معاون پژوهشی : معاون پژوهشی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ | 

معاونت آموزشی

  نام و نام خانوادگی: علیرضاشریعتی

  مدرک تحصیلی: کارشناس ارشد پرستاری مدیریت بهداشت جامعه

  تلفن: 01732430994

  پست الکترونیک: shariati1382@goums.ac.ir

  سوابق اجرایی:

  1- معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی

  2-مدیر گروه پرستاری بهداشت جامعه و روان

  3-عضو شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

  4-عضو شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

  5-عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

  6- مسئول کمیته رفاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

AWT IMAGE 


 

شرح وظایف:

  • برنامه ریزی و اتخاذ سیاستهای مناسب در زمینه گسترش فعالیتهای پژوهشی دانشکده در راستای اولویتهای پژوهشی دانشگاه
  • ارائه پیشنهاد و طرح در زمینه توسعه پژوهش در دانشکده
  • توسعه پژوهشهای بین بخشی بین دانشکده‌ای و بین دانشگاهی
  • بررسی و تدوین برنامه های پژوهشی دانشکده در راستای برنامه ها و سیاستهای دانشگاه
  • اصلاح و تعدیل آئین نامه­های پژوهشی دانشکده
  • برگزاری و اداره جلسات شورای پژوهش دانشکده  ( امور شورای پزوهش شامل: سیاستگزاری پژوهشی ، تصویب فرایندهای پزوهشی ، تصویب عناوین پایان نامه و رساله ها و..)
  • زمینه‌سازی توسعه ارائه خدمات مشاوره‌ای پژوهشی به دانشجویان و محققان
  • ارتباط مستمر با گروههای آموزشی دانشکده به منظور ارتقاء فرآیند پژوهش دانشکده
  • تعیین اولویت‌های پژوهشی دانشکده با همکاری گروههای آموزشی
  • ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی اعضاء هیئت علمی و ارائه پس‌خوراند به آنها
  • بررسی و ارزیابی مستندات اعضای هیات علمی ارتقاء
  • برگزاری کارگاه­های پژوهشی بر اساس نیاز مخاطبین 
  • فراهم‌آوری تسهیلات استفاده از ژورنال‌ها و کتب مرجع دانشگاهی جهت اعضاء هیئت علمی و دانشجویان و کارشناسان
  • بررسی، تأیید و ارسال مدارک درخواست شرکت درکنگره‌های پژوهشی داخل و خارج از کشور به معاون پژوهشی دانشگاه
  • بررسی مدارک و انتخاب پژوهشگران برتر گروههای آموزشی و انتخاب پژوهشگر نمونه در سطح دانشکده
  • ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی و تنظیم گزارش سالیانه
  • ایجاد تسهیلات لازم جهت بهره­گیری اعضای هیات علمی و دانشجویان از منابع اطلاعاتی و بانک‌های اطلاعاتی خریداری شده توسط دانشگاه
  • نیازسنجی و تعیین اولویت‌ نیازهای اعضاء هیئت علمی و دانشجویان در زمینه بانک‌های اطلاعاتی، کتب و نشریات
  • فراهم‌سازی تسهیلات مشاوره پژوهشی به اعضاء هیئت علمی و دانشجویان
  • بررسی و تأیید پایان‌نامه‌های تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری
  • ایجاد هماهنگی با مراکز تحقیقاتی به منظور مشارکت دانشجویان و اساتید در تحقیقات در مراکز فوق
  •  رسیدگی به جنبه‌های اخلاقی پژوهش‌های انجام گرفته در سطح دانشکده
  • شرکت در جلسات شورای پژوهشی دانشگاه
  • ارزشیابی فعالیت کارکنان حوزه معاونت پژوهشی دانشکده
  • شرکت در شورای پژوهشی دانشگاه
  • نظارت بر حسن اجرای انجام امور در حوزه معاونت پژوهشی دانشکده
  • ارزشیابی فعالیت مدیران و کارشناسان حوزه معاونت پژوهشی
  • جمع‌آوری فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشکده
  • پایش فعالیت‌های پژوهشی گروههای آموزشی به صورت سالانه
  • بررسی ، تأیید و ارسال مدارک درخواست فرصت مطالعاتی در ارائه آن به ریاست دانشکد
  • نظارت بر حسن اجرای پایان نامه ها و طرحهای تحقیقاتی در دانشکده

    عملکرد معاونت پژوهشی:

  بخشی از عملکردهای حوزه معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی بویه 
  - کمک به فعالیت های مختلف کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده

  - کمک به راه اندازی مجله علمی - پژوهشی توسعه پژوهش درپرستاری و مامایی

  - بررسی پرونده های مربوط به ارتقا و ترفیع پایه اعضای هیئت علمی دانشکده

  - نظم بخشیدن و بازبینی نحوه تدوین وارزشیابی پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی

  - بازبینی فرایندهای اجرایی و اداری و فرایندهای پژوهشی دانشکده

  - خرید و تجهیز کردن امکانات کتابخانه از نظر انواع کتابهای انگلیسی و فارسی و دیگر وسایل

  - برگزاری سمینارهای کشوری سالیانه پرستار، ماما و پژوهش

  - پیگیری افزایش بودجه قرارداد طرح های تحقیقاتی در شورای پژوهشی دانشگاه و افزایش بودجه در این خصوص

  - تکمیل و به روز رسانی وب سایت دانشکده

  - نظم و ساماندهی به روند کارهای اداری و فعالیت های پژوهشی حوزه و زیرمجموعه های آن

  - ساماندهی و نظم به واحد IT دانشکده

  - تهیه و تجهیز سیستم های کامپیوتری و ضمائم آن و در اختیار قرار دادن به اعضای هیئت علمی و دانشجویان و دیگر واحدهای دانشکده

  - ساماندهی و نظم بخشی به واحد سمعی بصری

  - ارتقای سطح علمی- پژوهشی مجله دانشکده ، با کمک مسئولین دانشکده و مجله

  - به فرمت درآوردن دفاع پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و نهادینه کردن پایان نامه ها طبق مقررات آیین نامه وزارت متبوع.

  - نظم بخشیدن به پیش دفاع پایان نامه های دانشجویان

  - همکاری با کمیته تحقیات دانشحویی دانشکده جهت انحام فعالیت های پژوهشی دانشجویان و معرفی دانشجویان فعال و علاقه مند جهت شرکت در جشنواره ها و سمینارها

  - همکاری و کمک به سایر دانشکده ها در جهت بهینه کردن امورات پژوهشی

  - مرتب و منظم برقرار نمودن جلسات شورای پژوهشی و شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشی

  - تلاش در جهت ایجاد تسهیلات امورات مربوط به روند اجرای و ارتقاء کیفیت پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده

  - ایجاد و افزایش طرح های تحقیقاتی غیرپایان نامه ای از طریق مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده و ارسال به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

  - پیگیری و کمک در اخذ مجوز تاسیس دو مرکز تحقیقاتی پرستاری و مامایی


دفعات مشاهده: 1698 بار   |   دفعات چاپ: 113 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده پرستاری و مامائی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | School of Nursing & Midwifery

Designed & Developed by : Yektaweb