اعتبار بخشی و بهبود کیفیت : تعریف اعتبار بخشی و بهبود کیفیت

 | تاریخ ارسال: 1399/11/11 | 

"اعتبار بخشی"

اعتبار بخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، محور بودن بیمار و بهبود ایمنی بیمار و کارکنان تاکید دارد.
در واقع می توان گفت اعتباربخشی فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان از طریق ارزیابی بیمارستان، اعتبار و رسمیت آن را به منظور توانایی در ارائه خدمات درمانی تایید میکند. تیم اعتباربخشی با استفاده از استانداردهای مرتبط، بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داده و پس از تجزیه و تحلیل یافته ها، درجه انطباق و پیروی از استانداردها را به بیمارستان اعلام می دارند. اعتباربخشی با یک ارزیابی درونی یا خود ارزیابی از سازمان (بیمارستان) شروع میشود؛ بعد از آن ارزیابی خارجی به وسیله یک تیم از گروه های مختلف درمانی و مدیریتی از کلیه بخش¬های بالینی و اداری بیمارستان انجام می گیرد.


بطور کلی میتوان گفت : استانداردهای اعتباربخشی مقصد را نشان می دهد اما مسیر رسیدن به مقصد را باید در مدل بهبود کیفیت جستجو کرد.

"بهبود کیفیت"

بهبود کیفیت به اقدامات سیستماتیک و مداومی گفته میشود ‌که منجر به بهبود قابل اندازه گیری در خدمات سلامت و وضعیت سلامتی دریافت کنندگان (بیماران) می‌شود .به عبارت دیگر بهبود کیفیت یک رویکرد رسمی‌به تحلیل عملکرد و وضعیت و تلاش برای بهبود آن است.


دانلود جزوه عمومی اعتبار بخشی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله
دانلود جزوه آموزشی مدیریت بحران،حوادث و بلایا


دفعات مشاهده: 8 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله  می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | rasul-hosp

Designed & Developed by : Yektaweb