برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت UniRSS
:: ::
بخش های بیمارستان
صفحه اصلی::
حوزه مدیریت::
بخش های بستری::
اعتبار بخشی::
بخش های اداری مالی::
کلینیک تخصصی::
بخش های پشتیبانی::
بخش های پاراکلینیکی::
آشنایی کلی با بیمارستان::
آموزش به بیماران::
ارتباط با ما::
::
کارگاه غیر حضوری تشخیص ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت

جزوه آموزشی کارگاه غیر حضوری تشخیص ارزشها و عقاید گیرندگان خدمت

آزمون کارگاه غیر حضوری ایمنی و سلامت شغلی

..
جزوه آموزشی ایمنی و سلامت شغلی

جزوه آموزشی ایمنی و سلامت شغلی

..
جستجو

جستجوی پیشرفته
..
آموزش به بیماران
..
فرم شکایات بیماران و مراجعین
فرم شکایات بیماران و مراجعین
..
برنامه ماهیانه کلینیک تخصصی بیمارستان

برنامه ماهیانه پزشکان متخصص بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)کلاله- مرداد 96

..
فایل کارگاه مهارتهای ارتباطی
فایل کارگاه مهارتهای ارتباطی
..
فایل های زندگی سالم با رژیم غذایی صحیح
فایل های زندگی سالم با رژیم غذایی صحیح
..
جزوه اطفاء حریق
..
راهنمای مراجعین بستری

                  باسمه تعالی

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله

         راهنمای مراجعین بستری

                 تهیه و تنظیم:

       واحد اعتباربخشی و بهبود کیفیت

                  سال 1395

خدمات قابل ارائه در بیمارستان:

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله در حال حاضر  با تعداد 191 تخت فعال در بخش های ذیل آمادگی ارائه خدمات مراقبتی و درمانی به شهروندان عزیز را دارد:

* طبقه همکف در فاز جدید شامل:

  • بخش مراقبتهای ویژه قلبی CCU
  • بخش مراقبتهای ویژه ICU

* طبقه اول در فاز جدید شامل:

اطفال                               نوزادان

 * طبقه دوم در فاز جدید شامل:

بخش داخلی زنان           بخش داخلی مردان

* طبقه همکف فاز قدیم بیمارستان:

اتاق عمل / اورژانس/کلینیک تخصصی/دیالیز

* طبقه اول فاز قدیم بیمارستان:

      بخش جراحی زنان و زایمان          بخش ارتوپدی

• واحد های پاراکلینیکی شامل:

* طبقه همکف شامل:

آزمایشگاه / رادیولوزی  / داروخانه

  تزریقات وپانسمان( در بخش اورژانس)

* طبقه اول شامل:

اکو و تست ورزش / سونوگرافی/  آندوسکپی

نحوه پذیرش بیمار در بیمارستان:

واحد پذیرش بیمارستان در طبقه همکف و در مجاورت بخش اورژانس می باشد و بصورت 24 ساعته آماده پذیرش بیماران می باشد.

E کلیه بیماران جهت بستری می بایست با دستور پزشک معالج و دفترچه بیمار و کارت شناسائی معتبر به واحد پذیرش مراجعه نموده و پس از تکمیل پرونده و دریافت کیف بهداشتی(حاوی وسایل مورد نیاز بیمار) به بخش مربوطه راهنمائی میشوند.

مدارک مورد نیاز جهت بستری شدن:

1-داشتن برگ دستور بستری توسط پزشک بیمارستان

2-اصل شناسنامه و کپی صفحه اول

3- اصل دفترچه بیمه بیمار و کپی صفحه اول

نحوه ترخیص از بیمارستان:

واحد ترخیص در مجاورت بلوک اداری بیمارستان قرار داشته و در ایام غیر تعطیل و ساعات اداری، اقدام به ترخیص بیماران می نماید.

توجه!

جهت ترخیص بیمارتان در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری به همان واحد پذیرش در بخش اورژانس مراجعه نمائید.

مراحل ترخیص بیمار:

1- صدور دستور ترخیص توسط پزشک معالج.

2- بررسی پرونده توسط منشی بخش از نقطه نظر کامل بودن مدارک جهت ترخیص،کنترل اقلام، تجهیزات و داروهای مصرفی.

3- ارجاع فایل الکترونیکی بیمار از طریق سیستم HIS به واحد ترخیص.

4- ارسال پرونده بیمار به واحد ترخیص.

5- مطابقت اطلاعات پرونده بیمار با فایل الکترونیکی در کلیه ی قسمتهائی که بیمار خدمت دریافت نموده است از جمله: رادیولوژی،آزمایشگاه، داروخانه،اتاق عمل و سایر بخش ها.

6- در صورت وجود مغایرت در تعداد و یا نوع خدمات ارائه شده،اصلاحات لازم بعمل می آید.

7- محاسبه هزینه ها و قیمت تمام شده خدمات توسط سیستم HIS انجام شده و برگه صورتحساب بیمار در سه برگ(یک برگ جهت پرونده،یک برگ ارسال به واحد درآمد،و برگ سوم جهت واحد اسناد پزشکی) چاپ می گردد.

8- بیمار پس از پرداخت هزینه ها و ارائه رسید صندوق،جهت مرخص نمودن بیمار به بخش مربوطه مراجعه می نماید.

نحوه محاسبه هزینه ها

با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور که با هدف حمایت از عموم اقشار جامعه و کاهش هزینه ها کمرشکن درمان،اجرا گردید، سهم پرداختی بیماران از مبلغ کل هزینه ها در خصوص بیمه های تأمین اجتماعی و شهری 6% و در رابطه با بیمه های روستائی 3% می باشد.

توجه!

هزینه های درمانی در این بیمارستان صرفاً از طریق صندوق بیمارستان اخذ می شود و بیماران تحت هیچ عنوان و یا شرایطی نباید وجهی را به طور مستقیم به هیچ یک از پزشکان و یا کارکنان (خارج از صندوق) بپردازند.

بیمه های طرف قرارداد:

بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستانی دولتی بوده و هزینه های درمانی بیماران را مطابق تعرفه های دولتی مصوب هیئت وزیران اخذ می نماید. این بیمارستان با بیمه های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، کمیته امداد امام، خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه های تکمیلی قرارداد دارد و هزینه های درمانی را طبق تعهداتی که هر یک از  بیمه ها بر عهده می گیرند از بیماران بستری تحت پوشش آنها اخذ می نماید.

مقررات بیمارستان جهت مراجعین محترم:

P حضور تنها یک نفر بعنوان همراه در زمان بستری فرد بیمار در بیمارستان بلا مانع بوده و بیمارستان موظف به ارائه خدمات محدود به بیماران میباشد.

  1. در صورتیکه تعداد همراهان بیش از یک نفر باشد،هزینه همراه اضافی بصورت آزاد در صورتحساب بیمار محاسبه می گردد.
  2. از آوردن وسایل شخصی نظیر دمپائی،بالش،پتو،ملحفه و غیره خودداری نمائید.در کیف بهداشتی که در زمان پذیرش به بیمار داده می شود،وسائل مذکور وجود دارد.
  3. با انتظامات و کادر پرستاری جهت تسریع در امر درمان همکاری لازم را داشته باشید.
  4. از همراه داشتن پول،زیور آلات،ساعت و غیره در مدت بستری بیمار،خودداری گردد.بیمارستان در خصوص نگهداری از وسائل فوق توسط بیمار ،مسئولتی نخواهد داشت.
  5. ساعات ملاقات همه روزه از ساعت 30/14 تا 30/15 می باشد.خواهشمند است پس از پایان مدت مذکور،جهت رفاه حال بیماران،بیمارستان را ترک کنید.
  6. جهت ملاقات از بیمارتان،از آوردن کودکان و نوزدان به دورن بخش های بیمارستان،خودداری نمائید.

..
دریافت فایل راهنمای مراجعین بستری

دریافت فایل راهنمای

   مراجعین بستری

..
فرم ثبت نیاز بخش های بالینی

AWT IMAGE

..
:: محور استفاده از اطلاعات : استفاده از اطلاعات چیست؟ ::

استفاده از اطلاعات (Use of information)

 

"اطلاعات، زیربنای هر سیستم دارای استاندارد و کیفیت است."

در این بخش منظور اصلی، برقراری فرهنگ، نظام و در نهایت ساز و کارهایی است که در آن درس های گرفته شده از اجزای مختلف حاکمیت بالینی به مشارکت با دیگران گذاشته می شود.در این راستا ثبت اطلاعات به منظور بررسی شاخص های تعیین شده و پایش از طریق اینگونه معیارها صورت می پذیرد. این اطلاعات فن آوری شده باعث هماهنگی سازمانی‌و بین سازمانی بوده و نقش موثری در نظام سلامت کشور دارد.

  •  استفاده از فناوری اطلاعات
  •  مدیریت جامع اطلاعات  (Development- Comprehensive Management of Data)
  •  ایجاد و ارائه اطلاعات برای بیماران ( Information for Patient)
  •  ارتباط با برنامه های آینده ( Link to Future Agenda)

هدف استفاده از مدیریت اطلاعات در حاکمیت بالینی نظام سلامت شامل موارد ذیل می باشد : 

- بهبود دسترسی به معیار شاخص های بالینی تعیین شده
  

- توافق بر روی شاخص های عملکرد بالینی هر متخصص
  

- ایجاد بانک اطلالاعاتی و برنامه انتشاراتی
  

- هماهنگی با اصول حفاظت از اطلاعات
 
 

- بهبود ارتباطات داخلی

 

 با معرفی حاکمیت بالینی جهت اجرا به نظام سلامت انگلیس در سال 1998، کیفیت، بعنوان محور اصلاحات قلمداد شد. هدف اصلی حاکمیت بالینی، یکپارچه نمودن کلیه فعالیتهای مؤثر بر مراقبت بیمار در یک استرتژی واحد و یگانه بوده که مشتمل بر ارتقاء کیفیت اطلاعات، بهبود همکاری، کار گروهی و یکسان سازی نحوه ارائه خدمات سلامت و طبابت مبتنی بر شواهد است. بدیهی است که هر سازمانی به منظور نشان دادن بهبود کیفیت، نیازمند اطلاعات مناسب است. اطلاعات خوب برای برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و ارزیابی خدمات ضروری است. زمانی که اطلاعات از صحت کافی برخوردار نبوده و نیز تلاشی برای بهبود اطلاعات انجام نمی شود، استفاده و بکارگیری آنها نیز با مشکل مواجه شده و نارسایی عمده ای در سیستم ایجاد می نماید که همانا عدم تمایل کادر بالینی به جمع آوری اطلاعات است. (Greighton & Nichollos 2001)

 

 در خصوص کار با اطلاعات بالینی موارد ذیل را متذکر می شوند:

• کل کادر بالینی را در اتخاذ تصمیم مرتبط به نوع داده ای که قرار است جمع آوری شود، مشارکت دهید.

• از آگاهی مناسب کادر بالینی در ارتباط با دلایل جمع آوری اطلاعات مطمئن شوید.

• کادر بالینی را در خصوص فواید اطلاعات جمع آوری شده در جهت ارتقاء خدماتشان آگاه نمایید .

• اطلاعات را در فواصل زمانی طولانی جمع آوری نمایید تا تغییر آن در طی زمان (روند) مشخص شود.

• در تفسیر تفاوتها و درک روند مهارت لازم را کسب نمایید. لذا بدیهی است که به منظور راه اندازی و استقرار مطلوب برنامه حاکمیت بالینی نیز، نیاز مند اطلاعات بروز، صحیح و با کیفیت مناسب جهت ایجاد زیرساخت ها و امکان پایش مستمر وضعیت بر اساس استانداردها و ارزیابی و الگوگیری از بهترین خدمات هستیم.

 

 بخش کلیدی حاکمیت بالینی

 بخش کلیدی حاکمیت بالینی استفاده از اطلاعات بالینی است که شامل مراحل جمع آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و استفاده از آن است. به زعم ما، داده ها (data) بیشتر به مفهوم اعداد و ارقامی است که مستقیماً مرتبط به خدمات بالینی می شود و اطلاعات (information)، داده هایی هستند که تفسیر شده و در هنگامی که از کیفیت ارائه خدمات بحث می شود حائز اهمیت و سودمند هستند. لذا برای موفقیت در برنامه حاکمیت بالینی بیش از هر زمان دیگری نیازمند آنیم که اطلاعات کاملاً صحیح بوده و با دقت و اطمینان تولید و تفسیر شده باشند. کیفیت داده ها بر اثربخشی اطلاعات تأثیرگذار است. منظور از داده های با کیفیت بالا، داده هایی است که کامل، صحیح، مرتبط، قابل دسترس و بروز باشد. بهبود در نحوه جمع آوری اطلاعات، مدیریت و استفاده از اطلاعات در ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بالینی به بیماران و پایش مستمر و ارزشیابی خدمات، مؤثر است. نظام اطلاعات بالینی که متخصصان نظام بهداشت و درمان در سطح کلان و یا در یک بیمارستان به آن نیاز مبرم داشته و آنان را قادر به مدیریت و بازنگری کیفیت خدمات ارائه شده می نماید، بعنوان نظامی محسوب می شود که محتوی کلیه اطلاعات مدیریتی، دموگرافیک و فردی مرتبط به کارکنان سلامت برای ارائه خدمات مبتنی برشواهد به بیماران در هر زمان و هر کجا است. نظام یکپارچه اطلاعاتی که مبین نیازهای اطلاعاتی بیماران و کارکنان بالینی است، برای برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و ارزیابی خدمات سلامت ضروری است. نظام اطلاعاتی خوب و مطلوب، به کارکنان جهت شناسایی منابعی که به آن نیازمندند و فرآیندهای مؤثر و تعیین پیامدها و نتایج، کمک می نماید. نظام اطلاعاتی خوب همچنین به متخصصان سلامت در تعیین اطلاعات برای پژوهش ها، ممیزی، اثربخشی بالینی و تدوین راهنماهای بالینی کمک می‌نماید. به طور مثال، محوریت بیمار و ایمن بودن او از خطرات احتمالی یکی از محورهای حاکمیت بالینی است.

 

 اطلاعات مرتبط با این محور چه می‌تواند باشد و چگونه جمع آوری و ثبت می شود؟

موارد زیر می تواند به سوالا ت ما پاسخ دهد:

 1- تعریف و طبقه بندی مشخص از وقایع ناخواسته و خطاهای محتمل به ویژه وقایع ناگوار.

2- وجود فرآیند مستند شده نحوه ثبت، گزارش دهی، بازخوانی و تحلیل خطا.

 3- وجود فرم گزارش‌دهی داوطلبانه خطا و دسترسی به آن برای کلیه پرسنل بالینی و یا دسترسی آنلاین به آن.

 4- وجود فرم شکایات و نظرات بیماران و دسترسی به آن برای کلیه بیماران و یا دسترسی آنلاین.

 5- وجود فرم اقدامات پس از وقوع وقایع ناخواسته و خطاهای پزشکی.

 6- شناسایی و استفاده از شاخص های ایمنی بیمار در واحدها .

 7- قابلیت استخراج اطلاعات ایمنی بیمار از داده های HIS بیمارستان.

 8- وجود فرم رضایت سنجی از بیمار حین بستری و پس از آن که توسط خود بیمار تکمیل می شود.

 9- امکان دسترسی آنلاین یا کتبی بیماران برای انتقال تجربیات خود از سیر درمان بیماری و رخداد های دوره بستریشان.

دفعات مشاهده: 1330 بار   |   دفعات چاپ: 352 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 24 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش محور استفاده از اطلاعات اینجا را کلیک کنید.
rasul-hosp
بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) کلاله
Persian site map - English site map - Created in 0.057 seconds with 1269 queries by yektaweb 3506