پیام خود را بنویسید

شرم وظایف واحد نظارت و اعتباربخشی امور درمان : معرفی پرسنل و شرح وظایف (نظارت و اعتباربخشی امور درمان)

 | تاریخ ارسال: 1402/3/24 | 

نام و نام خانوادگی :  زهره دزیانی
سمت : کارشناس مسئول نظارت
و کارشناس نظارت واعتباربخشی امور تصویربرداری
مدرک تحصیلی: کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی
شماره تماس: ۳۱۹۳۲۹۱۹-۰۱۷
 
                   
اهم وظایف و فعالیت ها
(
کارشناس مسئول نظارت) :
  • اجرایی نمودن  برنامه عملیاتی اداره نظارت
  • نظارت بر اجرای برنامه های ابلاغی از وزارت متبوع
  • تجزیه ، تحلیل و بررسی مشکلات در جهت ارائه راهکار
  • ابلاغ بخشنامه های وزارتی و داخلی به واحدهای مربوطه
  • نظارت بر بازدید کارشناسان از مراکز درمانی (بیمارستان های دولتی و خصوصی)
  • نظارت بر بازدید کارشناسان از درمانگاههای خصوصی و دولتی
  • نظارت بر بازدید کارشناسان از مطب ها ، مراکز و موسسات تشخیصی درمانی (خصوصی و دولتی)
  • جمع بندی برنامه زمانبندی بازدیدها
  • برنامه ریزی جهت دوره های آموزشی
  • سایر امور محوله تحت نظر مسئول مربوطه
اهم وظایف و فعالیت ها :
(
کارشناس نظارت واعتباربخشی امور تصویربرداری)
  • نظارت برعملکرد پرسنل مراکز پرتوپزشکی کل استان اعم از خصوصی و دولتی
  • تهیه فرم ها وچک لیستهای مربوط به بازدیداز مراکز تصویربرداری تشخیصی ودرمانی به تفکیک نوع خدمت حسب نیاز
  • بروز رسانی آمار کلیه مراکز پرتوپزشکی استان
  • بررسی گزارشهای بازدید، رسیدگی به اشکالات ونواقص موجود در مراکز وپیگیریهای لازم تاحصول نتیجه مطلوب
  • بررسی شکایت مراجعین از مراکز پرتو پزشکی
  • همکاری و تعامل با سایر واحدهای مجموعه معاونت درمانوبازدیدهای مشترک با سایر همکاران واحد نظارت طبق هماهنگی با مقام مافوق
  • همکاری در برگزاری جلسات وکارگاههای اموزشی وپایش های گروهی کارشناسان نظارت حسب دستور مافوق
  • اموزش به همکاران نظارت بردرمان واحدهای محیطی تحت پوشش
  • اموزش سنجه های اعتباربخشی حوزه تصویربرداری وارسال نکات اموزشی به بیمارستانهای استان
  • شرکت درپایش های اعتباربخشی
  • تعاملات لازم با واحد صدور پروانه ها جهت ارائه گزارش وتاییدمکان مراکز کار با پرتو در مراحل اولیه جهت اخذ موافقت اصولی
  • اقدامات لازم جهت اخذ مجوز های نصب وکار با اشعه کلیه مراکز خصوصی ودولتی استان طی مراحل قانونی
  • مکاتبه با معاونت بهداشتی درخصوص تاییدنقشه وفضا ودزیمتری وصدورنامه جهت بارگزاری درسامانه اینترنتی سازمان انرژی اتمی
  • همکاری وشرکت درکمیسیون ماده ۲۰ قانون حفاظت جهت برقراری مزایای
  • راهنمایی کلیه مراجعین درخصوص اشنایی با فرایند اخذ یااصلاح یاتمدید مجوزهای قانونی
  • اعلام نظر درخصوص جذب وتعیین محل خدمتی ورسیدگی به امور پرسنل طرحی
  • بررسی وتعیین نیاز مراکز مربوطه به پرسنل پرتوکارو تامین نیازهای مذکور ازقبیل انتقال-جابجاییوتعیین محل خدمت با توجه به نیازهای مراکز تابعه ویا موارد درخواستی
  • اعلام کمبود تجهیزات تصویربرداری موردنیاز به واحد تجهیزات پزشکی ومسئولین ذیربط
  • بررسی میزان تجهیزات حفاظتی در بخش های تصویربرداری
  • همکاری درسایر امور حسب دستور مقام مافوق
نام و نام خانوادگی :  فاطمه کوچکی            
سمت : کارشناس مسئول اعتباربخشی
و نظارت بر امور متخصصین
مدرک تحصیلی: کارشناس پرستاری - کارشناس ارشد مدیریت
شماره تماس: ۳۱۹۳۲۹۳۴-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
(
کارشناس مسئول اعتباربخشی)
  • محوریت و مدیریت اجرای برنامه ارزیابی اعتبار بخشی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه
  • مدیریت اطلاعات بیمارستانهای تحت پوشش در سامانه الکترونیک اعتباربخشی وزارت متبوع توسط نماینده رسمی دانشگاه
  • بررسی و تائید سنجه غیر قابل ارزیابی بیمارستانهای تحت پوشش در مرحله ارزیابی داخلی
  • بررسی و تائید اعتراض های وارده بیمارستانهای تحت پوشش و ارسال آنها پس از تائید ستاد وزارت از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
  • پایش تمامی مراحل خود ارزیابی، ارزیابی داخلی و ارزیابی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
  • اجرای فرآیند های آموزشی استانداردهای اعتبار بخشی به مسئولین و کارشناسان بیمارستانهای تحت پوشش و معاونت درمان در غالب کارگاه و سمینار و....
  • پاسخگویی به ابهامات و سوالات بیمارستانهای تحت پوشش در مسیر پیاده سازی استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی
  •  انجام بازدیدها وارزیابی های مستمر اعتباربخشی از بیمارستانهای تحت پوشش به منظور شناسایی نقاط قابل ارتقاء و کمک به بیمارستانها به منظور اجرای مناسب استانداردهای اعتباربخشی و اراِئه بازخورد به بیمارستانها جهت رفع نقاط قابل بهبود
  • حضور موثر و کارآمد کارشناس اداره اعتبار بخشی بعنوان نماینده رسمی اداره اعتباربخشی طی مراحل ارزیابی نهایی
  • تهیه گزارش های عملکردی و تجزیه و تحلیل کارنامه های اعتبار بخشی بیمارستانهای تحت پوشش به منظور ارائه گزارش به معاونت محترم درمان و تدوین برنامه های آموزشی اعتباربخشی
  •  همکاری اداره اعتبار بخشی جهت اعزام ارزیابان کشوری دانشگاه به سایر دانشگاهها در صورت موافقت معاونت محترم درمان دانشگاه
  • حضور در جلسات اجرایی و آموزشی وزارت متبوع و معاونت درمان
  • بررسی و ارائه پیشنهادات در خصوص بازنگری استاندارهای اعتباربخشی و ارسال پیشنهادات کارشناسان بیمارستانها و کارشناسان اداره اعتباربخشی وزارت متبوع و پیگیری نتیجه
  • ارسال دستورالعملها و بخشنامه های مرتبط با اعتباربخشی وزارت متبوع و دانشگاه به بیمارستانهای تحت پوشش
  • تحویل اصل گواهینامه اعتباربخشی بیمارستان های تحت پوشش به نماینده رسمی بیمارستان های تحت پوشش
  • بررسی وقایع ناخواسته (RCA) واقدام به موقع جهت درج فعالیتها در سامانه برنامه عملیاتی ادارات نظارت بر درمان دانشگاهها
اهم وظایف و فعالیت ها :
(
کارشناس نظارت بر امور متخصصین)
  • انجام نظارت های ادواری مشخص شده طبق برنامه ارائه شده
  • نظارت های موردی وبرحسب ضرورت برامورمحوله وحیطه عملکردی
  • ارائه گزارش های ماهیانه درخصوص وضعیت حیطه تحت نظارت (اجرائی شدن قوانین واستانداردها در حیطه متخصصین)
  • تهیه وتدوین آمارجامع وگسترده ازحیطه نظارت وبه روزنمودن آمارواطلاعات موجود در حیطه متخصصان
  • انعکاس وارسال دستورالعملها وضوابط نظارتی- درمانی واجرایی کشوری درخصوص مسائل درمانی به مراکزتابعه.
  • رسیدگی به شکایات ارجاعی در اسرع وقت وارائه نظریه کارشناسی به صورت مکتوب به ریاست اداره نظارت
  • تهیه  لیست مشکلات موجودواولویت بندی مشکلات وحل مشکلات براساس اولویت بندی
  • ارائه دورنمای کلی  ونیازسنجی درحیطه پزشکان متخصص و فوق تخصص
  • ارشاد و هدایت صحیح ارباب رجوع  و پاسخ به مکاتبات
نام و نام خانوادگی :  شیوا بنفشه            
سمت : کارشناس امور توانبخشی
مدرک تحصیلی: کارشناس فیزیوتراپی
شماره تماس: ۳۱۹۳۲۹۳۲-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • بازدید و نظارت از موسسات توانبخشی شامل( فیزیوتراپی و مراکز جامع توانبخشی پزشکی-مراکز ارتوپد فنی و موسسات ساخت و فروش عینک طبی)سطح شهر گرگان و پرکردن چک لیست های مربوطه
  • بازدید و نظارت بر کلیه دفاتر کار توانبخشی( بینایی سنجی، شنوایی شناسی)
  • جمع آوری اطلاعات و آمار موسسات( فیزیوتراپی-ارتوپد فنی و ساخت و فروش عینک طبی) و دفاتر کار( بینایی، شنوایی)توانبخشی و  به روز رسانی اطلاعات آن ها
  • تایید مکان اشخاص/ مکان/ تغییر ادرس مربوط به موسسات توانبخشی جهت اخذ و یا تمدید پروانه های قانوی در واحد صدور پروانه
  • پاسخ گویی به استعلامات مربوط به نظام پزشکی در خصوص صدور/تمدید مجوز پروانه دفاتر بینایی سنجی و شنوایی شناسی در خصوص بهداشت، فضا و تجهیزات
  • همکاری با واحد اعتبار بخشی در زمان اعتبار سنجی بیمارستان ها با توجه به سنجه ها ی مربوطه
  • بررسی و ارایه نظر کارشناسی در مورد نیاز و نقل و انتقلات نیروی انسانی در حوزه توانبخشی
  • بررسی گزارش بازدید و رسیدگی به شکایات و نواقص موجود در موسسات و دفاتر کار توانبخشی و پیگیری لازم تا حصول نتیجه
  • همکاری با سایر واحد ها و شرکت در بازدید های گروهی با توجه به دستور مدیر نظارت
  • شرکت در جلسات دورهای واحد نظارت
  • تهیه گزارش های لازم و شرکت در کارگاههای آموزشی
  • پاسخگوئی به ارباب رجوع در خصوص پیگیری نامه های صادره و وارده
  • پاسخ گویی به مکاتبات اداری
  • انجام و پیگیری سایر امور محوله
نام و نام خانوادگی :  مژگان ابراهیمی          
سمت : کارشناس نظارت و اعتباربخشی امور تصویربرداری
مدرک تحصیلی: کارشناس تکنولوژی پرتوشناسی - کارشناس ارشد مهندسی هسته ای
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • نظارت برعملکرد پرسنل مراکز پرتوپزشکی کل استان اعم از خصوصی و دولتی
  • تهیه فرم ها وچک لیستهای مربوط به بازدیداز مراکز تصویربرداری تشخیصی ودرمانی به تفکیک نوع خدمت حسب نیاز
  • بروز رسانی آمار کلیه مراکز پرتوپزشکی استان
  • بررسی گزارشهای بازدید، رسیدگی به اشکالات ونواقص موجود در مراکز وپیگیریهای لازم تاحصول نتیجه مطلوب
  • بررسی شکایت مراجعین از مراکز پرتو پزشکی
  • همکاری و تعامل با سایر واحدهای مجموعه معاونت درمان وبازدیدهای مشترک با سایر همکاران واحد نظارت طبق هماهنگی با مقام مافوق
  • همکاری در برگزاری جلسات وکارگاههای آموزشی وپایش های گروهی کارشناسان نظارت حسب دستور مافوق
  • اموزش به همکاران نظارت بردرمان واحدهای محیطی تحت پوشش
  • اموزش سنجه های اعتباربخشی حوزه تصویربرداری وارسال نکات آموزشی به بیمارستانهای استان
  • شرکت درپایش های اعتباربخشی
  • تعاملات لازم با واحد صدور پروانه ها جهت ارائه گزارش وتاییدمکان مراکز کار با پرتو در مراحل اولیه جهت اخذ موافقت اصولی
  • اقدامات لازم جهت اخذ مجوز های نصب وکار با اشعه کلیه مراکز خصوصی ودولتی استان طی مراحل قانونی
  • مکاتبه با معاونت بهداشتی درخصوص تاییدنقشه وفضا ودزیمتری وصدورنامه جهت بارگزاری درسامانه اینترنتی سازمان انرژی اتمی
  • همکاری وشرکت درکمیسیون ماده ۲۰ قانون حفاظت جهت برقراری مزایای
  • راهنمایی کلیه مراجعین درخصوص آشنایی با فرایند اخذ یااصلاح یاتمدید مجوزهای قانونی
  • اعلام نظر درخصوص جذب وتعیین محل خدمتی ورسیدگی به امور پرسنل طرحی
  • بررسی وتعیین نیاز مراکز مربوطه به پرسنل پرتوکارو تامین نیازهای مذکور ازقبیل انتقال-جابجایی وتعیین محل خدمت با توجه به نیازهای مراکز تابعه ویا موارد درخواستی
  • اعلام کمبود تجهیزات تصویربرداری موردنیاز به واحد تجهیزات پزشکی ومسئولین ذیربط
  • بررسی میزان تجهیزات حفاظتی در بخش های تصویربرداری
  • پیگیری امور مربوط به برنامه عملیاتی اداره نظارت و اعتباربخشی
  • اخذ آمار نظارت از کارشناسان نظارت بردرمان ستادی وکارشناسان نظارت بر درمان شهرستانها
  • جمع بندی امار نظارت ماهانه وثبت در سامانه نظارت دانشگاه
  • ثبت آمار نظارت در سامانه  وزارت
  • ثبت برنامه عملیاتی اداره نظارت
  • جمع بندی مستندات بازدیدهای کلیه کارشناسان نظارت بردرمان ستاد ومحیط
  • تهیه پاورپوینت جمع بندی عملکرد درحوزه های نظارتی
  • همکاری درسایر امور حسب دستور مقام مافوق
نام و نام خانوادگی :  لیلا صالح فروزنده          
سمت : کارشناس نظارت بر مطب پزشکان عمومی-درمانگاه های عمومی-مداخلات پزشکی
مدرک تحصیلی: کارشناس هوشبری
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • بازدید و نظارت از مطب پزشکان عمومی
  • شناسایی و پایش مراکز غیر مجاز- مداخلات پزشکی
  • صدور گواهی اشتغال جهت پزشکان عمومی
  • پاسخ استعلام های واحد صدور پروانه ها
  • پاسخ استعلام در خصوص برنامه پزشک خانواده
  • پاسخ استعلام در خصوص معاینات سلامت شغلی از معاونت بهداشتی
  • پاسخ استعلام در خصوص پرداخت محرومیت از مطب پزشکان
  • پاسخگوئی به ارباب رجوع
  • شرکت در کلیه جلسات مرتبط با واحد نظارت بر درمان
  • همکاری در انجام نظارت های مشترک با سایر همکاران واحد نظارت بر درمان
  • انجام سایر امور محوله ارجاعی از مقام مافوق
نام و نام خانوادگی :  مهیا ولاجوزی         
سمت : کارشناس نظارت بر درمان
مدرک تحصیلی: کارشناس پرستاری
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • بازدید  از درمانگاه های عمومی و امور مربوطه
  • بازدید مشترک با واحد صدور پروانه ها جهت تاسیس درمانگاه
  • بازدید از دفاتر کار کاردرمانی و امور مربوطه
  • بازدید از دفاتر کار گفتار درمانی و امور مربوطه
  • پیگیری امور مربوط به دفترچه گواهی فوت
  • پیگیری شکایات مربوط به حوزه نظارتی
  • سایر امور محوله
نام و نام خانوادگی :  محدثه کیانی         
سمت : کارشناس کمیسیون ماده ۱۱ و قرارگاه نظارت استانی
مدرک تحصیلی: کارشناس مامایی
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                 
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • تشکیل پرونده شکایت واصله منضم به مدارک و مستندات و ارائه نظریه کارشناسی جهت طرح در کمیته کارشناسی کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه
  • تحویل پرونده شکایت به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه
  • انجام امور مربوط به پرونده های کمیسیون ماده ۱۱ (بررسی سوابق، مدارک و مستندات پرونده و رفع مشکلات احتمالی ـ الصاق فرم کمیسیون ـ بازبینی مجدد پرونده ها توسط مسئول واحد)
  • انجام مکاتبات مربوط به آراء صادره توسط کمیسیون ماده ۱۱ با مراجع قضائی
  • ثبت پرونده های کمیسیون ماده ۱۱ در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • تهیه و تنظیم و آمار و اطلاعات و ارائه گزارش عملکرد به مقامات مافوق
  • پاسخگویی به استعلامات موسسات پزشکی در سامانه صدور پروانه ها
  • پاسخگویی به ارباب رجوع
  • تشکیل جلسات کمیته کارشناسی کمیسیون ماده ۱۱ و هماهنگی با واحدهای تخصصی و کارشناسان ذیربط
  • پیگیری شکایات واصله
  • اظهار نظر کارشناسی
  • ثبت و تهیه بانک اطلاعاتی شکایات وارده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه
  • کلیه امور مربوط به تشکیل قرارگاه نظارت سلامت استانی
نام و نام خانوادگی :  فاطمه غفوری         
سمت : کارشناس تغذیه
مدرک تحصیلی: کارشناس تغذیه
شماره تماس: ۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • نظارت دوره ای بر دفاتر کار تغذیه وتکمیل چک لیست مربوطه
  • ارسال پس خوراند به مراکز دارای تخلف نظارتی  وپیگیری  موارد
  • برنامه ریزی جهت انجام نظارت توسط کلیه ناظزین شبکه های شهرستانی
  • همکاری در پایش مراکز غیرمجاز در امر تغذیه و مداخلات پزشکی
نام و نام خانوادگی :  زینب نژادحسینی       
سمت : کارشناس نظارت بر درمان
مدرک تحصیلی: کارشناس پرستاری
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                  
اهم وظایف و فعالیت ها :
  • نظارت بر مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص 
  • بررسی شکایات بیمارستانی
  • نظارت بر امور متخصصین هیات علمی
  • بررسی موضوع اضافه دریافتی توسط پزشکان
  • بررسی حضور پزشکان هیئت علمی و با رابطه استخدامی در ساعات اداری در بخش خصوصی ( مطب یا بیمارستان خصوصی)
  • سایر امور محوله از سوی مافوق
نام و نام خانوادگی :  هادی خارکی         
سمت : کارشناس نظارت بر درمان
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی و مدیریت
شماره تماس: ۳۲۴۷۰۰۵۹-۰۱۷
                  
  • رابط کارافرینی و اشتغال معاونت درمان
  • کارشناس پاسخگویی به سامانه ۱۹۰
  • انجام بازدید مشترک از مراکر غیرمجاز و همکاری در پایش های مراکز درمانی حسب دستور مافوق
  • سایر امور محوله از سوی مافوق

دفعات مشاهده: 206 بار   |   دفعات چاپ: 48 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به معاونت درمان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 All Rights Reserved | Treatment deputy

Designed & Developed by : Yektaweb