing professional)CPD development) لازمه هر سازمانی است که می خواهد حاکمیت بالینی را به اجرا در آورد. توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی (CPD) عبارت است از فرایند یادگیری مداوم برای تمام افراد و تیم های حرفه ای، که بتوانند توانایی های خود در مواجهه با نیازهای بیماران، گسترش داده و به ارائه خدمات سلامت بپردازند. اساس «توسعه دانش و مهارت شغلی» یا CPD آن است که مختص کارکنان بالینی مانند پزشکان نیست. شواهد متعددی، اهمیت نیازسنجی را قبل از طرح ریزی و اجرای برنامه های آموزشی، نشان می دهد. برای آموزش افراد تدریس صرف دستورالعمل ها کافی نیست بلکه فعالیت هایی که آنان را تشویق به مشارکت، بحث و کار عملی کند، موثرتر است.

توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی (CPD) زمانی است که یادگیری دارای خصوصیات زیر باشد:

- دانش پذیر، آشنایی قبلی با مطلب داشته باشد.

 - بر اساس نیاز سنجی انجام شده از فرد، برنامه ریزی شود.

- بر محور مشکلات او بنا شود. (problem-centered) -

مشارکت فعال فرد را در طی آموزش در برداشته باشد.

- از منابع خود دانش پذیر، استفاده کرده و بر اساس تجربیات او ارائه شود.

 - شامل بازخوردهای به موقع و مرتبط باشد.

- وقتی ارائه شود که فرد نیاز به دانستن آن را حس و تجربه کرده باشد.

 - با خودارزیابی همراه باشد.

 

برنامه توسعه فردی

یکی از ابزار های توسعه مستمر دانش و مهارت های شغلی (CPD) برنامه توسعه فردی یا personnel development plan)PDP) است. برنامه توسعه فردی (PDP) به پزشکان و پرستاران و کارکنان سلامت این امکان را می دهد که قدم هایی را که برای رسیدن به اهداف و موفقیت های شغلی برداشته اند، ثبت نمایند.

 برنامه توسعه فردی یا Personal Development Plan - PDP چیست؟

برنامه توسعه فردی، فرایندی مستمر برای ارزیابی نیازهای آموزشی و برنامه ریزی برای دست یافتن به آن نیازها است. این فرایند توسط سیستمی که به طور منظم این فرایند یادگیری را ارزیابی می کند، پشتیبانی شده و میزان پیشرفت و برنامه های آینده را طرح ریزی می کند. مستند سازی این فرایند همان تدوین PDP است که به کارکنان در اولویت بندی اهداف و تعیین میزان پیشرفت خودشان کمک می کند. بنابراین برنامه توسعه فردی (PDP) در واقع فرایندی است که به شما کمک می کند که به دانسته ها، عملکردها و موفقیت های خود فکر کنید و برای توسعه و پیشرفت فردی، آموزشی و شغلی خود برنامه ریزی کنید. وجود برنامه توسعه فردی (PDP) برای نشان دادن حاکمیت بالینی در یک سازمان ضروری بوده و برنامه ای ادغام یافته دراستراتژی های مدیریت خطر است.

 

 اجزای «برنامه توسعه فردی» چیست؟

برنامه توسعه فردی دارای اجزای زیر است :

1. نیازسنجی و ارزیابی نیازهای آموزشی

2. تعیین اهداف آموزش و توسعه فردی

 3. امکان بحث و دریافت بازخورد

4. تدوین برنامه عملیاتی برای اجرای اهداف فوق

 5. اجرای برنامه

 6. ارزیابی اهداف برنامه توسعه فردی (PDP)

 

خصوصیات یک برنامه توسعه فردی مناسب کدامست؟

 برنامه توسعه فردی (PDP) لازم است دارای خصوصیات زیر باشد که به اختصار SMART نامیده می شود:

 1- Specific: اختصاصی و مشخص باشد. به طور مثال « من می خواهم روش های مدیرت زمان را فراگیرم تا پروژه هایم را در وقت مقرر و بدون اضطراب به پایان برسانم» به جای آن که بگوییم « من می خواهم یاد بگیرم که چگونه زمان را مدیریت کنم».

 2- Measurable: قابل اندازه گیری باشد. مانند «من می خواهم قادر باشم خودم را با توجه به برنامه های هفتگی که برایم مشخص شده، تنظیم کرده و برنامه ها را به موقع به پایان ببرم»

3- Achievable: قابل دستیابی باشد. مانند « من می دانم که کارگاه ها و کتاب هابی در خصوص مدیریت زمان وجود دارد که می توانم از آن ها استفاده کنم».

 4- Realistic: واقع گرایانه باشد. مانند «من صبح های پنج شنبه وقت آزاد دارم و این زمان را صرف یادگیری روش های مدیریت زمان خواهم کرد»

5- Time-bound: با تعیین زمان باشد. مانند « من پروژه را انجام می دهم و بر اساس تاریخ های تعیین شده برای هر مرحله، به جلو خواهم رفت» تعیین اهداف مشخص برای یادگیری، کار دشواری است.

 

 مشکلات شایعی که در تعیین اهداف وجود دارد:

  • انتخاب اهداف مبهم و نامشخص

• نداشتن اطلاعات کافی ناشی از عدم انجام نیازسنجی

 • فقدان نظارت مستقیم همکاران و مدیران بر تعیین اهداف

 • نادیده گرفتن تغییرات تازه در محیط شغلی و نیازهای جدید مرتبط بحث و تبادل نظر و مرور اهداف تعیین شده با همکاران و کسانی که آشنایی کافی با فرد تدوین کننده «برنامه توسعه فردی» دارند و به خصوص مشورت با افرادی که مرشد و مربی فرد هستند، می تواند در انتخاب اهداف مناسب، موثر واقع شود.

 

انجام پرسش ها و طی مراحل زیر به فرد در تدوین اهداف با خصوصیات بالا، کمک می کند:

 1. در حال حاضر من کجا هستم؟ (تعیین نقاط قوت و ضعف - گرفتن بازخورد از دیگران - توجه به شاخص های عملکردی خود - توجه به اولویت هایی که اثر فوری تری بر آینده ما دارند)

2. می خواهم به کجا برسم؟ (تعیین جایگاهی که می خواهیم به آن برسیم - روشن کردن دلایل رسیدن به این جایگاه)

3. چگونه می توانم به جایی که می خواهم برسم؟ (تعیین دقیق راه رسیدن به هدف و تعیین استراتژی با صرف وقت کافی برای آن)

 4. چه منابعی (دولتی، فردی، فرصت های آموزشی و غیره) می تواند به من کمک کند؟

 5. چه چیزی می تواند مانع رسیدن و یا باعث کند شدن من برای رسیدن به هدفم شود؟

6. چه زمانی می خواهم به موقعیت مورد نظرم دست یابم؟ (برنامه ریزی و زمان بندی برای رسیدن به هدف)

 7. مستندسازی و ثبت (ثبت و نوشتن کلیه مراحل بالا)

 8. تعیین شاخص هایی برای ارزیابی پیشرفت برنامه.

 

 یک نمونه و مثال از برنامه توسعه فردی

 (PDP) : 1- حیطه ای که نیاز دارم یاد بگیرم چیست؟ فشار خون بالا

2- چگونه می توانم این نیاز را برطرف کنم؟ من می دانم که راهنمای بالینی در خصوص فشار خون چاپ شده است.

 3- هدفم از این یادگیری چیست؟ کنترل فشارخون در راستای توصیه های راهنمای بالینی.

 4- اهداف مشخصی که می خواهم به آن ها دست یابم چیست؟ می خوام حد مطلوب فشارخون کنترل شده را در بیماران با فشار خون بالا بدانم - یک پروتکل برای تشخیص و بررسی فشارخون بنویسم - داروهای مناسب را بر اساس راهنمای بالینی به بیماران تجویز کنم.

5- چگونه می توانم به این اهداف برسم؟ راهنمای بالینی فشار خون بالا را بخوانم - در جلسات و گردهمایی های درمانی مخصوص پزشکان عمومی شرکت کنم - نشست های کاربردی چندبخشی تدارک ببینم - با دیگر همکاران بر روی راهنمای های بالینی و دستورالعمل های جدید کار کنم.

6- چگونه می توانم «برنامه توسعه فردی » خودم را ارزیابی کنم؟ ممیزی و ارزیابی میزان فشارخون و نحوه کنترل آن در بیماران مبتلا به فشارخونی که تحت نظر من قرار دارند

 7- چگونه نشان دهم که این برنامه را پیاده و اجرا کرده ام؟ یک کپی از راهنمای بالینی نگه دارم - از نکات مورد علاقه و مهم در نشست ها و جلسات یادداشت برداشته و آن ها را نگه دارم - مستندات شرکت در جلسات و نشست ها را نشان دهم - یک کپی از دستورالعمل های تشخیص و بررسی فشارخون را نگهداری کنم - نتایج ممیزی و ارزیابی فشارخون بیماران را نشان دهم.

8- معیار زمان سنجی من چیست؟ سه ماه برای تدوین دستورالعمل و 12 ماه برای هدایت ممیزی بالینی بعد از اجرای دستورالعمل نیاز دارم. با توجه به شرایط کنونی که در ابتدای مسیر استقرار و اجرای حاکمیت بالینی هستیم و با توجه به آن که هنوز مهارت کافی برای تدوین «برنامه توسعه فردی» یا PDP را به تنهایی نداریم، می توان هر یک از کارکنان با کمک مسوول مافوق خود، تدوین برنامه توسعه فردی را انجام داده و نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های خود را شناسایی (swot analysis) نموده و اهداف خود را بر اساس نیاز های سازمانی تعیین و مسیر حرکت بعدی خود را مشخص نموده و برای آن برنامه ریزی نمایند. همچنین در فواصلی که با یکدیگر به توافق رسیده اند که می تواند هر سه ماهه یا شش ماهه باشد اجرای برنامه را مورد ارزیابی قرار داده و خط مشی بعدی را مشخص نمایند.

دفعات مشاهده: 1449 بار   |   دفعات چاپ: 746 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 28 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش محور مدیریت و آموزش کارکنان اینجا را کلیک کنید.
rasul-hosp
بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) کلاله
Persian site map - English site map - Created in 0.055 seconds with 1264 queries by yektaweb 3465