مشخصات پرسنلی آمار و مدارک پزشکی |
||
نام و نام خانوادگی: هاجر عینعلی سمت: کارشناس آمار و مدارک پزشکی تحصیلات: کارشناس مدارک پزشکی |
|
بخشنامه و دستورالعملهای وزارت متبوع
۱--فرآیند وفلوچارت طراحی و اصلاح فرمهای پرونده پزشکی
۳- دستور العمل کنترل سامانه آواب
۴-دستورالعمل مستندسازی پرونده های پزشکی
۵-قوانین مدت زمان نگهداری اسناد
۶- لیبل چاپی در سربرگ اوراق پرونده بیمار و ترتیب اوراق پرونده اورژانس و سرپایی
۸- نامه و دستورالعمل ارایه پرونده و اطلاعات پزشکی
۹- دستورالعمل خلاصه پرونده
۱۰ - دستورالعمل نحوه ثبت آمار LDR در سامانه آواب
۱۱- تدوین شاخصهای پایش تکمیل اطلاعات سامانه آواب - چک لیست پایش آواب - فرمت شاخصهای ارسالی - نمونه چک لیست
۱۲-نحوه ثبت آمار LDR در سامانه آواب
۱۳- دستورالعمل نحوه ارایه پرونده پزشکی به سازمان پزشکی قانونی
۱۴-دستورالعمل سنجه ۵-۵-۲
۱۵-ادامه دستورالعمل سنجه ۵-۵-۲
۱۶-دستورالعمل سنجه ۵-۵-۳
۱۷-دستورالعمل سنجه ۵-۵-۴
۱۸-دستورالعمل سنجه ۵-۵-۸
فرم های مدارک پزشکی
شرح وظایف آمار و مدارک پزشکی(مدیریت اطلاعات سلامت)
1-تهیه و جمع آوری آمار پزشکان ( عمومی - متخصص - دندانپزشک ) و آمار مراکز درمانی وپاراکلینیک ( بیمارستان – درمانگاه و ... ).
2- تهیه و جمع آوری آمار فعالیت بیمارستان ( تخت ثابت – تخت فعال – بیمار بستری و مرخص شده و ...).
3- تهیه شاخص های درمانی مربوط به مراکز ( بیمارستان – پزشکان – پاراکلینیک و ... ).
4- بازنگری اطلاعات موجود از طریق آمارگیری سالیانه از مراکز درمانی خصوصی و دولتی و سایر موسسات.
5- گردآوری، کنترل، تحلیل و پاسخگویی به نیازهای آماری واطلاعاتی به واحدهای مختلف داخلی و سایر موسسات خارج از سازمان، وزارت متبوعه و مراجع مجاز به صورت مقطعی، موردی و دوره ای .
6- اعتبار بخشی واحد مدارک پزشکی بیمارستانهای ( دولتی و خصوصی ) رفع و پیگیری موارد نقص.
7- همکاری در تقسیم وتوزیع نیروهای طرحی و انجام امورات مربوط به نقل وانتقال نیروهای مدارک پزشکی.
8-انجام بازدیدهای نظارتی ازواحد مدارک پزشکی کلیه مراکز درمانی استان، ارائه گزارش از بازدیدهای انجام یافته و ارسال اشکالات مشاهده شده به مراکز درمانی، پیگیری اشکالات موجود در مراکز درمانی .
9-مدیریت فرایندثبت اطلاعات بیمارستانی در سامانه آمار و اطلاعات بیمارستان های وزارت متبوع( آواب)شامل اطلاعات شناسنامه ای بیمارستانها، اطلاعات عملکرد بیمارستانها، اطلاعات نیروی انسانی و پزشکان، اطلاعات تجهیزات پزشکی و تجهیزات سرمایه ای.
10- ارزیابی فرمهای مدارک پزشکی مورد استفاده در مراکز درمانی و نظارت بر استفاده از فرمهای استاندارد مدارک پزشکی.