برگشت به صفحه اول سایت برگشت به صفحه اول این زیربخش نقشه سایت UniRSS
:: ::
Main Menu
صفحه اصلی::
طرح تحول نظام سلامت::
درباره ما::
حوزه ریاست::
معاونت برنامه ریزی و توسعه::
بهبود کیفیت::
واحد اداری بیمارستان::
بخش های بیمارستان::
اتاق عمل::
خدمات پاراکلینیکی::
بخش خصوصی::
مسئولین بیمارستان::
حفاظت فیزیکی(حراست)::
مجمع خیرین سلامت::
مقالات پزشکی::
واحد فناوری اطلاعات::
رژیم غذایی در بیماریها::
بسیج جامعه پزشکی::
دفتر پرستاری::
چک لیست های کنترل عفونت::
لیست پزشگان درمانگاه تخصصی::
نعرفه قیمت های بیمارستان::
آموزشهای در منزل( خود مراقبتی)::
تماس با ما::
::
سامانه نوبت دهی اینترنتی درمانگاه تخصصی
..
ارتباط با معاونت و درمان

ارتباط با معاونت درمان
تلفن: 32470042 017

دورنگار:32424002 017 

پست الکترونیک:
Mo_Darman@yahoo.com
نشانی: گرگان، بلوار هیرکان بعداز میدان بسیج، کیلومتر 2 جاده گرگان - ساری - ساختمان مرکزی علوم پزشکی گلستان - معاونت درمان
 

..
بانک اطلاعاتی بیماریهای مختلف

 Database of various diseases

AWT IMAGE

..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
زیربخش‌های پایگاه
..
نظرسنجی
نظر شما درباره بیمارستان قلب شهرستان کردکوی چیست؟
عالی
خوب
متوسط
بد نیست
بد
نظر ندارم
   
..
سایت های ضروری

بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه بیمه سلامت

بیمه ایران سدا

معاونت درمان تامین اجتماعی

بیمه البرز

بیمه آسیا

سامانه نقل و انتقالات کارکنان




قطعات کامپیوتر
 

..
:: شرح وظایف مسئول روابط عمومی بیمارستان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۴ | 

مقدمه:

روابط عمومی در هر سازمانی، سامانه برقراری ارتباط مؤثر ، نزدیک و سازنده مدیریت آن سازمان با دیگر بخش ها اعم از بخش های درونی یا بخش های بیرونی محسوب می شود. با برقراری این ارتباط به نحو شایسته امکان تطابق بروندادهای یک سازمان با نیازهای بیرونی فراهم می شود. فرآیندی که علت وجودی پیدایش و استمرار حیات آن سازمان محسوب می شود. روابط عمومی درحقیقت، ابزار دوگانه ای است که از یک سو باعث آگاهی مدیران از محیط پیرامون آنها می شود و از سوی دیگر باعث انعکاس درست فعالیت آنان به جمعیت مخاطب می گردد. برقراری این ارتباط دوطرفه در هر سطحی، مترادف سطح توفیق روابط عمومی است. ,,,,,,, به همین دلیل توجه به چند نکته درخصوص فعالیت روابط عمومی حائز اهمیت است. ,,,,,,,

نخست آنکه در فعالیت های روابط عمومی همواره ارتباط « دوسویه» است. دوم آنکه در فرآیندهای ارتباطی روابط عمومی همواره اصل بر «تفاهم» است. در ارتباطات این حوزه نه تنها «تحمیل» جایی ندارد بلکه از «اقناع» نیز پرهیز می شود. چراکه در اقناع نوعی رویکرد سلطه جویانه مخفی را می توان جستجو کرد. فرآیندی که در بلند مدت باعث مقاومت مخاطب در برابر پیام می شود. ,,,,,,, نکته دیگر اتکاء به «تحقیق» به معنای واقعی کلمه است. اتکاء برتحقیق به معنای واقعیت بی پیرایه هر پدیده، این امکان را برای روابط عمومی بوجود می آورد که تصمیم سازی سازمان را در بهترین جهت هدایت کند. «تحقیق» و نیل به واقعیت بی پیرایه تنها از راه سنجش مستمر و منظم امکان پذیر است و تنها از این راه است که می توان با انتقال و ارایه اطلاعات دقیق و کارآمد به حوزه مدیریت سامانه، «اعتماد» او را جلب و در فرآیند تصمیم سازی او مشارکت نمود.

نکته بعدی «اخلاق» در روابط عمومی است. گرچه رویکرد سنتی به روابط عمومی رویکردی ابزاری و استفاده از این واحد معمولاً برای تبلیغ و پروپاگاند محسوب می شود. اما جایگاه علمی روابط عمومی نه تبلیغ بلکه تبیین جایگاه سامانه در جامعه و تبیین فرآیندهای درون سامانه برای مدیریت است. در این راه پایبندی به اخلاق حرفه ای نه فقط از جهت ارزش های متعالی که از دیدگاه فنی و حرفه ای نیز یک ضرورت است. بدون این پایبندی اطلاعات دقیق و درستی به مدیریت و سازمان منتقل نخواهد شد. در آن صورت سامانه پی به نقائص خود نخواهد برد و مآلاً در پی رفع نواقص و ارتقاء کیفیت خود برنخواهد آمد. فلذا عمل «شرافتمندانه» ، احترام به مخاطبین اعم از موافق و مخالف، ,,,,,,, تأکید بر تفاهم و تعامل ،‌ایجاد هماهنگی بین سازمان و گروه های مرتبط ، توجه به منافع بلند مدت، تمیز واقعیات از شبهاتی که خود را همچون واقعیات جلوه می دهند، وفاداری به اهداف سازمان و تثبیت رفتار صادقانه با همکاران از جمله مبانی ضروری در فعالیت هر سیستم و من جمله روابط عمومی است.

 

در این راه روابط عمومی از دو نکته مهم نیز باید پرهیز کند:

 

نخست «اغراق» در انعکاس موفقیت هاست و دوم «تعدیل» وجوه منفی است. در نهایت با تکیه بر این رویکرد روابط عمومی را باید بخشی از فرآیند «مدیریت» دانست و نه ابزاری برای اعمال مدیریت. به عبارت دیگر روابط عمومی یک سامانه اجرایی در نظام مدیریت محسوب نمی شود بلکه یک سامانه مشورتی در فرآیند تصمیم سازی و سیاست گذاری است. روابط عمومی جزئی از سیستم تطبیقی سازمان با محیط خود است. روابط عمومی به سازمان و مدیریت آن کمک می کند تا با محیط خود به تعامل مناسب بپردازد. روابط عمومی یک منعکس کننده محض نیست، بلکه یک عامل مشارکتی است در اصلاح آنچه که در نهایت به جامعه منعکس می شود.

 

 ,,,,,,,

 

شرح وظایف مسئول روابط عمومی بیمارستان

 

شرح وظایف


*1-هماهنگی با واحدها جهت تهیه ،تایید و انعکاس خبر در سایت بیمارستان و سایر سایتها  

*شرکت در جلسات مربوط به روابط عمومی ها در سطح استان-2        
 
*هماهنگی و برگزاری مراسم در مناسبتهای مختلف-3      
 
*-تهیه عکس و فیلم از برنامه های مختلف بیمارستان و ارائه گزارش عملکرد 4

هماهنگی بازدید افراد و دیگر دستگاهها از واحدهای مختلف  بیمارستان -5-

*-تهیه پیش نویس بیانیه ها و اطلاعیه ها و پیامهای تبریک و تسلیت 6

*جمع آوری نقطه نظرات همکاران و انتقال به مدیریت بیمارستان -7

*8-جمع آوری انتقادات و پیشنهادات مراجعان به واحدهای بیمارستان و انتقال به مدیریت
  
* وبیمارستانهای استان برگزاری مسابقات بین پرسنل بیمارستان-9

* هماهنگی و تایید نشریه های داخلی بیمارستان-10

(الف) برنامه ریزی

       1 - عدم اشتغال در ساعت اداری به اموری غیر از روابط عمومی

       2- تهیه برنامه عملیاتی فعالیت های روابط عمومی واحد به صورت ماهانه و سالانه و ...

3-تهیه گزارش و عملکرد ماهانه روابط عمومی و ارائه به مدیر واحد

4. شرکت فعال در جلسات مدیر و مسئولان واحد مربوطه

5. تلاش برای ارتقاء دانش و مهارت روابط عمومی از طریق شرکت در دورهای آموزشی و استفاده از مطالب اینترنت و ...

       6-  تلاش و حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک با بکارگیری فناوری های نوین



ب) اطلاع رسانی

 

1-اطلاع رسانی موضوعات مورد نیاز به کارکنان واحد

2) اطلاع رسانی راههای ارتباط با روابط عمومی دانشگاه از قبیل تلفن گویا ،ایمیل ، پیامک به همکاران، ارباب رجوع و سایر سازمانها

3) اطلاع رسانی موفقیت و دستاوردها به مردم و مسئولان منطقه با هماهنگی مدیر واحد

4) انعکاس مستمر موفقیت ها ،دستاوردها و فعالیتهای واحد به روابط عمومی مرکز

5) انعکاس مشکلات و چالشهای مورد توجه مردم ، کارکنان، مسئولین و رسانه ها در محیط به مدیر مربوطه

6) تهیه ، تدوین و نظارت بر محتوا و طراحی زیر سایت واحد مربوط

7) درج اخبار متنی و تصویری به صورت روزانه در زیر سایت واحد مربوط

8) نظارت بر غنی سازی و بروز رسانی مطالب علمی در زیر سایت واحد مربوط

9) اطلاع رسانی برگزاری مراسم و برنامه ها به کارکنان واحد از طریق ایمیل یا پیامک

10) جلوگیری و خودداری از موازی کاری در ارسال ایمیل ، تبریک، تسلیت و مناسبت ها برای سایر واحدها

11) معرفی کامل و جامع واحد مربوط به صورت بروشور، پمفلت، سی دی و ارسال به روابط عمومی مرکز

12) تهیه کلیپ و فیلم کوتاه آموزشی مانند پیشگیری از بیماریها، سوانح و ...

13) تهیه مطالب بهداشتی، درمانی ، آموزشی ، پژوهشی و ... برای استفاده زیرنویس در سیما و تلویزیونهای تبلیغاتی و سربرگ نامه های اداری

14) تهیه لیستی از شماره تلفن همراه کارکنان واحد برای ارسال پیامک



ج) ارتباطات رسانه ای


1 ) هماهنگی با روابط عمومی مرکز برای گرفتن مجوز،مصاحبه یا تهیه خبر توسط خبرنگار از محیط های بهداشتی، درمانی، آموزشی پژوهشی، دانشجویی ،غذا و دارو و...

2) هماهنگی با روابط عمومی مرکز برای انجام دادن مصاحبه، نشست مطبوعاتی، گزارش مسئولان و کارکنان آن حوزه با رسانه

3) همکاری و راهنمایی خبرنگاران رسانه ها برابر فرآیند ( در صورتی که خبرنگار رسانه ها با روابط عمومی مرکز برای تهیه خبر یا گزارش از محیط هماهنگی ننموده ، روابط عمومی واحد موظف است ضمن تکریم خبرنگار، تلفنی از روابط عمومی دانشگاه اخذ مجوز نماید و با مدیر و حراست محیط الزاماً هماهنگ کند)

4) ارسال لیست مسئولان ،کارشناسان واجد شرایط برای انجام دادن مصاحبه ،تهیه گزارش ، نشست مطبوعاتی با هماهنگی مدیر واحد و حراست به روابط عمومی مرکز(بنیاد شهید)



د) پاسخگویی

 

1) دریافت روزنامه های رسمی و محلی از طریق اینترنت و بررسی آن ها و انعکاس شکوائیه های مردمی به مدیریت بیمارستان

2) پاسخگویی شکوائیه های مردمی که از طریق صندوق پستی ، ایمیل ، تلفن یا حضوری به روابط عمومی منعکس شده است

3) انعکاس راهکار حل مشکلات واحد مربوط( مردمی ، کارکنان ، مسئولان و ... ) به روابط عمومی مرکز

4) پیگیری در تسریع پاسخگویی به شکوائیه های مردمی در جراید ارسالی توسط روابط عمومی مرکز

5) انجام نظر سنجی و انعکاس نتایج به مدیر واحد مربوط و روابط عمومی مرکز

6) بازدید مستمر از محیط های تحت پوشش واحد


ه) امور فرهنگی

1) مشارکت فعال در اجرای مراسم های مذهبی،فرهنگی،راهپیمایی ها و ...

2) ترویج فرهنگ اسلامی و اخلاق اداری

3) فضا سازی و بزرگداشت مراسم های اسلامی و تهیه مطالب مفید و آموزنده مناسبت ها و ارسال از طریق ایمیل به کارکنان واحد


و) برگزاری مراسم - همایش - نمایشگاه و مناسبتها و ...

1) شرکت در جلسه هماهنگی مراسم یا مناسبتها

2) هماهنگی و نظارت بر عوامل اجرایی مراسم (مجری،قاری،سرود جمهوری اسلامی،کلیپ،سخنران ،گروههای هنری ،تزئین سالن، پارچه نوشته و بنر ، صوت و نور)

3) تهیه عکس ، فیلم ، خبر

4) نظارت ، هماهنگی و همکاری در تنظیم و توزیع دعوتنامه مدعوین

5) برگزاری نشست مسئولان واحد با کارکنان 6) اجرای امور محول از سوی مدیریت روابط عمومی دانشگاه.

 

دفعات مشاهده: 94 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش واحد روابط عمومی اینجا را کلیک کنید.
Hospital amiralmomenin Kordkuy