پیام خود را بنویسید

اخبار : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه: تا این لحظه، زلزله رامیان، ۳۴ مصدوم داشت

 | تاریخ ارسال: 1399/6/17 | 
در پی زلزله ساعت ۲ بامداد ۱۷ شهریور در شهرتان رامیان، برآن شدیم تا با رئیس مرکز مدیریت حوادثق و فوریت های پزشکی دانشگاه، گفتگویی انجام دهیم.
دکتر محمد جواد مقسمی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: پس از وقع زلزله و بر اثر ترس از زلزله و در هنگام فرار ۳۴ فرد مصدوم شدند.
وی افزود: از تعداد فوق الذکر،  ۱۷ مصدوم به صورت سرپایی و ۱۷ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند و هم انون فقط یک مصدوم در بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس بستری است.
وی با بیان اینکه این حادثه، مصدوم بدحال و یا فوتی نداشت، خاطرنشان کرد: در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله، مرکز EUC یا اتاق مدیریت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان، پس از دریافت گزارش ، جهت تایید و ابعاد حادثه با دهیار روستاهای درگیر در زلزله، مدیر کل بحران استان و مدیران مسئول شهرستان های آزادشهر و رامیان، مذاکراتی انجام داد.
 وی تصریح کرد: پس از بررسی دکتر مهاجر مسئول عملیات مدیریت بحران دانشگاه از منطقه حادثه دیده و با هماهنگی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، استانداری گلستان، مدیریت بحران، بلافاصله  ۲ دستگاه آمبولانس را به روستاهای الهادی و قورچای اعزام شد در ادامه با همکاری اداره راهداری گلستان راه ارتباطی روستای کوهستانی ویرو نیز بازگشایی و ۱ دستگاه آمبولانس هم به آن روستا اعزام شد.
دکتر مقسمی گفت: همچنین طی این مدت با استان های همجوار هم مذاکراتی انجام شد که براساس ان مقرر شده بود، درصورت نیاز ۵ آمبولانس از استان مازندران به استان گلستان اعزام شده و بیمارستان شهرستان بهشهر هم به عنوان بیمارستان کمک کننده انتخاب شد.
وی در این راستا اذعان کرد: استان سمنان نیزدر خصوص اختصاص بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود و هلی کوپتر امداد هوایی این استان سمنان اعلام آمادگی کردند تا درصورت لزوم در حادثه زلزله کمک نمایند.
وی یادآورشد: ضمن اینکه از زمان وقوع زلزله تا الان ۵۳ پایگاه اورژانس استان گلستان، همه بیمارستان های استان گلستانف نیروهای مازاد در خدمات رسانی امدادی نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.
شایان ذکر است: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان طی تماس تلفنی، جویای ابعاد حادثه و نوع امدادرسانی به مصدومان شد و اعلام کرد درصوت نیاز امکانات بیشتری از سوی وزارتخانه بهداشت و درمان به منطقه اعزام خواهد شد.
گفتنی است: ساعت ۶:۳۰ صبح روز ۱۷ شهریور، جلسه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور رئییس دانشگاه و سایر اعضای این کمیته تشکیل شد.




دفعات مشاهده: 627 بار   |   دفعات چاپ: 102 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA



ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 5966 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 1 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 1709 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 3125541 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 111566 بازدید