دستورالعمل تشکیل کمیسیون دائمی هیات امناء دانشگاه : کمیسیون دائمی هیات امناء

 | تاریخ ارسال: 1396/11/23 | 
دستورالعمل تشکیل کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه
حساسیت و جایگاه هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی آموزشی و پژوهشی کشور به عنوان بالاترین رکن اداره‌ی هر مؤسسه اقتضاء می‌نماید که کلیه پیشنهادهای ارسالی جهت طرح در هیأت‌های مذکور، بدواً از جهت کارشناسی مورد مداقه قرار گرفته و پس از بررسی‌های مقدماتی عنداللزوم جهت تصویب در هیأت امناء مطرح گردد. از این رو کمیسیون دائمی هیأت امنای هر یک از دانشگاه‌ها/ دانشکده‌ها/ مؤسسات که از این پس کمیسیون نامیده می‌شود، تشکیل می‌شود:
فصل اول: ساختار و شرح وظایف:‌
ماده ۱-ترکیب اعضای کمیسیون دائمی به شرح ذیل است:
  • رئیس دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه به عنوان رئیس کمیسیون
  • رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه به عنوان دبیر کمیسیون
  • دو نفر از اعضای هیأت امنای دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه به انتخاب هیأت امنای مذکور
  • یک نفر صاحب نظر در امور مالی و اداری و بودجه به پیشنهاد رئیس دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه و تصویب هیأت امناء
تبصره:حضور سایر اشخاص حقیقی و حقوقی با نظر رئیس کمیسیون و بدون حق رأی بلامانع است.
ماده ۲-احکام اعضای کمیسیون توسط نماینده وزیر ودبیرهیات های امناء مجامع وشوراهای وزارت متبوع صادر می‌شود.
ماده ۳-وظایف کمیسیون:
الف) بررسی مقدماتی و اعلام نظر نسبت به کلیه پیشنهادهایی که از سوی دانشگاه برای طرح در جلسه هیأت امناء ارائه می‌شود.
ب)‌ ارزیابی کیفی حسابرس و ارائه گزارش به هیأت امنای دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه
پ) بررسی بودجه و برنامه عملیاتی دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه به منظور تصویب در هیأت امناء
ت) بررسی و ارائه گزاش کارشناسی موضوعاتی که از سوی هیأت امناء برای بررسی تفضیلی به کمیسیون ارجاع می‌شود.
ث) سایر امور محوله از سوی هیأت امناء و نیز مواردی که هر یک از اعضای هیأت امناء پیشنهاد می‌نماید.
ج) بررسی اصلاحیه و متمم بودجه برای طرح در هیأت امناء
ح) ارزیابی گزارش عملکرد سالانه و تهیه گزارش برای طرح در هیأت امناء
تبصره:در صورت لزوم دبیر کمیسیون پس از تأیید، رئیس کمیسیون می‌تواند با دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران واجد شرایط نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام نماید.
ماده ۴- پیشنهادهایی در دستور کار هیأت امنای دانشگاه قرار می‌گیرد که قبلاً در جلسه کمیسیون دائمی بررسی و تصویب شده باشد.
فصل دوم: نحوه فعالیت کمیسیون و برگزاری جلسات:‌
ماده ۵-جلسات کمیسیون حداقل هر ماه یکبار به دعوت دبیر کمیسیون تشکیل خواهد شد مگر اینکه به تشخیص رئیس کمیسیون موجبی برای تشکیل آن نباشد.
ماده ۶-دبیر کمیسیون عهده دار تهیه و ارسال دعوتنامه و دستور جلسه، برگزاری آن و نیز تهیه و ابلاغ صورتجلسات و مصوبات کمیسیون است. جز در موارد فوری به تشخیص رئیس کمیسیون، دعوتنامه جلسات که شامل دستور کار کمیسیون و سوابق مربوط است، باید حداقل یک هفته قبل از زمان تشکیل جلسه کمیسیون برای اعضاء ارسال شود.
ماده ۷-جلسات کمیسیون با حضور رئیس و اکثریت نسبی اعضاء رسمیت دارد و تصمیمات کمیسیون با اکثریت آرای حاضرین معتبر و قابل اجرا است.
ماده ۸-حق‌الزحمه اعضای کمیسیون و کارشناسان کمیته‌های تخصصی و سایر هزینه‌های کمیسیون از محل اعتباراتی که به دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه تخصیص داده می‌شود با تأیید دبیر کمیسیون و دستور رئیس دانشگاه/ دانشکده/ مؤسسه پرداخت می‌شود.
 
 

دفعات مشاهده: 440 بار   |   دفعات چاپ: 137 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

لینک های ویژه

  • AWT IMAGE
  • AWT IMAGE
  • AWT IMAGE
  • AWT IMAGE
  • AWT IMAGE

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

آمار سایت

  • كل کاربران ثبت شده: 5919 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 922 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 1551672 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 118762 بازدید
  • آخرین بروزرسانی:1398/9/19

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به هیئت امنا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

© 2024 All Rights Reserved | heiat omana

Designed & Developed by : IT