اخبار : تیم های بهداشتی همچنان درخط مقدم پیشگیری و غربالگری کووید ۱۹

 | تاریخ ارسال: 1399/4/8 | 
دکتر ناهید جعفری ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درگفتگوی تخصصی با روابط عمومی معاونت بهداشت اعلام کرد:
بیش از ۹۸درصد جمعیت تحت پوشش  استان در مرحله  اول غربالگری بیماری کووید ۱۹ از نظر علایم بیماری کووید غربالگری شدند، با توجه به افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید  و تبعات ناشی از آن در برخی از  گروههای خاص و  ضرورت  شناسایی زودهنگام این دسته افراد ، غربالگری مرحله دوم  از اردیبهشت ماه در استان  با اولویت های ذیل آغاز گردید .
پیگیری فعال بیش از ۹۰ درصد افراد در تماس با بیماران مشکوک و قطعی کووید ۱۹ حداقل به مدت ۱۴ روز
غربالگری افراد بالای ۶۰ سال ، افراد با نقص سیستم ایمنی ، افراد مبتلا به بیماری زمینه ای (دیابت ، فشار خون ، بیماری مزمن تنفسی ، بیماران کلیوی ) و زنان باردار به میزان .....درصد توسط مراقبین سلامت و بهورزان
پیگیری خود اظهاری  افرادی که در در سایت www.salamat.gov.ir ثبت نام نموده اند.
ایجاد امکانات نمونه گیری و انجام آزمایش PCR  از بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در کلیه شهرستان های استان با اولویت بر بیماران  با نقص سیستم ایمنی ، مبتلایان بیماریهای زمینه ای  و اطرافیان  در تماس با بیماران قطعی کووید و انجام آزمایش در استان
ضمناً به  کلیه افرادی که به صورت سرپایی به مراکز منتخب مراجعه  و تست آنان مثبت اعلام شده است  آموزش های لازم در خصوص قرنطینه در منزل  ارائه می گردد.هم چنین به خانواده های آنان در مورد  مراقبت  از فرد مبتلا و رعایت اصول حفاظت فردی از جمله ، رعایت فاصله از فرد مبتلا ،دفع بهداشتی زباله های مربوط به بیمار و تغذیه  ... توصیه های لازم  ارائه می گردد.
در حال حاضرغربالگری مرحله دوم توسط ۱۱۵۷ نفر بهورز ،۵۶۹ نفر مراقب سلامت و۲۸۴ نفر  پزشک در کلیه خانه های بهداشت ،پایگاه های سلامت  و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجرا می باشد.
ضمناً مرکز پاسخگویی  تلفنی  معاونت بهداشتی (call center)به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات تلفنی شهروندان استان می باشد و شهروندان می توانند با شماره های ۳۱۶۳۶۳ و ۳۱۵۰  با این مرکز تماس بگیرند.

دفعات مشاهده: 192 بار   |   دفعات چاپ: 58 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه الکترونیک معاونت بهداشتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | enbehdasht

Designed & Developed by : Yektaweb